Bünyelerinde bulunan seçkin markalara yenilerini ekleyerek, bölgenin tercih edilen en güçlü alışveriş ve yaşam merkezi haline geldiklerini ifade eden Forum Diyarbakır AVM Müdürü Sertaç Gedik’le bir araya geldiğimiz Haziran sayımızda AVM’lerini daha cazip bir konuma ulaştırmak adına hayata geçirecekleri çalışmaları konuştuk.
Forum Diyarbakır AVM olarak uzun vadede iletişim aksiyonlarınız neler olacak, önümüzdeki dönemde hangi strateji ve hedeflerle hareket edeceksiniz?
Ziyaretçilerimiz ile kuracağımız iletişimde her yaştan, tüm kitlelere ulaşmaya çalışan aksiyon planları uygulamaktayız. Bunların başında, alışveriş merkezine gelen ziyaretçilerimizi güler yüzü ile karşılayan personelimiz gelmektedir. AVM’deki mağaza çalışanları, sosyal projeler, atölye çalışmalarımız ve sürekli olan çocuk etkinliklerimiz ile iletişimin temel taşlarını oluşturmaktayız. Bunun yanında sosyal medya, reklam mecraları, etkinlikler ve kampanyalarımız ile ziyaretçilerimizle iletişim bağımızı daha da güçlendiriyoruz. Bu süreçlerin sürekliliği ve güçlendirilmesi için bir önceki deneyimlerimizi baz alarak değer katacak adımlar atacağız.
Moda, lezzet ve eğlenceyi bir araya getiren yapınızla müşterileriniz için AVM’nizi daha cazip bir konuma ulaştıracak çalışmalarınızdan söz eder misiniz?
Profesyonel ekiplerimizle birlikte, alışveriş merkezimizde ziyaretçilerimizin keyifli zaman geçirerek alışveriş yapmaları için konforlu bir ortam sunmayı prensip haline getirdik. Bünyemizde bulunan seçkin markalara yenilerini de katarak, bölgenin tercih edilen en güçlü alışveriş ve yaşam merkezi haline geldik. Yapacağımız yeni yatırımlar sonucunda ulusal ve uluslararası markalar ile bölgenin tüm ihtiyaçlarını karşılamayı hedeflemekteyiz. Bu inanç doğrultusunda her gün yeni fikirlerle durmadan çalışıyoruz. Biz her zaman Forum Diyarbakır’ın bir yaşam merkezi olduğunu ifade ettik. Pandemi döneminde bölgenin en güvenilir ve hijyenik alışveriş merkezi olduk. İnsanların gönlünde ve zihninde her zaman en kaliteli alışveriş merkezi olarak yer almayı başardık. Amacımız, bu değerlerin tüm zamanlarda en güçlü şekilde devam ettirilmesidir. Bu bilinçle hareket ederken tüm paydaşlarımız ile birlikte yol almaya devam edeceğiz. Geçmişte olduğu gibi önümüzdeki dönemde de hizmet kalitesinden ödün vermeden, marka karmamızı daha da güçlendirerek, ziyaretçilerimizin daha uzun ve huzurlu deneyimler yaşaması için tüm paydaşlarımızla ortak projelerle fark oluşturmaya devam edeceğiz.
2023 yılı ilk çeyrek ciro hacminiz ve ziyaretçi oranlarınız konusunda okurlarımızı bilgilendirir misiniz, 2. çeyrek öngörüleriniz nelerdir?
Forum Diyarbakır AVM’miz sürekli yükselen trendi sayesinde hem cirosal hem de ziyaretçi sayısı bakımından ciddi bir ivme kazanmış durumdadır. 2022 yılında yapılan büyük ölçekli yeni kiralamalar ile ciro ve ziyaretçi büyümelerinde geçmiş yılların çok daha üstünde büyüme oranları ile karşılaştık. 2022 yılını %200’lere varan artışlarla tamamladık. 2023 ilk çeyrekte özellikle Ocak ve Mart aylarında %220’lere varan ciro artışları yaşadık. İlk çeyreği çok güzel veriler ile tamamladık. Hatta ikinci çeyreğin başlangıcı Nisan ayı ile tüm zamanların ciro ve ziyaretçi rekorlarını kırdık. Ekip olarak inancımız ve büyüyen marka karmamız ile bölgenin en güçlü ve istikrarlı bir yaşam merkezi haline geldik. Gerek marka karması gerek profesyonel yönetim ekibi ile her zaman farklı olmayı başardık. Hizmet kalitemizden ödün vermeden bölgemizde her daim öncü bir AVM olarak anıldık. 2023 yılında ciroda 2,6 milyar TL, ziyaretçi sayımızda da 15 milyon kişi hedefimiz bulunmaktadır.
Son olarak eklemek istedikleriniz nelerdir?
Alışveriş merkezimiz mimarisi, marka zenginliği ve hız kesmeyen etkinlikleri ile bölgenin vazgeçilmez bir cazibe merkezi haline gelmiştir. Ayrıca alışveriş merkezlerinin geleceği açısından önemli olan sürdürülebilirlik konusunda, yüksek kapasiteli GES ve Sıfır Atık gibi projelerimizi hayata geçirdik. Bu farklı deneyimi yaşamanız için hepinizi Forum Diyarbakır’a bekliyoruz.