Keban Food’un 50 yıllık et üretim tecrübesiyle büyüyen Burger Yiyelim, kaliteli etin lezzetini Türk mutfağına uyarlayarak, yerel ve global pazarda hızla büyüyor. Yatırımcılara cazip fırsatlar sunan markanın franchise ekosistemi ve yurt dışı hedefleri hakkındaki detayları Mall Report okurlarıyla paylaşan Keban Food İcra Kurulu Üyesi Franchise ve İş Geliştirme Direktörü Tolga Bayraktar, yatırımcılar nezdinde değerlendirildiğinde yeme-içme sektöründe globalden Türkiye’ye taşınan bir lezzet olan burger üzerine yatırım yapmanın avantajlarını anlattı.

Keban Food ve marka çatısı altında bulunan Burger Yiyelim’i tanıyabilir miyiz, yeme-içme sektörüne giriş hikayenizi okurlarımızla paylaşır mısınız?
Keban Food, 1976 yılında Keban Kasap olarak kuruldu. Butik bir kasap olmasına rağmen müşterilerine sunmuş olduğu ürünlerin katkısız ve lezzetli olmasından dolayı kısa sürede ‘Et Ustası’ ünvanını aldı. Kurulduğu günden bu yana iş hacmi, ürün yelpazesi, müşterileri, çalışanları kısacası birçok şey değişti. Ancak değişmeyen tek şey Keban Food’un sunduğu et ve et ürünlerinin lezzeti oldu.
Müşterilerimizden aldığımız talepler ile kalitemizi hiç bozmadan büyüyebilen nadir et üreticilerinden biriyiz. Kuruluşumuzun ardından devam eden yıllarda gücümüzü müşterilerimizin sadakat ve övgülerinden alarak üretim bandını genişlettik.
İstanbul’un en köklü kasapları arasında yer alan markamız, üretimine 1500 metrekare kapalı alana sahip Keban Et Entegre tesislerinde devam etmekte.
Burger Yiyelim de bir Keban Food markasıdır ve kökleri 50 yıllık et toptancılığına ulaşmaktadır. Sütlüce Mezbahası’nda başlayan bu hikayemiz önce toptan çiğ et, sonra da çiğ et perakendesine ve en sonunda ise günümüzde restoran zincirlerine ulaşmıştır.
Yatırımcılar nezdinde değerlendirdiğinizde yeme-içme sektöründe globalden Türkiye’ye taşınan bir lezzet olan burger üzerine yatırım yapmak ne kadar cazip, siz Burger Yiyelim olarak markanızı cazip kılmak adına nasıl bir politika geliştirdiniz?
Burger her ne kadar Türkiye pazarına globalden girmiş bir ürün olsa da, bizim farkımız bu ürünü Türkleştirerek ve yerlileştirerek ortaya çıkmakta. Şöyle açıklayayım; ürünün ana lezzeti etten gelmekte, diğer bileşenler gastronomi dili ile aslında bu işin garnitürü. Biz etten gelen gücümüzü, bilgimizi ve kalitemizi kullanarak çok şubeli burger zincirleri içinde en iyi eti en kaliteli garnitürlerle birleştirerek fiyat/performansta en doğru ürünü elde ediyoruz. Tabii bu durum müşteriye ve yatırımcıya da doğrudan etki ediyor. Halihazırda 50’den fazla franchise şubemiz bulunurken sadece 13 yatırımcımız var. Yani her yatırımcıya ortalama 4 şube düşüyor. Takdir edersiniz ki kimse kazanmadığı bir sisteme 2. kez para yatırmaz.
Büyüme yolculuğunda franchise ekosistemini tercih eden Burger Yiyelim’in kazandırıcı franchise sisteminden bahseder misiniz, kimler Burger Yiyelim marka çatısı altında sizleri temsil edebilir?
Biz Keban Food’un markaları olan Burger Yiyelim, Et Yiyelim ve Tavuk Yiyelim bayilerini herkese ve her yere vermiyoruz. Şube açmak için çabalayan ya da her gelen başvuruyu kritersiz kabul eden bir yapımız yok. Öncelikle bayi adayımızın ticari geçmişi, mevcutta yaptığı işi ya da kredibilitesinden çok daha fazla önem verdiğimiz hususlar var. Mesela vizyonu bizim için çok önemli, sorun çözme yetisi, işe vizyoner bakışı ve büyüme arzusu bizim için birçok şeyin başında geliyor. Bayi adaylarımızda bu özellikleri gördükten sonra finansal ve diğer şartları konuşuyoruz. Cost kavramını bilen, stok yönetmenin gereksinimlerini yerine getirebilecek, P&L tablosunun her şey olduğunun farkında olan bayilerle çalışıyoruz.
Türkiye genelinde hangi lokasyonlarda Burger Yiyelim ile karşılaşıyoruz, bunların kaçı franchise sistemine dahil? 2024 yıl sonuna dek kaç yeni şube açılışı hedefliyorsunuz?
AVM ve şehirlerin ana caddelerinde bizi görebilirsiniz. 54 adet franchise mağazamız var. 2024 yıl sonuna dek açık olmasını planladığımız mağaza sayısı 64 olacak.
Orta ve uzun vadede yatırımlarınız nasıl şekillenecek?
Biz Keban Food ve bünyesinde bulunan markalarının bayrağını yurt dışında dalgalandırmak, dünyaya Türk burgerini tattırmak adına var gücümüzle çalışıyoruz. Irak, Azerbaycan ve Özbekistan’da operasyonlarımız başladı. Mısır, Suudi Arabistan ve Birleşik Arap Emirlikleri ile büyük gruplarla fizibilitasyon süreçlerinin sonuna yaklaştık. Ülke içerisindeki büyüme artık yurt dışına da sirayet etmiş durumda. Hedefimiz, 2025 yılı sonunda toplam 120 mağaza sayısına ulaşmak ve bunun 15 adedinin ise yurt dışı operasyonu olmasını hedeflemekteyiz.
