Türkiye içerisinde bulunduğu 10 şehirdeki mağaza lokasyonları itibariyle, yaklaşık 45 milyon kişinin ulaşabildiği merkezlerde yer alan Cengiz İnler, hem fiziki mağazacılığı hem de online satış kanallarındaki hacmini yurt içi ve yurt dışında artırmayı hedefl iyor. Yurt dışında oluşturdukları toptan satış ağı ile ABD ve Almanya’ya toptan satışlar gerçekleştirdiklerini ifade eden İnler Tekstil Yönetim Kurulu Başkanı Cengiz İnler, Karadağ şubesi ile de Avrupa pazarına giriş yapmayı planladıklarını belirtti.
Erkek giyimde Anadolu kültürü ve İtalyan modasını birleştiren Cengiz İnler 2024 yılına nasıl başladı, yılın ilk yarısına ilişkin performansınızı değerlendirir misiniz?
2024 yılında hedefl enen mağaza sayısı ve misyonu çerçevesinde büyümesine devam eden markamız, yılın ilk yarısında Türkiye’de İzmir ve Van’da mağaza açarak, yurt içinde fiziki ulaşılabilirliğini artırmıştır. Markamız, ülke içerisinde bulunduğu mağaza lokasyonları itibariyle, yaklaşık 45 milyon kişinin ulaşabildiği merkezlerde bulunmaktadır. 2024 yılının ilk yarısında hedefl enen mağaza sayısına ulaşmış bulunmaktayız. Lokasyon olarak Ankara, İstanbul, İzmir, Bursa, Bolu, Balıkesir, Kırklareli, Van, Kocaeli ve Kütahya’da mağazalarımız bulunmaktadır. Yılın ilk yarısında büyüme hızımız planladığımız ölçüde gerçekleşmiştir. Yılın ikinci yarısında da planladığımız büyüme hedefimizi gerçekleştirmek istiyoruz.
Fiziki mağazalarımızın sayısını yurt içi ve yurt dışında artırmak istiyoruz ve aynı zamanda online mağazacılıkta gerek web sitemiz gerekse yurt içi ve yurt dışı pazaryerlerinde satışlarımızı artırmayı hedefl iyoruz. Marka bilinirliği açısından Cengiz İnler’in güzel bir yerde olduğunu düşünmekteyiz. Görsel, işitsel ve dijital alanlardaki reklam kampanyalarımız ile de çok daha güçlü bir konuma gelmek istiyoruz.
Cengiz İnler’in yaza özel trend parçaları neler, yaz koleksiyonunuzu hazırlarken hangi unsurlardan ilham aldınız?
Yaz koleksiyonumuzda trendleri yakından takip ederek oluşturduğumuz geniş ürün çeşitliliğinde, sezonun trendi olan pastel renkler odaklı bir renk harmonisi oluşturduk. Yeşil, mavi ve bej tercih ettiğimiz renkler olmuştur. Mevsime uygun kıyafetleri, düğünlerde ve özel davetlerde şık ve rahat bir kullanıma uygun olarak tasarladık. Casual ürünlerimizi de yaz renkleriyle tasarladığımız koleksiyonumuzda, günlük kullanımda rahat ve şık tasarımla hazırlanmıştır. T-shirt, yazlık gömlek, pantolon, casual ayakkabı, ceket en çok tercih edilen ürün gruplarımızdır.
Cengiz İnler, moda dünyasının nabzını tutmaya devam ediyor. Yazın getirdiği yeni trendleri ve tarzları yakından takip eden koleksiyonlarımızla, her anınızda en şık ve güncel görünümü elde edeceksiniz. Yaz sezonunda da şıklığınızdan ödün vermeden tercih edeceğiniz; hafif kumaşlar, pastel renkler ve zarif tasarımlardan oluşan 2024 Cengiz İnler yaz koleksiyonuyla yazın tadını çıkartacaksınız.
Büyüme yolculuğunuzda hedeflediğiniz lokasyonlar nereler, bu lokasyonları tercih etme nedenleriniz nedir?
Büyüme stratejimiz öncelikli olarak yurt içindeki herkese ulaşabileceğimiz bir fiziki mağaza ağını oluşturmaktır. Halihazırda fiziki mağazalarımız ile birlikte ülke nüfusunun yarısına ulaşmayı sağladık. Bunun üzerine de yeni mağazalarımız ile ülkemizdeki 85 milyonun tümüne ulaşmayı hedeflemekteyiz.
