Franchise

Coffy, Türk kahve sektörünü kökünden değiştirmeyi hedefliyor

Domino’s Türkiye Tedarik Zinciri Yatırımlar ve Satınalma & Coffy Grup Direktörü Muhsin Emre Çevlik ile bir araya geldiğimiz Şubat sayımızda Çevlik, Coffy olarak geçtiğimiz yıl elde ettikleri büyümeyi aktarırken; değişen tüketici alışkanlıkları doğrultusunda 2024 yılında nasıl bir büyüme stratejisi izleyeceklerini de okurlarımızla paylaştı.

Coffy olarak 2023 yılı genelinde hayata geçirdiğiniz yatırım ve projeleriniz neler oldu? Gıda sektöründe hızla artan fiyatlar ve ekonomik dalgalanmalar yatırımlarınızı ve büyümenizi nasıl etkiledi? Sürdürülebilirlik ve verimlilik odağında nasıl bir vizyon geliştirdiniz?

Bu tip çalkantılı zamanlar, büyüme için iyi fırsatlar yaratabiliyor. Gerek bu seneki performansımız gerekse aldığımız FR başvurularını göz önünde bulundurduğumuzda bizim içinde bulunduğumuz kritik dönemi doğru adımlarla büyüme yönünde fırsata dönüştürdüğümüzü söyleyebilirim. Bunun arkasında da iki konu var. Dijitalden gelen gücümüz. Dijitaldeki müşterimizi çok iyi tanıyoruz, ihtiyaçlarını biliyoruz. Daha iyi yönetebiliyor ve sık tüketime teşvik edebiliyoruz. Bu anlamda tüketimi artırdığımız bir alanımız var. Diğer tarafta da mağaza içindeki maliyetleri iyi yönetebilmemiz. 1000 dükkandan getirdiğimiz Domino’s tecrübemizden gelen knowhow ile şubeleri daha verimli çalışabilir duruma getirebiliyoruz. Hem hammadde hem de dükkan içindeki operasyonel maliyetler anlamında öngörülerimiz, bilgi birikimimiz çok kuvvetli. Dolayısıyla sürdürülebilir başarı için bu birikimi kullanmak stratejimizin omurgasını oluşturuyor.

Yeme-içme sektörüne yönelik değişen satın alma eğilimleri, tüketici alışkanlıkları ve beklentileri doğrultusunda 2024 yılında alacağınız aksiyonlar neler olacak, hangi strateji ve hedeflerle yatırımlarınızı şekillendireceksiniz?

Türkiye’nin en saygın ve bilinir tedarikçileri ile çalışarak şubelerine yüksek standartlardaki hammadde ve malzemeleri sağlayan, ürün çeşitliliğini sürekli artıran ve teknolojisiyle fark yaratan Coffy; kahve pazarındaki yeni tüketicinin fiyat/performans, tek fiyat ve dijitalleşme yönünde gelişen ortak taleplerini bütünüyle karşılıyor. Bu taleplere kendimizi bu segmentlerde geliştirerek karşılık vermeye devam edeceğiz. İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa, Antalya, Sakarya, Mersin, Adana, Muğla, Yozgat, Kocaeli, Tekirdağ, Balıkesir, Eskişehir, Tokat, Sivas, Düzce olmak üzere 17 ilde hizmetteyiz. Önümüzdeki günlerde Diyarbakır şubemizin de açılmasıyla 18 ile yayılmış olacağız. ‘Cafe, corner ve konteyner’ olmak üzere üç farklı konseptimizle AVM’lerden hastanelere, havalimanlarından metrolara dek farklı lokasyonlarda büyümeyi, 2024’te 200 ve 2028’de 500 şubeye ulaşmayı planlıyoruz. Biz yaptığı işi layıkıyla yapmayı seven bir firmayız. Türkiye’deki kahve sektörünü kökünden değiştirip operasyonel olarak kendi iş planımızın rüştünü ispat etme önceliğimiz var. Ardından Türkiye’deki başarımızı yurt dışı pazarlara taşıyacağız. Yüzde 100 yerli sermayeyle kurulmuş bir Türk markasının global liderler arasında yer almasını sağlamak amacıyla 2024’te de gerekli yatırımları yapacağız.

Coffy olarak büyüme odağınızda hangi lokasyonlar yer alıyor, neden hedef bölge olarak bu lokasyonları tercih ediyorsunuz?

2023’teki 100 şube hedefimize 2024’te 200 şube olarak emin adımlarla ilerliyoruz. Bu yıl öncelik vereceğimiz başlıca iller; Isparta, Ordu, Kayseri, Samsun, Erzurum, Çanakkale, Batman, Konya, Gaziantep, Edirne, Aydın, Kütahya, Trabzon, Denizli, Burdur, Bilecik, Kırıkkale, Manisa, Hatay. Coffy’yi Türkiye’nin her iline, her ilçesine, her mahallesine ve dünyanın uzak coğrafyalarına kazandırmak hayaliyle ilerlemekteyiz.