Eylül ve Ekim aylarında Akdeniz ve Güneydoğu Anadolu bölgelerinde gerçekleştirdikleri mağaza açılışlarıyla toplamda 17 ilde 35 mağaza sayısına ulaşan Evidea, 2025 yılı sonuna kadar Türkiye’nin 7 bölgesinde 45’e yakın ilde konumlanmayı hedefliyor. Evidea Genel Müdürü Kazım Mavuş ile Ekim sayımızda bir araya gelerek hayata geçirdikleri yatırımları konuştuk.
Evidea olarak son dönemde gerçekleştirdiğiniz yatırımlardan bahseder misiniz, büyümenizi Türkiye’nin hangi bölgelerinde yoğunlaştırdınız?
Biz, pandemi döneminde mağazalaşma alanında büyük yol kat etmiş bir markayız. Türkiye’nin dört bir yanında bulunan keyifli ve ferah mağazalarımızla, müşterilerimize, ev ürünlerinde keyifli bir ev alışverişi deneyimi yaşatıyoruz. Eylül ve Ekim aylarında Akdeniz ve Güneydoğu Anadolu bölgelerinde mağazalar açarak tüketicilerle buluştuk. Özellikle Güneydoğu Anadolu Bölgesi bizim için de yeni bir heyecan oldu. Bölgenin demografi k yapısı ve harcama potansiyeli düşünüldüğünde bir cazibe merkezi olduğunu söyleyebilirim.
Ekim ayının başında açılışını yaptığımız Adana 01 Burda AVM mağazamızla birlikte şu anda Türkiye genelinde 17 ilde 35 mağazaya ulaşmış bulunuyoruz. Yıl sonuna kadar da 40 mağazayı aşmayı hedefliyoruz. Fiziksel mağaza yatırımlarımız artarken, e-ticaret mağazamızı da sürekli geliştiriyoruz. Güçlü altyapımız ve stoklu iş modelimiz sayesinde müşterilerimize hızlı ve sorunsuz alışveriş deneyimi yaşatmaya devam ediyoruz.
Doğu ve Güneydoğu bölgelerindeki yatırımlarınızda dikkat ettiğiniz noktalar nedir, bu bölgelerden Evidea’ya gösterilen talepten söz eder misiniz?
Mağazalarımızı açacağımız illeri belirlerken, pazarı büyük olan şehirleri tercih ediyoruz. Şehrin alışveriş potansiyeli bizim için en önemli kriterlerden biri. Tüketici araştırmaları yaparak bölgenin potansiyelini analiz ediyor ve karar veriyoruz. Güneydoğu Anadolu bölgesinde çok güzel geri dönüşler aldık ve bu da doğru yerde ve doğru yolda olduğumuzu gösterdi. Orta vadede bu bölgelerdeki yatırımlarımızı artırmayı hedefliyoruz.
AVM’lerdeki yatırımlarınız ilerleyen dönemlerde de sürecek mi, farklı konseptlerde büyüme hedefleriniz mevcut mu?
Başta büyük şehirler olmak üzere bulunduğumuz il sayısını hızla artırmak istiyoruz. 2025 yılı sonuna kadar Türkiye’de 100 mağazaya ulaşma hedefimiz var ve yatırımlarımızı bu hedef doğrultusunda sürdürüyoruz. Bu yıl Akdeniz ve Güneydoğu bölgelerimizde ilk mağazalarımızı açtık. 2025 yılı sonuna kadar Evidea olarak Türkiye’nin 7 bölgesinde var olarak 40-45 ilde konumlanabileceğimizi öngörüyoruz.
Mağazacılığın yanı sıra e-ticaret’e de çok önem veriyoruz. Devamlı güncellenen ve yüksek sayıda ziyaret alan internet sitemizi en büyük mağazamız olarak nitelendiriyoruz. E-ticaret alanında güçlü bir altyapıya ve köklü bir tecrübeye sahibiz. Mağaza açılışlarımız devam ederken, diğer yandan e-ticaret alanındaki büyümemizide sürdüreceğiz.