Bu gelişmelerin yanında yurt dışında oluşturduğumuz toptan satış ağı ile ABD ve Almanya’ya toptan satışlar gerçekleştirmekteyiz. Dünya pazarında toptan satışın yanında perakende ağında da ilerlemeye devam etmek istiyoruz. Karadağ şubemiz ile de Avrupa pazarına giriş yapmayı planlamaktayız. Fiziki büyümenin yanında gelişen e-ticaret ve e-ihracat sürecinde de gelişmelerimizi hızla devam ettiriyoruz. Yurt içi ve yurt dışı pazaryerlerinde devam eden satış kanalımız, 2024 ilk yarısında planlanan büyümenin üzerinde bir rekorla devam etmektedir.
Gelişen tekstil dünyasında üretim, satış ve pazarlama alanında son gelişmeleri takip edip yurt içi ve yurt dışında sektördeki markaların üzerinde katma değerli işler üretmeye çaba göstermekteyiz. Erkek klasik giyimde yeniliklerle sektörde öncü olurken, aynı zamanda şıklığınızla girdiğiniz ortamlarda iz bırakmanızı sağlıyoruz.
Perakende sektöründe trendleri doğru okuyabilmek neden önemli, uzun yıllardır perakende dünyasında erkek giyimin öncülerinden biri olarak başarılı bir çizgide ilerleyen Cengiz İnler bu alanda nasıl bir stratejiyle hareket ediyor?
Cengiz İnler markamız perakende sektöründe kalıplaşmış olanın dışına çıkıp yapılmayanı yapmayı hedeflemektedir. Bu süreçte rakip analizinin çok iyi bir şekilde yapıldığı ve ekonominin doğru okunduğu bir süreç yönetilmektedir. Perakende sektöründe pastadan pay alabilmek ve uzun soluklu bir marka olabilmek amacıyla ilerlediğimiz bu yolda belirlediğimiz çizgimizde devam etmekteyiz. Hızlı ve kararlı büyümemizi 2024 yılında ve sonrasında da sürdürebilmek amacıyla marka bünyemizde çalıştığımız alanında uzman kadromuzla verimli bir süreç yürütmekteyiz. AVM mağazacılığına inandığımız ve güvendiğimiz için mağazalarımızı AVM bünyesinde açmaya özen göstermekteyiz. AVM perakende müşterisinin de mağazacılıkta AVM bünyesindeki markalara yöneliminin daha çok olduğunu düşünmekteyiz.
Son olarak eklemek istedikleriniz nelerdir?
Yüzde 100 Türk sermaye ile kurulan ve yoluna emin adımlarla devam eden Cengiz İnler markamız, Anadolu kültürü ile İtalyan modasını sentezleyerek bir bütün ortaya çıkarmaktadır. Modayı herkes için ulaşılabilir bir yapıya getirerek insanımıza kaliteyi en uygun fiyata sunmaya devam etmekteyiz. Yurt içindeki hızlı ve doğru büyümemizi en iyi şekilde yönettikten sonra, yurt dışında da markamızı büyütmeyi ve ülkemizi kendi sektörümüzde başarılı bir şekilde temsil etmeyi hedefl emekteyiz. Bu vizyonumuz doğrultusunda da en sağlam adımları atıp ilerlemeye devam ediyoruz. Uluslararası alanda yer alan pazaryerlerinde kendimizi en iyi şekilde temsil etmek için teknolojik gelişmeleri yakından takip ediyor, stratejilerimizi ve planlarımızı ona göre şekillendiriyoruz. ABD, Orta Doğu ve Avrupa’da çok daha etkin olarak bölgedeki ülkelere ulaşmayı hedefl iyoruz. Yeni pazaryerlerine girdikçe hem üretim hacmimizi genişletecek hem de piyasaya imza ürünler sunacağız. Sektörün gerektirdiği ölçüde çalışmalarımızı devam ettirirken, yeni istihdam alanları oluşturmaya devam edeceğiz. Alanında uzman personel üreterek kaliteli ve imza ürünler sunmaya devam ederken, yurt içi ve yurt dışı pazaryerlerinde en doğru şekilde ülkemizi temsil etmeye devam edeceğiz.