Alışılmış markaların benzer tasarımlarının aksine, kendi tarzını ortaya koymak isteyenlerin arayışına yanıt veren bir marka olarak ortaya çıkan Back&Bond, şehir hayatının dinamizmi ve doğanın huzur verici unsurlarından ilham alarak koleksiyonlarını hazırlıyor. Back&Bond’da estetik ve fonksiyonelliği bir arada sunarak erkeklerin gardıroplarına hem modern hem de klasik parçalar eklemek üzerine kurulu bir strateji geliştirdiklerini aktaran Back&Bond Genel Müdür Yardımcısı Abdullah Öngüç ile bir araya geldiğimiz Haziran sayımızda Öngüç, perakende sektöründe erkek modasına nasıl bir soluk katacaklarının detaylarını okurlarımızla paylaştı.
Back&Bond’u tanıyabilir miyiz, perakende sektöründe erkek modasına nasıl bir soluk katacaksınız?
Back&Bond, erkek modasında yenilikçi ve modern bir çizgi yakalamayı hedefleyen, alışılmış markaların benzer tasarımlarının aksine kendi tarzını ortaya koymak isteyenlerin arayışına yanıt veren bir marka olarak ortaya çıktı. Kaliteyi, şıklığı ve rahatlığı bir araya getirerek erkek giyimde fark yaratıyoruz. Koleksiyonlarımızda günümüz trendlerine uygun tasarımlar sunarken, aynı zamanda her döneme uygun, zamansız parçalara da yer veriyoruz. Müşterilerimize kendilerini her ortamda rahat ve şık hissetmeleri için geniş bir ürün yelpazesi sunuyoruz.
2024 yılına nasıl başladınız, yılın ilk yarısına ilişkin performansınızı değerlendirir misiniz?
2024 yılına oldukça heyecanlı, dinamik ve umut verici bir başlangıç yaptık. Yılın ilk yarısında hedeflerimizin ötesine geçerek markamızın satışlarında önemli bir ivme yakaladık. Özellikle yeni koleksiyonlarımızın gördüğü ilgi ve mağaza içi deneyimlerin geliştirilmesi, markamızın gelişimini oldukça olumlu yönde etkiledi. Yepyeni bir marka olarak mağaza sayımızı her geçen gün daha da artırırken, tüm Türkiye’deki potansiyel müşterilerimize online mağazamızla ulaşmayı başardık. Müşterilerimizin hem saha hem de online mağazamızda yaşayacakları keyifli bir alışveriş deneyimi, ürünlerimizin hem tasarımı hem de kalitesi ve üst düzey müşteri memnuniyeti odaklı hizmet anlayışı, bu hızlı yükselişin sürdürülebilirliğini sağlamanın en önemli yolu. Biz de bu yolda istikrarı sağlayabilmek için tüm çalışma arkadaşlarımızla birlikte büyük bir emek veriyoruz.
Koleksiyonlarınızı oluştururken ilham aldığınız ögeler neler oluyor, erkek giyimde rahatlık ve şıklığı harmanlarken nasıl bir stratejiyle hareket ediyorsunuz?
Koleksiyonlarımızı oluştururken şehir hayatının dinamizmi ve doğanın huzur verici unsurlarından ilham alıyoruz. Moda trendlerini yakından takip ediyor ve erkeklerin günlük yaşamda ihtiyaç duyduğu konforu sağlamak için yenilikçi kumaşlar kullanıyoruz. Stratejimiz, estetik ve fonksiyonelliği bir arada sunarak erkeklerin gardıroplarına hem modern hem de klasik parçalar eklemek üzerine kurulu. #KendiniGöster mottomuzla, Back&Bond ürünlerini kullanan herkes bu söylemi hayata geçirsin istiyoruz.
Büyüme stratejinizin temelinde yatan faktörler nelerdir, halihazırda Türkiye genelinde kaç mağaza ile tüketicilerle buluşuyorsunuz?
