Next Plus grup şirketi çatısı altında yer alan AVM’lerde lider mobil sağlık hizmetleri sağlayıcısı Nova Clinic’in Genel Müdür Yardımcıları Çiğdem Tekçe ve Meryem Çirik ile Dijital Pazarlama Direktörü Nida Buran’ı kapak konuğumuz olarak ağırladığımız Mayıs sayımızda Nova Clinic’in mobil sağlık hizmetleri alanındaki liderliğini mercek altına aldık.
Next Plus çatısı altında yer alan Nova Clinic, gücünü nereden almakta, sektörde daha ileri gitmek ve güçlü bir yer edinmek için ileri dönemlerde ne gibi projeler hayata geçirilecek?
Nova Clinic, uzman kadrosu ve inovasyona olan tutkusu ile sağlık hizmetleri süreçlerinin kusursuz yürütülmesi gerektiğine inanan bir firma olarak, hastane öncesi sağlık hizmeti sunmaktadır. Birbirleri ile ilişkilendirilen ve koparılamaz bağlar olarak görülen bu değerlerimiz sektördeki gücümüzün kilometre taşlarını ifade etmektedir. Türkiye’de lokomotifi olduğumuz hastane öncesi sağlık hizmetleri yani revir ve ambulans hizmetlerimiz inovasyonla şekillenmekte ve gelişmektedir.
İnsan hayatının bize emanet edildiği bu kutsal hizmet modelinde en kusursuzunu icra etmek Nova Clinic olarak misyon değerlerimizin en başında yer almaktadır. Dijital inovasyon sistemlerinin her geçen gün geliştiği ve iş modellerine entegre olduğu bir çağda yaşıyoruz. Hizmet modellerinin de bu dijitalleşme ekseninde geliştiği ve dijitale evrildiği bu dönemde Nova Clinic olarak kendimizi çok daha şanslı hissediyoruz çünkü bu alana çok önceden beri yatırım yapmış, dijitalin gücünü görmüş bir firmayız ve bu alana yatırım yapmaya da devam edeceğiz. Hizmet modellerimizde de gelecek dönemlerde sektöre öncülük edecek birçok proje üzerinde çalışmalarımız devam ediyor. Sektörde inşa ettiğimiz dijital gücümüzü çok daha ileri seviyeye taşıyacak yatırımlarımızın müjdesini en kısa zamanda çözüm ortaklığı sunduğumuz işletmelere vereceğiz.
Nova Clinic olarak bünyenizdeki dijital operasyon süreci tam olarak nasıl işliyor bilgi verir misiniz?
Nova Clinic, kurumsal alanda ihtiyaç duyulabilecek tüm sağlık süreçlerini (vaka analizlerinden günlük kullanılan sarf malzeme miktarına kadar) sürekli gelişen ve yenilenen teknolojik altyapısıyla kusursuz bir şekilde sürdürmektedir. Sektörde operasyon ve dijital altyapı süreçlerine ilk ve tek yatırım yapan bir firma olarak sektöre ilham olan Nova Clinic, dijital süreç takibini aşamalı olarak şu şekilde sürdürmektedir:
Sağlık hizmeti sağlayıcısı olduğu çalışma sahalarını öncelikle sanal çit ile çerçeveleyerek, alanda oluşabilecek her türlü operasyonel süreci denetim mekanizması ağına alır ve bütün süreçler 24 saat boyunca dijital operasyon merkezi tarafından takip edilir.
Dijital Operasyon Merkezi Süreç Akış Şeması
1. Taralı alanda görevli personelin, iletişim ve raporlama için kullandığı Android ve IOS cihazlarına, Nova Clinic’e ait takip yazılımı yüklenir.
2. Takip mekanizması ile izlenen personelin, saha içerisindeki giriş çıkışları, konumları, anlık vakalara kaç dakikada müdahale edildiği raporlanabilmekte ve hizmet alıcı olan kuruma detaylı olarak iletilmektedir.
3. Dijital operasyon merkezi sayesinde günlük vaka analizlerin takibinin yapılması, hizmet alıcı kurum için önleyici sağlık hizmetleri kapsamında kılavuzluk etmektedir. ( Örn. burkulma, düşme, kayma vb. vakalar, hizmet alıcı firmaya çalışma sahalarında hangi lokasyonlarda güvenlik eksiklik olduğunu göstermektedir.)
