SR Döner restoranlarının yüzde 98’inin franchise sistemine dahil bir şekilde operasyonlarını yürüttüğünü belirten SR Döner Operasyon ve İş Geliştirme Direktörü Beytullah Bozkurt, bu oranın SR Döner franchise ekosisteminin sürdürülebilir başarısını ortaya koyduğunu ifade etti. Franchise sistemlerinin detaylarını okurlarımız için aktaran Bozkurt, Şubat sayımızda konuğumuz oldu.
SR Döner olarak 2023 yılı sonunda kaç mağazaya ulaştınız, bunların kaçı franchise sistemine dahil olarak müşterilerinizle buluşuyor? Operasyonel süreçlerden kısaca bahseder misiniz?
2023 yılı sonunda franchise sayımız 52’ye ulaştı. Restoranlarımızın %98’i franchise sistemine dahil bir şekilde operasyonlarını yürütmektedir. Bu da SR Döner franchise ekosisteminin sürdürülebilir başarısını ortaya koymaktadır. Global markalaşma kültürü prensibiyle uygun mekanların bulunmasından mimari konseptin tasarlanmasına kadar her süreç yatırımcı ile birlikte genel merkezimiz tarafından yönetildiği için franchise yatırımcısı tüm aşamalarda desteklenir ve SR ailesinin bir parçası olur. Operasyon süreçlerinde de SR Döner merkezine bağlı, sahada aktif görev yapan operasyon ekiplerimiz restoranlarımızın kalite, servis, temizlik vb. tüm standartlarını artırmak için görev yaparken, yatırımcılara satış pazarlama, finans ve yönetim konularında tecrübelerini aktararak destekler. Eğitim ve Denetim departmanımız ise operasyon ekiplerimizden bağımsız olarak iç denetim süreçlerimizi yürütür.
Büyüme yolculuğunda franchise sisteminin önemli bir payı olan SR Döner’in franchise sisteminin detaylarından bahseder misiniz, marka çatınız altına girmek isteyen yatırımcılara sunduğunuz fırsatlar nelerdir?
SR Döner’in marka yatırımcılarına karlı, sürdürülebilir ve başarılı bir yapı sunmasının en önemli nedeni Franchise 3D Analiz sistemi ile Doğru İşletmeciDoğru Lokasyon-Doğru Kiralama süreçlerini bir araya getirerek başarılı restoranlar yaratmasıdır. Restoranlarımızın yenilikçi bir konsept anlayışı ile prestijli bir yapıya dönüşmesi, kendi geliştirdiğimiz son teknoloji mutfak otomasyon sistemleri ile düşük işçilik ve yüksek iş gücü, tüm ürünlerin üretim tesislerimizde hazırlanarak restoranlarımıza ulaşması, uluslararası lojistik ve satın alma gücümüz, yüksek teknoloji ile donatılan alt yapısıyla dünya üzerinde her noktadan izlenebilen ve yönetilebilen dijital restoran kimliği ve ulusal düzeyde reklam gücü gibi unsurlarla yarattığımız güvenilir franchise yapısı; güçlü iş ortaklıklarına dönüşerek markamızı fast food sektörünün döner kategorisinde yükselen değeri konumuna getiriyor. Böylece yatırım yapmak isteyen yatırımcılara uygun ve başarılı iş modelleri sunarak birlikte büyüyoruz.
SR Döner, franchise vermeyi planladığı öncelikli lokasyonlarda farklı franchise iş modelleri ile yatırımcılarına farklı anlaşma seçenekleri sunmaktadır. Yatırımcılarını daha güçlü ve sağlam temeller üzerine yatırım yapmaya teşvik etmek amacı ile açacakları ilk restoran için herhangi bir franchise bedeli talebinde bulunmamaktadır. Ayrıca markamız, restoran kurulum maliyetleri ve kiralama bedeli gibi tüm unsurları göz önünde bulundurarak verdiği desteklerde de yatırımı avantajlı kılar. Örneğin; 2023 yılında, İstanbul’un en değerli lokasyonlarında bulunan ve uygun kiralama yapılmış pek çok noktada tüm enerjisini SR Döner restoranına harcayacağına inandığı kişilerle anlaşma yaparak halihazırda işlettikleri restoranlarını baştan inşa ederek SR Döner konseptine dönüştürmüş ve eski konseptlerinde iş yapmayan bu restoranları kar marjı yüksek restoranlar haline getirmiştir.
