AVM

Doğu’nun en büyük AVM’si 6 yılda büyük başarılara imza attı

Kapılarını açtığı 2017 yılından bu yana 90 milyon yerli ve yabancı ziyaretçiye bünyesinde bulunan seçkin markalarıyla keyifli bir alışveriş deneyimi sunmanın yanında, kültürel aktiviteler ve birbirinden lezzetli yemeklerin yer aldığı yeme-içme alanlarıyla hitap eden Erzurum MNG Alışveriş ve Yaşam Merkezi yeni yaşında da sektöre ilham olmaya devam edecek. MNG Yönetim Hizmetleri A.Ş. Genel Müdürü Dr. Aydoğan Süer’i ağırladığımız Ekim sayımızda 6. yaşını kutlayan Erzurum MNG Alışveriş ve Yaşam Merkezi’nin geçmişten bugüne hayata geçirdiği projeleri konuştuk.

2017 yılı Eylül ayında kapılarını ziyaretçilerine aralayan Erzurum MNG Alışveriş ve Yaşam Merkezi sektöre girdiği günden bu yana bölgeye ve sektöre katkıları konusunda genel bir değerlendirmede bulunur musunuz?

Bilindiği gibi biz Erzurum MNG Alışveriş ve Yaşam Merkezi olarak, kimsenin Doğu Anadolu’ya büyük AVM yatırımlarını düşünmediği bir zamanda; inşaatı ve hazırlığı da dahil 7 yıl kadar önce, bu şehre yatırım yapan büyük bir inşaat grubuyuz. Açıldığımız ilk günden itibaren milyonlarca ziyaretçiyi ağırlayarak, uluslararası çapta büyük ilgi gören önemli projelere imza attık. Büyüklük olarak, 165 bin m2 ile Doğu’nun ve Türkiye’nin en büyük alışveriş merkezlerinden biri olarak, 6 yılda 90 milyon ziyaretçiye ev sahipliği yaptık. Bu şehrin potansiyelini, Doğu Anadolu Alışveriş Festivali (DAF) gibi büyük organizasyonlar ile ülke geneline ve yurt dışındaki komşularımıza ispat ettik. Hızlı artan ziyaretçi sayılarımız ile Türkiye’nin en büyük alışveriş merkezleri sıralamasında Doğu’daki tek örnek olarak yer aldık. Her adımda Büyükşehir Belediyesi, Valilik gibi yerel yönetimler ve bulunduğumuz çevredeki esnaf ile iyi koordine olarak hareket ettik. Zaten etkinliklerimizin başarısını, kendi deneyimlerimiz ve gücümüzün yanı sıra yerele değer vermemize ve yerel yönetimler ile daima iş birliği şansı bulabilmemize bağlıyoruz.

Biz, benim dışımda tümü Erzurumlu bir ekip ile yola çıktık. Kiracılarımızı ve onların ekiplerini, bize dışarıdan hizmet veren temizlik şirketimiz gibi personeli de dahil edersek yaklaşık 3 bin kişiye, 7 yıl gibi uzun dönem istihdam oluşturduk. Alışveriş merkezimizde çalışanların içinde önemli sayıda, daha önce başka hiçbir yerde çalışmamış genç kardeşimiz var. Bu kişilerin perakende sektörü ile buluşmasına vesile olduğumuz için mutluyuz.

Yurt dışından İranlı turistin şehre gelmesi için önemli yatırım yaparak Tahran’daki turizm acenteleri ile anlaştık. Bugün alışveriş merkezimize her gün onlarca otobüs İranlı misafirimiz geliyor. Palandöken’e kışın farklı ülkelerden kayak için gelen on binlerce turistin artık tanıdığı, sevdiği bir adres olmayı başardık. Bu anlamda iddialı bir cümle kurmak istiyorum; biz Türkiye genelinde alışveriş turizmini en doğru kullanan, bu anlamda ülkesine önemli katkı sağlayan işletmelerden biriyiz.