4. Nova Clinic, sanal depo sayesinde anlık tıbbi sarf malzeme takibi de yapılabilmektedir. Sarf malzemelerin takibi, dijital operasyon merkezi tarafından anlık olarak izlenir, tarafımızca belirlenen kritik stok uyarısı ile sağlık hizmeti verilen çalışma sahalarına gönderilir.
AVM’lerde sağladığınız revir hizmetlerinizde dikkat ettiğiniz hususları ve acil müdahale gerektiren durumlar karşısında önceden aldığınız önlemlerden okuyucularımıza bahseder misiniz?
Öncelikle belirtmek isteriz ki Nova Clinic, yasal mevzuat kapsamında acil tıbbi müdahale ünitesi ve bu alanda hizmet verecek sağlık personel desteğini profesyonel olarak, yasal mevzuata en uygun şekilde sağlanmaktadır. Dijital operasyon merkezimizden elde ettiğimiz veriler ışığında sağlık alanında çözüm ortaklığı sunduğumuz işletmelere önleyici sağlık hizmetleri kapsamında çalışmalar gerçekleştiriyoruz. Örneğin bir AVM’de burkulma, düşme gibi vakalar sıklıkla oluşuyorsa, çözüm ortaklığı sunduğumuz işletmeye bu vakaların önlenmesi için çözüm önerileri sunuyoruz. Mevzuatta yer almamasına rağmen soğuk kompleks ekipmanları yönlendiriyor ve hastaların karşılaştıkları sağlık sorunlarına karşı en hızlı ve etkili tedavi yönteminin gerçekleştirilmesini sağlıyoruz. Önceliğimizin insan sağlığı olduğunun altını çizmek isteriz.
İş sağlığı ve güvenliği oldukça önem arz etmektedir. Bu kapsamda Nova Clinic olarak siz ne gibi çalışmalar yapmaktasınız?
İş sağlığı ve güvenliği her şeyin başında geliyor. Efektif bir çalışma alanı oluşturmak ancak sağlıklı koşullar sağlandığı sürece mümkündür. İş sağlığı ve güvenliği alanında profesyonel bir ekiple çalışıyoruz ve biraz önce detaylı olarak bahsettiğimiz dijital operasyon takip sürecimizi iş sağlığı ve güvenliği alanında da sürdürüyoruz.
Bünyenizde bulunan Acil Tıbbi Yardım Butonu nedir, avantajları nelerdir?
Binlerce kişinin farklı amaçlar doğrultusunda ziyaret ettiği bu alanlarda anlık sağlık komplikasyonlarının gerçekleşme ihtimaline karşı, acil tıbbi müdahale ünitelerinin bulundurması yasal bir zorunluluk olmasının haricinde; insan sağlığına verilen bir değerin göstergesidir. Revir işletmeciliği alanında hizmet veren tüm işletmelerin de mevzuata uygunluk göstermesi yadsınamaz bir esastır. Faaliyet gösterdiği kol fark etmeden bir işletmenin Acil Tıbbi Yardım Butonu hizmetini bünyesine katması, gerek misafirlerine gerekse istihdam ettiği çalışanlarına karşı gösterdiği bir sorumluluk demek yanlış bir yorum olmayacaktır. Acil Tıbbi Yardım Butonu karşılaşılacak herhangi bir sağlık problemine karşı anında müdahale şansı tanır ve hayat kurtarır.
Toplu yaşam alanları içerisinde gösterilebilecek AVM’ler, fabrikalar, şantiyeler, konser ve etkinlik alanları, oteller veya rezidanslar gün içerisinde binlerce kişinin ziyaret ettiği, alışveriş süreçlerini, yeme içme faaliyetlerin gerçekleştirildiği, sosyo-kültürel faaliyetlere kolaylıkla erişim sağladıkları alanlar olarak tanımlanabilir. Lokasyon bazlı butonların montajını sağlarken her bir buton için ayrılmış bir numara ile çağrının nereden geldiğini de kolaylıkla saptıyoruz. Acil Tıbbi Panik Butonları ile entegre alıcı saat ve CCTV sayesinde çağrıların analiz ve raporlanma süreçlerini de dikkate alıyoruz. Böylelikle AVM’ler başta olmak üzere, toplu yaşam alanlarında ortaya çıkabilecek istenmeyen durumların önüne geçmiş oluyoruz.
