AVM

KALİTELİ HİZMET ANLAYIŞIMIZI KALİTELİAKTİVİTELERLE DESTEKLİYORUZ

Mardian Mall AVM Müdürü Mahmut Yıldızhan ile Haziran sayımızda yaptığımız röportajda, ilk çeyrek değerlendirmesinde ve ikinci çeyrek öngörüsünde bulunan Yıldızhan; “Geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre 2023 yılının ilk çeyreğinde, ziyaretçi sayılarımızda %55, bununla birlikte cirolarımızda da %150 oranında bir artış olduğunu gözlemledik.” ifadelerini kullandı.

Geleneksel alışveriş merkezleri anlayışının ötesine geçmek adına bünyenizde yaptığınız değişiklik, yenilik ve yatırımlarınızı anlatır mısınız?

Öncelikle hedef kitlenizin beklentileri, satın alma gücü ve bulunduğunuz bölgenin talep ve tercihlerini iyi analiz edip ona göre farklılaşmak ve yenilikleri hayata geçirmeniz gerekiyor. Bununla birlikte verdiğiniz hizmetin kaliteli olması ve ziyaretçilerinizin alışveriş merkezine geldiği zaman kendini özel hissetmesi gerekiyor. Bu bağlamda açılış tarihimiz olan 2020 yılından bugüne baktığımızda ziyaretçilerimizin talep ve görüşleri doğrultusunda, ilk etapta 1.750 m2 olan çocuk eğlence merkezine, farklı bir alanda 1.940 m2’lik yeni bir eğlence merkezini hayata geçirdik ve gençlere hitap edecek şekilde yeniden tasarladık. Ziyaretçilerimizin talepleri doğrultusunda yeme içme alanlarımızı genişlettik. Elektronik ve yapı market markalarına yeni alanlar oluşturup faaliyete aldık. Bununla birlikte sadece alışveriş odaklı değil, sosyal yaşam merkezi olarak da müşterilerimize hizmet vermek adına ve aile müşterilerimizin AVM’de daha fazla zaman geçirmeleri için ücretsiz çocuk kulübünü de hayata geçirdik. Ayrıca yeni kampanyalara, edebiyat ve sanat içerikli etkinliklere, söyleşilere, imza günlerine, müzik performanslarına ve atölye çalışmalarına ev sahipliği yapmaya ve marka karma bilinirliliğimizi en üst seviyede tutmaya devam ediyoruz.

“Sen Değişirsin” mottosuyla müşterileriniz için hazırladığınız çalışmalarınızdan söz eder misiniz?

Günümüzde söz konusu sürekli değişen kuşaklar ve yenilenen teknolojiler olunca, perakende de kuşaklara uygun kanalları ve teknolojileri kullanarak, etkileşim araçlarını geliştirmek ve bu alandaki yatırımlarını güçlendirmeye devam etmek zorunda. Alışveriş merkezi içerisinde Z kuşağının perakende dünyasından beklentileriyle ilgili yapmış olduğumuz anket çalışmalarında gördüğümüz beklentileri öncelikle kişiye özel teklifler, kişiye özel fiyatlandırma, kendi kıyafet ve aksesuar tasarımlarını yapabileceği 3D yazıcı desteği ile tasarımlarını düzenleme, ödüller ve hizmetler yönünde olduğunu görüyoruz. Biz alışveriş merkezlerinde ziyaretçilerimizle birlikte değişime ayak uyduruyor, aktivitelerimizi artık daha interaktif ve dijitale taşıyoruz. Başka bir deyişle, ziyaretçilerimizin öncelikle de Z kuşağının dikkatini çekme adına, alışveriş merkezinde teknolojiyi kullanarak karşılık veriyoruz. Alışveriş deneyimini sadece ziyaretçilerimizin aldığı ürünlerle değil, oluşturulan oyun kurgusuna bağlı görevleri tamamlayıp kişiye özel ürünler ile ödüllendirileceği aynı zamanda dijital profil oluşturulup, kazandığı puanlar ve özel ödüllerle daha etkili bir deneyim haline getirmeyi planlıyoruz.

2023 yılının ilk çeyreğinde ciro hacminiz ve ziyaretçi oranlarınız konusunda okurlarımızı bilgilendirir misiniz?

Geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre 2023 yılının ilk çeyreğinde; pandemiyi, enflasyonu, döviz kurlarında yaşanan dalgalanmaları ve son olarak Şubat ayında yaşanan büyük depremin yansımalarını göz önünde bulundurduğumuzda, fiziksel perakendeye olan yüksek talebin devam ettiğini gördük. Ziyaretçi sayılarımızda %55, bununla birlikte cirolarımızda da %150 oranında bir artış olduğu gözlemlendik.

Son olarak eklemek istedikleriniz nelerdir?

Hem sektörle hem de müşterilerimizle kuvvetli bağlarımız var. Sektör hızlı bir değişim içerisinde ve biz de ekip olarak bu hıza uyumluyuz. Esnek çözüm arayışlarına cevap verebilen, değişen koşullara hızlı adapte olabilen yapıların başarılı olacağı bir süreçteyiz. Amacımız, 2023 yılında da kaliteli hizmet anlayışımızı kaliteli aktivitelerle desteklemek ve her defasında unutulmaz olup, ziyaretçi memnuniyetini ve ziyaretçi sayımızı daha yukarı çekmektir.