AVM Öne Çıkanlar

AÇIK HAVA KONSEPTLİ METROMALL AVM’DE FERAH BİR NEFES

Ankara’nın tek açık hava konseptli AVM’si olan Metromall AVM ziyaretçilerine; ferah, temiz, estetik ve modern bir hizmet sunarak sadece alışveriş yapacakları bir yer değil aynı zamanda keyifli saatler geçirebilecekleri bir ortam sunuyor. Temmuz sayımızda KA Danışmanlık Kurucu Ortağı Esra Filiz Kösoğlu ile bir araya geldik.

Açık Hava AVM’leri günümüzde çok daha fazla tercih edilmeye başlandı. Bu durumun sizin AVM’nize katkıları neler oluyor?

Kalabalık şehirlerde yaşayan metropol insanları artık kapalı ve basık mekânlardan olabildiğince uzak durmak istiyor. Bu nedenle açık hava AVM’leri daha çok talep görmeye başladı. Açıkçası bu durumun bizim için pek çok getirisi oldu. Metromall AVM’nin konsept geliştirme aşamasında mimari çizimlerini yaptırırken açık hava kurgusunu özellikle tasarladık. Alışılagelmiş konseptlerden farklı olarak AVM’mizi, üstünü açılabilir tasarlamamız ve restoran-kafeleri açık alanlara yerleştirmemiz, alışveriş merkezimizi aydınlık bir havaya kavuşturdu. Ankara’nın tek açık hava AVM’si olarak başarımızın sırrı, bünyemizdeki marka karmasının doğru oluşturulması ve üstünün açılabiliyor olmasıdır. Bu başarımızı, prestij ve mükemmelliğimizin simgesi olan Uluslararası Gayrimenkul Ödülleri tarafından European Property Awards 2019-2020 “En İyi Perakende Geliştirme” ve “En İyi Perakende Mimarisi” kategorilerinde ödül alarak taçlandırdık.

Metromall AVM olarak faaliyet göstermeye başladığımız andan itibaren, AVM’mizin hem içerisinde hem de dış kısımlarda yer verdiğimiz peyzaj alanlarımız ile bir bütünlük yakaladık. AVM’mizde tamamen canlı bitkiler kullanarak oluşturduğumuz botanik bahçe havası, ziyaretçilerimize temiz havada benzersiz alışveriş deneyimi sunmakta. 2017 yılında faaliyet göstermeye başlayan Metromall AVM olarak açıldıktan iki yıl sonra pandemi sürecini yaşadık ve Ankara’da üzeri açılabilen tek AVM olmamız, bu süreçte açık hava konseptinin ne kadar değerli olduğunu bir kez daha gösterdi ve bu konsept farkındalığımızı artırdı. Aynı zamanda marka imajımızı tüketici nezdinde sıradan bir AVM yerine ‘’ferah, temiz, estetik ve modern’’ noktasına taşıdı. Buna bağlı olarak alışveriş yaparken temiz hava içinde olmak isteyen ziyaretçilerimiz AVM’mize geldiğinde kendilerini çok iyi hissediyor, bu durumda AVM’mize olan sadakatin büyümesini sağlıyor. Öyle ki sosyal mecralardan aldığımız pek çok yorum ‘‘ferah ve rahat bir AVM” yönünde oluyor. Bu da bizlerin doğru noktada ilerlediğini gösteriyor.

Bünyenizde açık alanlarınızı doğru değerlendirmek adına nelere dikkat ediyorsunuz, ziyaretçilerinizin açık alanlarınızda en çok tercih ettiği yerler nereler oluyor?

Açık hava AVM’leri, ziyaretçiler arasında sosyal etkileşimi teşvik eden bir ortam sunar. Metromall AVM olarak bizler de açık hava alanlarında oturma ve dinlenme alanları, çocuk oyun alanları ve sosyal etkinlikler için ferah, temiz mekânlar oluşturmaya çalışıyoruz. Bunun yanı sıra bir açık hava AVM’sinin bizim için olmazsa olmazı doğa ile kurduğu uyumdur. Bu nedenle biz de doğal peyzaj ile yeşil alanların fazla, çiçeklerin ve bitki örtüsünün zengin olduğu bir atmosfer oluşturmak için çaba gösteriyoruz. Çevre dostu bir marka olmak her zaman önceliğimizdir.