Aldıkları aksiyonlarla marka gücünü kuvvetlendirdikleri bir yılı geride bıraktıklarını ifade eden Şubat sayımızda dergimizde ağırladığımız Domino’s Türkiye CEO’su Kerem Ciritci, inovatif ve uygun fiyatlı ürünlerle farklı lezzet ve fiyat arayışlarına cevap verdiklerini belirtti.
Domino’s Pizza’nın 2023 yılı genelinde hayata geçirdiği yatırım ve projeleri neler oldu? Gıda sektöründe hızla artan fiyatlar ve ekonomik dalgalanmalar hem yatırım ve büyümenizi hem de müşteri taleplerini nasıl etkiledi? Sürdürülebilirlik ve verimlilik odağında nasıl bir vizyon geliştirdiniz?
Faaliyet gösterdiğimiz sektör, her sene enflasyonun üzerinde büyüyen bir potansiyelde. Müşteri segmentlerinin genişlediği, ihtiyaç ve beklentilerin hızla değiştiği enflasyonist bir ortamda maksimum müşteri değerini önceliklendirerek, belirsizliğe karşı esnekliğimizi koruyarak ve önceliklendirdiğimiz segmentlerde yenilikçi aksiyonlar alarak marka gücümüzü kuvvetlendiğimiz bir yılı geride bıraktık. 2023 yılında kullanıcı deneyimini iyileştirmek noktasında her adımı tekrar gözden geçirdiğimiz bir süreç yönettik. Değişen müşteri profili paralelindeki dijital beklentilere daha akıcı bir kullanıcı deneyimi sağlayarak cevap verdik. Kişiye özel teklifler sunduğumuz farklı geliştirmelerimiz oldu. Kullanıcı deneyimini daha iyi bir noktaya taşırken evlere serviste de sağladığımız avantajla müşterilerimize zaman kazandırdık. ‘Beklemeden Gel Al’ ile müşterilerimize daha özgür bir deneyim sunduk. İnovasyon konusunda ise değişen müşteri profili ekseninde XL Pizza, Combo Pizza gibi alternatif ve fonksiyonel yeni çözümler ürettik. Ayrıca, Pizzetta gibi inovatif ve uygun fiyatlı ürünlerle farklı lezzet ve fiyat arayışlarına cevap verdik. Ürün ve hizmetlerimizdeki performansımızı ve güçlü marka değerimizi korumanın yanı sıra enerjimizi toplumsal fayda ve değer üretimine yönelttik. “Bize her yer Domino’s, bizde her şey beraber” dedik. Domino’s olarak sürdürülebilirlik stratejimizin önemli bileşenlerinden biri de sosyal sorumluluk projeleri ve sosyal yardımlar oldu. Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı (TEGV) iş birliği ile Cumhuriyet’in 100. yılına özel olarak geliştirdiğimiz mobil eğitim projemizi deprem sürecine uyarladık. Domino’s Düş Gezgini Ateşböceği tırı deprem felaketinin yaşanmasıyla birlikle rotasını derhal deprem bölgesine çevirdi ve yolculuğunu Malatya’da başlatarak ihtiyaç sahibi çocuklarımızı nitelikli sanatsal eğitimle buluşturdu. Mobil eğitim birimimiz bölgedeki ilköğretim çağı çocuklarımız için büyük bir moral ve motivasyonbir ortamda maksimum müşteri değerini önceliklendirerek, belirsizliğe karşı esnekliğimizi koruyarak ve önceliklendirdiğimiz segmentlerde yenilikçi aksiyonlar alarak marka gücümüzü kuvvetlendiğimiz bir yılı geride bıraktık. 