Bu 6 yıl içinde bünyemizdeki seçkin markalarımız ve tüketicilerimiz ile birlikte önemli dönemeçlerden geçtik. Özellikle pandemi boyunca kiracılarımızdan kira almadan ilerlememiz, bizi gerçek anlamda büyük işletme yapan önemli bir açılım oldu. O süreçte zaten ciroya göre kiralamayı anlattığımız Kazandığın Kadar Öde isimli kitabı yazarak sektör ile paylaştık. Bana göre Kazandığın Kadar Öde, ticarette ufuk açan, yönetim ile kiracıyı kazan-kazan yaklaşımında buluşturan önemli bir yaklaşım.  

Tüm bunların yanı sıra Erzurum’da hiç alışveriş merkezine gitmemiş öğrencilerimizi servis ile alışveriş merkezimize getirip konuk etmekten oyuncak kampanyalarına, spor kulüplerine destek vermekten artık efsanevi hale gelen açık otopark konserlerine kadar kültür-sanat ve sosyal sorumluluk anlamında elimizden gelen tüm katkılarımızı şehre sunduk. Sevgi verirseniz sevgi görürsünüz. Bu anlamda şehir halkının da ilk günden bizi sahiplendiğini görmekten büyük mutluluk duyuyoruz. Daha nice yaşlara hep beraber.

Yeni yaşında Erzurum MNG AVM ziyaretçileri ne gibi yeniliklerle karşılaşacak? Alışveriş, yeme-içme, kültürel ve sosyal faaliyetler bağlamında değişen tüketici alışkanlıkları doğrultusunda ziyaretçi sayınızı ve AVM’nizde geçirilen süreyi artırmak adına nasıl bir politika geliştireceksiniz?

Bu yıl alışveriş merkezimizin 200’ün üzerindeki seçkin marka karmasına evde konfor ve estetik arayanların yeni gözdesi Evidea ve Türkiye’nin mağazacılık alanında daima özel bir yeri olan Boyner’in yanı sıra yeme-içme katında damakları renklendirecek yerel lezzetler ekliyoruz. Böylece şehir için daha zengin bir alışveriş deneyimi sunmak en büyük hedefimiz.

Tema parkımız ve ileri teknoloji ile seyir keyfi sunan sinemamızı da kattığımızda ziyaretçilerimize her günü, her saati dopdolu geçirmelerine imkan veren seçenekler sunuyoruz.

Biz müşterilerimizin beklentilerini iyi takip etmeyi önemsiyoruz. Son birkaç yılda kahve kültürü daha öne çıktı. Biz de kahve satan geniş, keyifli markalarımız ile konserler ve imza günleri düzenleyerek, nabzı tutmaya önem veriyoruz. Bu anlamda yılın her günü farklı etkinlikler bulabileceğiniz, şehre renk katan bir alışveriş merkezi olduğumuzu düşünüyoruz. Kendi ilgi alanlarına göre mağazalar bulan ve konserler, imza günleri gören kişiler, doğal olarak Erzurum MNG’de daha uzun süre kalıyor ve daha eğlenceli bir deneyim yaşıyorlar.

İç dekorasyonu mevsim geçişlerine göre kimi yenilikler ve süslemeler ile canlandırmayı sevdiğimizi de ekleyelim. Kimi zaman ufacık bir ışık oyunu ya da bir yeşil alan, insanların daha iyi dinlenmesini sağlayarak müşteriniz ile bağınızı güçlendirebiliyor.

Zamanın ruhunu izlemek, özel günler açısından da geçerli. Dini bayramlarımız, okul sezonu, Ramazan, yılbaşı, Sevgililer Günü, Anneler Günü, 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı gibi özel tarihleri ziyaretçilerimiz ile birlikte coşku içinde kutluyoruz. Bu da bizleri birbirimize bağlayan sırlardan biri.