AVM Öne Çıkanlar

OASİS’İN ÖZGÜNLÜĞÜNÜ KORUYARAK AÇIK ALANLARIMIZI KULLANIŞLI HALE GETİRDİK

Bodrum mimarisi ile uyumlu olan ve üç asırlık peyzaj alanları ile ziyaretçilerine doğal bir ortamda alışveriş yapma deneyimi sunan Oasis Bodrum AVM adına Genel Müdürü Özgen Özyurt ile Temmuz sayımızda bir araya geldik. Özyurt, özellikle pandemiden sonra açık hava AVM’si olmanın, sektördeki önemlerini artırdığını ve doluluk oranlarının %99’a kadar çıktığını belirtti.

çık Hava AVM’leri günümüzde çok daha fazla tercih edilmeye başlandı. Bu durumun sizin AVM’nize katkıları neler oluyor?

Pandemiyle birlikte insanların kapalı mekânlardan uzak durma eğilimi arttı. Açık hava alışveriş merkezleri, insanların sosyal mesafe kurallarını daha kolay uygulayabileceği, daha iyi havalandırılmış ve daha güvenli bir alışveriş deneyimi sunuyor. Bu nedenle, pandemi döneminde açık hava alışveriş merkezleri, insanlar için güvenli bir seçenek haline geldi.  Bu yeni düzende açık hava AVM’si olmamız sektörde önemimizi artırarak, ziyaretçi giriş sayılarımızı da arttırmış bulunuyor. Dolayısıyla ziyaretçi artışı ile birlikte cirolarda da önemli artışlar gözlemlenmektedir.

Bünyenizde açık alanlarınızı doğru değerlendirmek adına nelere dikkat ediyorsunuz, ziyaretçilerinizin açık alanlarınızda en çok tercih ettiği yerler nereler oluyor?

Tüketicinin beklentileri ve tercihleri sürekli değişiyor. Bu değişiklikleri izlemek, değişime göre strateji belirlemek, farklılık yaratmak çok önemli. Alışveriş merkezlerinin artık yeşile, açık hava alanlarına ihtiyaçları var. Son dönemlerde çoğu AVM mimari konseptini değiştirerek, yapılarını daha çekici ve erişilebilir olması için mekânsal kurgu açısından yarı açık ve açık peyzaj yapılanma biçimlerini tercih ediyor. Oasis Bodrum kurulduğu andan itibaren Bodrum mimarisi ile uyum sağlayarak, korunmuş üç asırlık zeytin ağaçları, hurma ağaçları ve kaktüslerden oluşan peyzaj alanları ile ziyaretçilerine doğal bir ortamda alışveriş yapma, yeme içme deneyimi sunmaktadır. 2020 yılı itibariyle başladığımız renovasyon çalışmalarıyla da, Oasis’in özgünlüğünü koruyarak alışveriş merkezi deneyimini sadece alışverişle sınırlı mekânlar olmaktan çıkartıp, açık alanlarımızı daha kullanışlı hale getirdik. Bu alanlarda gerçekleştiğimiz yöresel lezzetler fuarı, açık hava konserleri ve açık hava sineması ziyaretçilerimizin keyifle katıldığı ve zaman geçirdiği yerlerdir.

AVM’nizde markalar açısından kiralama süreci nasıl ilerlemekte, aynı zamanda doluluk oranlarınızı 2023’ün ilk yarısına göre değerlendirir misiniz, gelecek dönemler için öngörüleriniz nelerdir?

Kiralama süreçlerimiz konusunda seçici davrandığımızı belirtmek isterim. Özellikle bünyemize katılacak olan markanın bize katacağı katma değer ve ziyaretçi sayısına etkisi önemli bir kriterdir. Yeni kurumsal kimliğimiz doğrultusunda 3 yıldır devam eden renovasyon çalışmalarıyla daha geniş alanlar elde ederek, yeme–içme alanlarında önemli kiramalar gerçekleştirdik. Kategori karmasının da dengesini koruyarak bu süreçleri devam ettirmekteyiz. Şuanda doluluk oranımız % 99’dur. Perakende sektörünün önümüzdeki dönemlerde pozitif anlamda büyüme ivmesi kazanacağını ve turistik noktalarda ki perakende hacminin daha da artacağını öngörmekteyiz. Zira rakamlar da bunu göstermektedir.

Son olarak eklemek istedikleriniz nelerdir?

Oasis Bodrum olarak, alışveriş merkezinin ötesinde ziyaretçilerimizin bireysel olarak veya ailece vakit geçirebilecekleri ideal ortamı sunmak için her yaşa uygun etkinlik ve kampanya planlamalarımız devam edecek.