Yöresel Gurme Genel Müdürü Yusuf Deniz ile bir araya geldiğimiz Ocak sayımızda markalarının sektöre giriş hikayesini okurlarımızla paylaşan Deniz, Yöresel Gurme olarak AVM’lerde hayata geçirdikleri proje ve etkinliklerin detaylarını da dergimiz aracılığıyla okurlarımıza aktardı.
Kültürel lezzetleri bir çatı altında buluşturan Yöresel Gurme’yi tanıyabilir miyiz, marka çatınız altında ne tür etkinlikler gerçekleştiriyorsunuz?
Yöresel Gurme markamızın temelleri 2020 senesinde atıldı, 3 yıllık bir firmayız. Türkiye’nin dört bir yanında yer alan 40’a yakın ilimizin yöresel ürünlerini bir araya getirip, en kaliteli şekilde değerli ziyaretçilerimizin beğenisine sunuyoruz. Yöresel ürünleri temin ettiğimiz başlıca iller arasında Afyonkarahisar, Trabzon, Malatya, Adıyaman, Gaziantep, Kahramanmaraş, Hatay, Balıkesir, Gümüşhane, Siirt, Bursa, Osmaniye, Elazığ ve Mardin yer almaktadır. Yöresel lezzetleri bir araya getirdiğimiz gibi, firmamızla yer aldığımız lokasyonlarda mini sirkler ve çocuk eğlenceleri başta olmak üzere çeşitli kültürel etkinlikler de yapıyoruz.
Yöresel Gurme olarak etkinliklerinizi gerçekleştirmek için AVM’leri tercih etmenizdeki faktörler neler oldu, AVM’lerde gerçekleştirdiğiniz iş birliğinizden bahseder misiniz, karşılıklı olarak birbirinize nasıl katma değer sağladınız?
Birçok ürünü bir arada bulabilmenin kolaylığı başta olmak üzere hem alışveriş yapmak hem de sosyalleşmek adına konsept bir yapı olan AVM’ler, çarşı merkezlerinde bulunan yerel esnaflardan daha çok tercih ediliyor. Değişen alışveriş alışkanlıkları ile birlikte 7’den 70’e geniş bir kitleye farklı imkanlarla hitap eden AVM’lerde açtığımız stantlarımız ile kültürel lezzetleri ve hemşerileri ziyaretçilerle buluşturuyoruz. Etkinlik düzenlediğimiz AVM’lerde, ziyaretçi sayılarının artış göstermesine ciddi bir düzeyde katkı sağlıyoruz. Ziyaretçiler, sosyal medya kanallarımızdan verdiğimiz reklamlarla ve AVM’lerde gerçekleştirdiğimiz etkinliklerle yöresel lezzetlerin firmamız vasıtası ile AVM’lerde yer alacağını duyup yüksek bir oranda katılım sağlamaktadır.
Türkiye’nin dört bir yanından yöresel lezzetleri bir araya getirirken dikkat ettiğiniz noktalar nedir, tüketicilerle buluşturduğunuz ürünlerde gıda güvenliği konusunda nasıl bir politika izliyorsunuz?
Standlarımızda yer verdiğimiz tüm ürünler gerekli tahliller ile incelenmiş ve işletme kayıt numaraları kontrol edilmiş bir şekilde müşterilerle buluşmaktadır. Ürün ve müşteri arasında gerekli muhafazalar, ekiplerimiz tarafından sağlanmış durumda. Gerek süt ve süt ürünleri gerek et ürünleri soğuk zincirlerle muhafaza ediliyor. Özenli bir çalışma prensibi ile hijyen standartlarımızı en üst düzeyde tutuyoruz. Çalışanlarımıza eldiven ve maske kullanımını zorunlu tutuyoruz.
2023 yılında nasıl bir büyüme performansı sergilediniz, yıl sonu hedeflerinize ulaşma amacıyla yıl içerisinde hangi adımları attınız?
Sektöre girdiğimiz ilk zamanlar aktif olarak 6-7 AVM ile çalışıyorduk. 2023 yılı içerisinde iş birliği yaptığımız AVM sayısını 17’ye çıkardık. 2024 yılında ise hedefimiz Türkiye genelinde 30 alışveriş merkezi üzerinden ziyaretçilerle buluşmak. Hizmetlerimizle yer aldığımız başlıca AVM’ler:
Diyarbakır-Forum Diyarbakır
AVM Şanlıurfa-Piazza AVM
Mardin-Mardian Mall AVM
Elazığ-Park Yirmiüç AVM
Batman-Batman Petrolcity AVM
Nevşehir-Nissara AVM
Kastamonu-Kastamall AVM
Karabük-Kares AVM
Adıyaman-Adıyaman Park AVM
Çorum-AHL Park AVM
Rize-Şimal AVM
Zonguldak-Özdemirpark AVM
Gaziantep-Forum Gaziantep AVM
Tokat-Novada Tokat AVM
Nevşehir-Forum Kapadokya AVM
Trabzon-Rubenis AVM
Yer aldığımız AVM’ler bizim kaliteli hizmetimizin bir referansıdır.
Son olarak eklemek istedikleriniz nelerdir?
Daha çok AVM’de yer alarak kültürel açıdan yöresel lezzetleri Türkiye’nin her noktasına ulaştırmak istiyoruz. Sektörde yöresel lezzetleri tüketicilerle buluşturan birçok firma var ancak bizden iyisinin olmadığı konusunda eminiz.