2023 yılında kullanıcı deneyimini iyileştirmek noktasında her adımı tekrar gözden geçirdiğimiz bir süreç yönettik. Değişen müşteri profili paralelindeki dijital beklentilere daha akıcı bir kullanıcı deneyimi sağlayarak cevap verdik. Kişiye özel teklifler sunduğumuz farklı geliştirmelerimiz oldu. Kullanıcı deneyimini daha iyi bir noktaya taşırken evlere serviste de sağladığımız avantajla müşterilerimize zaman kazandırdık. ‘Beklemeden Gel Al’ ile müşterilerimize daha özgür bir deneyim sunduk. İnovasyon konusunda ise değişen müşteri profili ekseninde XL Pizza, Combo Pizza gibi alternatif ve fonksiyonel yeni çözümler ürettik. Ayrıca, Pizzetta gibi inovatif ve uygun fiyatlı ürünlerle farklı lezzet ve fiyat arayışlarına cevap verdik. Ürün ve hizmetlerimizdeki performansımızı ve güçlü marka değerimizi korumanın yanı sıra enerjimizi toplumsal fayda ve değer üretimine yönelttik. “Bize her yer Domino’s, bizde her şey beraber” dedik. Domino’s olarak sürdürülebilirlik stratejimizin önemli bileşenlerinden biri de sosyal sorumluluk projeleri ve sosyal yardımlar oldu. Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı (TEGV) iş birliği ile Cumhuriyet’in 100. yılına özel olarak geliştirdiğimiz mobil eğitim projemizi deprem sürecine uyarladık. Domino’s Düş Gezgini Ateşböceği tırı deprem felaketinin yaşanmasıyla birlikle rotasını derhal deprem bölgesine çevirdi ve yolculuğunu Malatya’da başlatarak ihtiyaç sahibi çocuklarımızı nitelikli sanatsal eğitimle buluşturdu. Mobil eğitim birimimiz bölgedeki ilköğretim çağı çocuklarımız için büyük bir moral ve motivasyon kaynağı oldu. Öte yandan o dönemin değişen ihtiyaçlarını analiz ederek mevcut ürünlerimizin inovasyonuyla son derece hızlı ürünler çıkardık.
Yeme-içme sektörüne yönelik değişen satın alma eğilimleri, tüketici alışkanlıkları ve beklentileri doğrultusunda Domino’s Pizza olarak 2024 yılında alacağınız aksiyonlar neler olacak, hangi strateji ve hedeflerle yatırımlarınızı şekillendireceksiniz?
Domino’s her şeyden önce müşterisini dinleyen bir marka. Bu dönüşüm ve değişim çağında müşterilerimizi dinleyerek, anlayarak, yenilenerek, proaktif adımlar atarak, teknolojiye dayalı operasyonlarımızı derinleştirerek işimizi geliştiriyoruz. Bu sayede hem zorlu koşullarla daha yapıcı bir biçimde mücadele ediyor hem müşterilerimizin taleplerine daha hızlı cevap verebiliyor hem de tedarik ve lojistik gibi segmentlerdeki yönetimi kolaylaştırıyoruz. 2024’te de bu yapıyı koruyacağız. Türkiye’nin 80 ilinde operasyon yürüten tek ‘hızlı servis restoran’ zinciriyiz. Halihazırda 694 şubemizle bize ihtiyacı olan önemli bir kitleye ulaşıyoruz. Mevcut şube kapasitemizi artıracak ve bu yıl 81 ili kapsayacağız. En önemli bir diğer önceliğimiz otomatizasyon olacak. Otomatizasyonu; müşteri bilgisi toplama, işleme, kullanma metotlarından dijital reklamlarımıza, ürün tedariğinden sipariş adımına ve son kullanıcıya sipariş teslimine kadar tüm süreçlerimizde işimizin merkezi olarak görüyoruz. Müşteri alışkanlıklarını bu yolla analiz ederek, hangi tüketicimizin hangi zamanda, hangi siparişi verebileceğini bu analizlerle saptayarak servis hızımızı optimize edeceğimiz bir noktadayız. Bu kapsamda inovasyon ve teknolojiye yatırım yapmaya devam edeceğiz