SR Döner olarak marka vizyonunuz doğrultusunda yatırımcı adaylarında aradığınız kriterler nelerdir, kimler marka kimliğinizi geleceğe taşıyabilir?
Yatırımcı adaylarından tıpkı bizim yola çıkışımız gibi ‘lezzet aşkı’nı yayma tutkusuyla bu yolculuğa başlamasını, kendilerine verilen eğitimleri başarıyla tamamlayarak hep en iyi hizmeti sağlamayı amaçlamasını ve yenilikçi bir vizyon ile bizimle birlikte aynı inanca sahip olmasını bekliyoruz. Müşteri memnuniyetini en üst düzeyde tutacak, girişimcilik ruhuna sahip, gıda sektöründe büyümek isteyen, gelişime açık ve bir takımın parçası olabilecek yatırımcılarla büyümeye devam etmek istiyoruz. Ayrıca, minimum 80 m2 genişliğe, ortalama 5 metre de tabela cephesine sahip, tercihen semtlerin ana caddelerinde ya da AVM’lerde bulunan alanlara şube açılışları planladığımız için yatırımcı adaylarından da bu kriterlere uymasını bekliyoruz.
Kısa-orta ve uzun vadede yurt dışına yönelik SR Döner’in ne tür çalışmaları olacak?
2024 yılında ülke genelinde özellikle Marmara Bölgesi, Ege Bölgesi, Akdeniz ve İç Anadolu Bölgesi’ne yayıldıktan sonra yurt dışında da ilk etapta 4 ülke 4 şube olmak üzere Kanada, Amerika, İspanya ve Almanya ile yurt dışı açılışlarımıza başlamayı hedefliyoruz. Hamburger ve pizza ile birlikte artık döner sektörü de dünya genelinde ilk üç fast food ürününden biri haline geldi. Özellikle bizim markamızda olduğu gibi özel marinasyon teknikleri, soslar ve baharatlarla bambaşka bir lezzete dönüştürdüğümüz döner lezzeti, gün geçtikçe geniş kitleler tarafından daha da sevilen ve tercih edilen bir ürün. Gençler arasında da popülaritesi son yıllarda artan döner, gıda sektöründeki büyümesine hamburger ve pizza sektörüne kıyasla daha hızlı bir şekilde devam ediyor. Döner kategorisinde dünyanın bir numaralı fast food restoran zinciri olma hedefiyle global pazarda yerini alacak olan SR Döner, yurt dışında büyümeyi hızlandırmak için ayrı bir birim kurdu. Markamız faaliyet göstereceğimiz ülkelerdeki pazar şartları, lokasyon ve sektörel koşullar kapsamında doğabilecek farklılıklar konusunda da sunacağı desteklerle yatırımcılarının yanında olmaya devam edecek.
Franchise pazarında kendinizi farklılaştırmak için neler yapıyorsunuz?
Birçok markanın farklı giriş bedelleri, yüksek royalty oranları gibi yatırımcıları mali açıdan etkileyecek taleplerde bulunduğunu görüyoruz. SR Döner, güçlü ve başarılı franchise yapısını doğru yatırımcılarla buluşturmak için giriş bedeli talebinde bulunmamakla birlikte, pazarda ve sektör özelinde royalty bedelini de minimum seviyelerde tutmaktadır. Ayrıca kendi üretim tesislerimiz aracılığıyla, tüm restoranlarımızda aynı lezzet, kalite ve sunumu sürdürülebilir ve piyasa koşullarına göre uygun koşullarda sağlamanın yanı sıra yatırımcılarımıza verdiğimiz desteklerle farklılıklar yaratmaya devam ediyoruz. Yatırımcıların ve şirketimizin orta ve uzun vadede hedeflerine katkı sağlayan bu ekosistem sayesinde de yatırımların geri dönüş süresi, bayilerimizin beklentilerini karşılamaktadır.