Hepsiburada, 2023 yılında platform üzerinden verilen siparişleri inceleyerek tüketici eğilimlerini açıkladı. Verilere göre 2023 yılında, en çok temel tüketim & gıda, sağlık ve güzellik, giyim, teknoloji ürünleri, küçük ev aletleri ve ev-yaşam kategorisinden alışveriş yapıldı.
E-ticaret alışverişlerinin en fazla gerçekleştiği İstanbul, Ankara ve İzmir’in ardından 2023 yılında alışverişe en yoğun ilgi gösteren şehirler Bursa, Kocaeli, Antalya, Konya ve Adana oldu. En yoğun alışveriş Pazartesi ve Salı günleri gerçekleşirken, tüketiciler alışverişlerini özellikle akşam saatlerinde, 21:00 ile 22:00 arasında yapmayı tercih etti. 2023 yılının en sevilen moda markaları ve ürünleri
2023 yılında giyim kategorisinde müşteriler DeFacto ve Penti markasının çoraplarını tercih ederken, tişörtlerde U.S. Polo Assn., DeFacto ve Mavi markaları ön plana çıktı. Kazak, pantolon, gömlek ve sweatshirtler alımlarında ise DeFacto ve U.S. Polo Assn. markaları tercih edildi.
Ayakkabı & çanta kategorisinde müşteri tercihleri doğrultusunda, Igor ve Cat marka botlar yoğun ilgi gördü. U.S. Polo Assn. ayakkabıların yanı sıra Vicco çocuk ayakkabıları ve Crocs terlikler en çok tercih edilen markalar arasında yer aldı. Spor ayakkabı tercihlerinde ise Adidas, Puma, Skechers ve Nike öne çıktı.
Ev dekorasyonu ve ev eşyaları alışveriş trendleri Bu yıl evlere en çok satın alınan ürünler arasında bardak ve fincanlar yer aldı. Hepsiburada platformu kullanıcıları, ev, yaşam kategorisinde Madame Coco ve English Home markalarının ürünlerine yoğun ilgi gösterirken; sofra ve mutfak ürünlerinde ise Karaca, Paşabahçe ve Schafer tercih edildi. Ev tekstili ve dekorasyon kategorisinde Varol markasının yastıkları, Yataş ve English Home markalarının battaniyeleri ve nevresim takımları satın alınırken Chakra’nın da mum ve ev kokularının yanı sıra havluları öne çıkan ürünler oldu.
Kişisel bakım ve kozmetikte öne çıkanlar
Kişisel bakım ve kozmetik ürünleri kategorisinde de müşterilerin favori marka ve ürünleri belirlendi. Clear, Elidor ve Head & Shoulders markalarının şampuanları tercih edilirken, yüz bakımında The Purest Solutions markasının cilt bakım serumları öne çıktı. Saç bakımında Hc Care ve Urban Care markaları, güneş koruma ürünlerinde La Roche-Posay en çok tercih edilenlerden oldu. Vücut bakımında Sinoz peeling ve MISSHA yüz maskeleri satın alındı. Renkli kozmetik ürünleri arasında Maybelline New York markasının rujları, L’Oréal Paris markasının ise maskaraları tercih edildi.
Küçük ev aletleri ve beyaz eşya favorileri
Türk kahvesi makinelerinde Arzum, Karaca ve Sinbo tercih edilirken, smoothie hazırlamak isteyenlerin ilk tercihi Arzum markasının blender’ı oldu.
Etkili temizlik performanslarıyla Xiaomi, Dyson ve Roborock robot süpürgeleri çok satanlar arasında yer alırken Samsung markasının da mikrodalga fırınları ön plana çıktı.