Sistem alana ve amaca entegre bir şekilde çalışabilmek adına farklı özelliklerle çalışmaktadır. Bu kapsamda sunduğumuz hizmetler çerçevesinde Kablolu Sağlık Butonu Alternatifl eri, Kablosuz Sağlık Butonu Alternatifl eri ve TCP/IP Sağlık Butonu Alternatifl erini kullanmaktayız. Yönetim ekranından gelen bütün çağrıların kontrol edilebilmesi adına yapılandırılan sistem, opsiyonel olarak SMS ile bilgilendirmeyle de desteklenmektedir. Bunun yanı sıra işletme/kurum içerisinde görevli olan sağlık birimleri, güvenlik personeli ve ambulansın da bilgilendirilmesi adına otomatik çağrı yapılmaktadır.
AVM’lerde bulunan çocuk oyun alanlarında verdiğiniz hizmetleri okuyucularımız için anlatır mısınız, çocuklar için oluşturduğunuz ortamda güvenlik ve hijyen açısından nelere dikkat ediyorsunuz?
Çocukların çeşitli fiziksel aktivitelerini destekleyen, sosyal ve bilişsel beceriler geliştirirken aynı zamanda da eğlenceli vakitler geçirebilecekleri etkinlik ve oyun alanları sağlıkla çerçevelendiği İmran Unal Özel Projeler Direktörü zaman ebeveynler için çok daha tercih edilebilir alanlar haline geliyor öncelikle bunun altını çizmemizde fayda görüyoruz. Ebeveynlerin bize güveni en önem verdiğimiz konu başlıklarımız arasında yer alıyor. Çocuk oyun alanlarında karşılaşılabilecek kazalara karşı; eğitimli, alanında profesyonel sağlık personeli istihdam ediyoruz ve anında müdahale üniteleri oluşturuyoruz. Oyun alanlarından sorumlu Özel Projeler Direktörümüz İmran Unal ve proje ekibi, oyun alanlarındaki sağlık hizmetleri süreçlerini anlık olarak takip etmekte ve kusursuz hizmet motivasyonlarını hizmet verdikleri tüm oyun alanlarında sürdürmektedirler.
Türkiye’nin en büyük özel ambulans filosu olduğunuzu biliyoruz, özel ambulans hizmetinizden bahsedebilir misiniz?
Tabii ki. Nova Clinic olarak hasta nakil hizmeti süreçlerinin sağlanmasında en önemli sağlık hizmeti modeli olan özel ambulans hizmetinde Türkiye’nin en büyük özel ambulans filosu olarak sektöre kök vermiş bir sağlık kuruluşuyuz. Nova Clinic olarak “sağlık bizim sadece işimiz değil, aynı zamanda motivasyonumuz” mottosu ile sağlığın bir işten daha fazlasını olduğunu vurguluyor ve tüm motivasyonumuzu hastane öncesi sağlık hizmeti süreçlerinden biri olan özel ambulans hizmetinde konforlu bir nakil sürecinin gerçekleşmesi üzerine yoğunlaştırıyoruz.
Nova Clinic Özel Ambulans Hizmeti olarak; Kara Ambulansı, Hava Ambulansı, Hasta Nakil ve Aracı Medikal Eskort hizmet modellerinde tam profesyonel sağlık hizmeti sunmaktayız. Hasta nakil hizmeti süreçlerinde hastanın konforlu bir ulaşım sağlaması ve sağlık önemlerinin her bir aşamasının kontrol edilmesi oldukça önemlidir. Yerel ve uluslararası organizasyonlarda profesyonel kadromuz ile birlikte ambulans hizmeti vermekteyiz. Konser, fuar, seminer, yarışma vb. her organizasyonda acil sağlık hizmeti, revir kurulumu ve sağlık tırı hizmeti Nova Clinic tarafından verilmektedir. Nova Clinic tarafından konser, fuar, seminer, yarışma vb. her organizasyonda acil sağlık hizmeti, revir kurulumu ve sağlık tırı hizmeti verilmektedir