Dürümle CEO’su Fatih Özçanak’ı ağırladığımız Nisan sayımızda Özçanak, yenilikçi vizyonları, ürün yelpazeleri ve konseptleriyle sektörde farklılaştıklarını vurgularken; Türkiye genelinde 12’si franchise olmak üzere toplamda 125 olan şube sayılarını artırarak Dürümle lezzetini daha fazla tüketiciyle buluşturmayı hedeflediklerini ifade etti.
Yatırımcılar nezdinde değerlendirdiğinizde yeme-içme sektöründe yatırım yapmak ne kadar cazip, siz Dürümle olarak markanızı cazip kılmak adına nasıl bir politika geliştirdiniz? Misafirler için lezzetleri benzersiz kılan, yatırımcılar için de avantajları fırsata dönüştürebilen yapınızdan söz eder misiniz?
Dürümle olarak yenilikçi vizyonumuz, ürün yelpazemiz ve konseptimizle sektörde farklılaşıyor ve aldığımız yüksek beğeniyle hızla büyümeye devam ediyoruz. Türk mutfağının geleneksel lezzetlerini yeniden yorumlayarak Dürümle lezzetlerini oluşturduk. Türk mutfaklarında çok sevilen lezzetler arasında yer alan; Adana, Urfa, Antrikot ve Tavuk şiş gibi klasik kebapları ateş ızgarasında pişirerek, kibrit patates ve özel soslar eşliğinde çok özel lavaşımızla sararak tüketicilerimizin beğenisine sunduk. Dileyen müşterilerimizin dürümlerine özel soslar, cheddar veya mozzarella ekleyerek bu özel lezzetleri daha da eşsiz hale getirdik. Bu yenilikçi lezzetlerimiz kısa sürede milyonlarca müşterimizin beğenisini topladı. Gençler ve çocuklar, çalışanlar, aileler ve lezzette yeni deneyimlere açık olan farklı müşteri kitlelerinin övgü ve beğenisini kazanmak bizim için çok anlamlı ve gurur verici bir başarı oldu. Tüketicilerimizin yüksek ilgi ve beğenisiyle desteklenen büyüme eğilimimiz, klasikleri yenilikçi lezzetlerle buluşturduğumuz ürünlerimiz ve yatırım geri dönüş süremizin kısa olması markamızı diğer fast-food restoranlarından ayırıyor ve daha çekici hale getiriyor.
Dürümle marka çatısı altına girmek isteyen yatırımcı adaylarında aradığınız özellikler nedir, franchise koşullarınızdan ve marka olarak sunduğunuz desteklerden de bahseder misiniz?
Dürümle franchise başvurusu yapmak isteyen girişimcilere yatırımlarının hızlı geri dönüş elde edeceği karlı bir iş fırsatı sunma önceliğimiz bulunuyor. Franchise adaylarımıza verdiğimiz destekleri şu şekilde özetleyebiliriz; restoranın dekorasyon sürecini yönetme konusunda sorumluluk alıyoruz. Ancak franchise adaylarımızın isteği doğrultusunda ve Dürümle konseptine uygunluğunu sağlamak kaydıyla mimari ekibimizin denetiminde dekorasyonun kendileri tarafından yapılmasına olanak sağlıyoruz. Ayrıca açılış sürecinde profesyonel personel eğitimi desteği sunuyor ve markamızın gücünden faydalanmalarına yardımcı oluyoruz. Franchise sahiplerinin satışlarını artırmalarına destek olmak amacıyla yerel ve ulusal reklam ve tanıtım çalışmalarını gerçekleştiriyoruz. Operasyonel yönetim konusunda da aktif rol alarak teknik ve yönetimsel konularda maksimum destek sunuyoruz.
Dürümle olarak Türkiye AVM ve caddelerde kaç şubeniz bulunuyor, bunların kaçı franchise sistemiyle müşterilerinizle buluşuyor?
106 adet AVM şubemiz ve 19 adet cadde şubemiz olmak üzere Türkiye genelinde toplamda 125 şubeyle hizmet veriyoruz. 12 şubemiz franchise olarak işletilmektedir. Yeni şubeler açarak Dürümle lezzetini daha fazla tüketiciyle buluşturmayı hedefliyoruz.
Planladığınız yatırımlarınız ve hedeflerinizden kısaca bahsedebilir misiniz?
Ana hedefimiz Türkiye’de hazır yemek denildiğinde akla ilk gelen zincir restoran markası olmaktır. Pazardan aldığımız yüksek beğeni ve talep sayesinde Türkiye genelinde işlek caddelerde ve AVM’lerde yeni restoranlar açarak büyümemizi sürdürerek, hedefimize daha da yaklaşmayı amaçlıyoruz. Şu an restoranlarımızda aylık olarak 1,5 milyon dürüm satışı gerçekleştiriyoruz. Büyüyen şube ağımızla aylık dürüm satışlarımızın da artmasını bekliyoruz.
Hem Türkiye’den hem birçok farklı ülkeden yoğun olarak franchise talepleri alıyoruz. Öncelikli olarak Türkiye’de franchise vermeyi hedeflediğimiz iller arasında İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa, Muğla, Trabzon, Samsun, Konya ve Antalya yer alıyor. Yurt dışı yatırımlarımızda ise ilk odaklanacağımız bölgenin Batı Avrupa ülkeleri olacağını söyleyebiliriz.