Büyüme stratejimizin temelinde müşteri memnuniyeti ve sadakati yatıyor. Özellikle tarzıyla fark yaratmak isteyenler için geniş ürün seçenekleri sunuyor ve kaliteyi ön planda tutuyoruz. Yalnızca keyifli bir alışveriş deneyimi değil, tümüyle güçlü bir müşteri deneyimi sunarak marka bağlılığını kazanmayı hedefliyoruz. Şu anda Türkiye genelinde 7 mağaza ile hizmet verirken online mağazamızla da ülkemizin dört bir yanına Back&Bond ürünlerimizi ulaştırıyoruz. Aynı zamanda mağaza sayımızı müşterilerimizden gelen taleplere göre bölgesel ve düzenli olarak artırmak ve ülkemizin birçok bölgesini Back&Bond kültürü ile tanıştırmak stratejimizin en önemli parçalarından biri.
Teknolojinin gelişmesiyle online alışverişin oranının arttığı günümüzde Back&Bond’un online kanaldaki satış hacminden bahseder misiniz?
Henüz yeni olsa da oldukça hızlı büyüyen bir marka olarak online alışveriş bizim için en önemli satış kanallarından biri. Online mağazamızı, vitrini tüm Türkiye’ye açılan bir mağaza olarak düşünüyoruz. Herkes Back&Bond markası ile tanışsın diye ilk alışverişe özel indirimler, ücretsiz kargo ve üst düzey bir alışveriş deneyimi için güçlü bir müşteri destek hizmeti sunuyoruz. Online mağazamızdan alışveriş yapan kullanıcılarımızın bir sonraki alışverişlerinde yeniden bizi tercih etmelerinden de attığımız adımların doğruluğunu anlıyoruz. Teknik anlamda ise kullanıcı deneyimini çok daha yukarı taşıyabilmek ve iyileştirilmiş mağaza deneyimini online dünyaya da taşımak üzere projeler üzerinde çalışmalarımızı sürdürüyoruz.
Değişen satın alma eğilimleri, tüketici alışkanlıkları ve beklentileri doğrultusunda orta ve uzun vadede alacağınız aksiyonlar neler olacak, hangi strateji ve hedefl erle hem cirosal büyüme hem de yeni mağaza yatırımlarınızı şekillendireceksiniz?
Tüketici alışkanlıklarını ve beklentilerini sürekli analiz ederek, ürün çeşitliliğimizi ve hizmet kalitemizi düzenli olarak güncelliyoruz. Orta ve uzun vadede, çevrim içi ve çevrim dışı kanallarımızı entegre ederek omnichannel bir müşteri deneyimi sunmak üzere projeler geliştiriyoruz. Bu da önümüzdeki dönem Back&Bond mağazalarındaki sürprizlerin şimdilik ilk habercisi olsun. Marka bilinirliğimizi artırarak istikrarlı bir cirosal büyümeyi hedefliyoruz.
Yeni mağaza açılışlarınızı hangi lokasyonlarda gerçekleştirmeyi hedefliyorsunuz, bu lokasyonları tercih sebepleriniz nelerdir?
Yeni mağaza açılışlarımız için büyük şehirlerin popüler alışveriş merkezlerini ve yoğun caddelerini tercih ediyoruz. Bu lokasyonlar, yüksek müşteri trafiği ve marka görünürlüğü açısından önemli avantajlar sağlıyor. Ayrıca, tüketici alışkanlıklarını ve bölgesel pazar dinamiklerini dikkate alarak, markamız için en uygun yerlerde varlık gösteriyoruz. Yeni mağazalarımızı stratejik olarak seçilmiş lokasyonlarda açmak için hem online mağazamızdan edindiğimiz verilerden faydalanıyor hem de detaylı analizler yapıyoruz.
Son olarak eklemek istedikleriniz nelerdir?
Back&Bond olarak, modada öncü ve yenilikçi bir marka olma yolunda emin adımlarla ilerliyoruz. Yalnızca bir erkek giyim markası olmayı değil, bir Back&Bond kültürü sunmayı hedefliyoruz. Günlük mü yoksa klasik mi? Sadece bu seçenekleri sunmakla kalmayıp, bu soru ile konmuş tüm sınırları da beraberinde kaldırıyoruz. Günlük giyimde klasik seçimler abartılı mı olur? Sportif şıklık sadece moda dünyasında bir söylem mi yoksa gerçekten mümkün mü? Back&Bond ürünleri, neden olmasın dedirtmek üzere tasarlandı. Bu yüzden markamızın mottosu da “Kendini Göster”. Çok yakında birçok yeni noktada açılacak mağazalarımızda ve her zaman online mağazamızda görüşmek üzere, bizi tercih eden tüm Back&Bond ailesine teşekkür ediyoruz.