Perakende

Schafer ev tekstili ürünleriyle Amerika pazarına giriyor

Banyo grubundan yatak odasına kadar ev tekstili ürünleriyle yakında Amerika pazarına gireceklerini açıklayan Schafer Yönetim Kurulu Üyesi Murat Aslan, yılın ilk 8 ayını da hem perakende sektörü hem de markaları açısından değerlendirdi.

Schafer olarak 2024 yılının ilk 8 ayını nasıl geçirdiniz, hangi yatırımları gerçekleştirdiniz, yılın ilk dönemini hem sektör hem de markanız bağlamında değerlendirir misiniz?

Schafer markası olarak 2024 yılı itibariyle döviz bazında %10 oranında bir büyüme hedefimiz vardı. Yılın ilk altı ayında bu hedefin %92’sini gerçekleştirmeyi başardık. Önümüzdeki dönem için ise belirsizlikler, yılın son çeyreğine bağlı olarak şekillenecektir. Perakende sektöründe yılın son çeyreği bu anlamda çok önemlidir. Özellikle Eylül ayında, okula ve şehre dönüşle birlikte canlanan alışveriş, yılın sonuna kadar birbirini takip eden ve tüketici için heyecan yaratan, yenilikler barındıran farklı dönemlerle devam ediyor. Bu dönemler perakende sektörü için de birçok fırsatı barındırıyor. Kasım ayında ise artık alışveriş kültürümüze de yerleşen “Efsane Cuma” dönemi başlıyor. Kasım ayı, sektörümüz için oldukça dinamik geçerken, 11.11 dönemi de bu dinamizmi artırıyor. Aralık ayında ise yılbaşı dönemine geliyoruz.

Yine sektörümüz için önemli bir dönem, hediyelik ürünler ve ev dekorasyonuna olan ilgi artıyor. Dolayısıyla, Ekim, Kasım ve Aralık ayları, birçok perakende firmasının yıl sonu performansını belirleyecek kritik üç ay olarak değerlendirilmektedir. Aralık ayının son 20 günü, pek çok mağazacılık markası için hedefl erin tutup tutmayacağını analiz etme dönemidir. Bu bağlamda, %92 oranında gerçekleştirme seviyemizi, son üç aydaki performansa bağlı olarak tamamlayabileceğimizi öngörüyoruz. 2024 yılı hedefl erimizden vazgeçmiş değiliz. Bu yıl 35 mağaza açmayı hedefl emiştik ve şu ana kadar 14 mağaza açmış bulunuyoruz. Açamadığımız mağaza sayısı kadar, mevcut mağazalarımıza yenileme yatırımı yapıyoruz. Mağaza yatırımlarını durdurmadan sürdürmeyi planlıyoruz çünkü önümüzdeki yıllarda büyümenin devam edeceğini öngörüyoruz.

2025 yılı Schafer’ın büyüme hedefl erinde nasıl bir anlam taşıyor? Kısa ve orta vadede gelecek dönem yatırımlarınız nasıl şekillenecek?

2025 yılında da perakende kanalında büyüme devam edecek. Bu kanala yaptığımız yatırımları hız kesmeden sürdüreceğiz.

Mağaza sayımızı artırma hedefimiz ve mevcut mağazalarımızı yenileme, güncelleme süreçlerimiz devam edecek. Diğer yandan; çok kısa bir süre içerisinde yepyeni bir mağaza konsepti ile mağaza açmaya başlayacağız. Bunun için bir süredir çalışmalarımızı sürdürüyorduk, 2025 yılı başlarında hayata geçirmiş olacağız.

Global pazarda hedef bölgeniz hangi destinasyonları kapsıyor, Schafer markasını yeni hangi pazarlarda büyütmeyi planlıyorsunuz?

Halihazırda ihracat yaptığımız ülkeler var. Türkiye’nin dışında 4 ülkede Schafer mağazamız var ama toplamda 18 ülkeye ihracat yapıyoruz. KKTC, Arnavutluk, Türkmenistan, Kosova’da mağazalarımız bulunuyor. Bunun dışında Azerbaycan, KKTC, Kosova, Makedonya, Arnavutluk, Özbekistan, Türkmenistan, Libya, Lübnan ve Kuveyt ihracat yaptığımız ülkeler arasında bulunuyor.

Şimdiyse heyecanlı olduğumuz başka gündemlerimiz var. Amerika pazarına ev tekstili ürünlerimizle giriyoruz. Banyo grubundan tutun da yatak odası grubuna kadar Türk kültürünü yansıtacak ürünler de ekleyeceğimiz bir koleksiyon olacak. Bizim bir yandan çok büyük bir hamam kültürümüz var. Buna göre peştamallar, aynı tasarımda havlular, bornozlar yaptık. Bunların bilinçaltında kültürel olarak çok büyük artıları var, biz bunları yaşıyoruz. Daha geniş bir ürün seçkisiyle yatak odasından banyoya ve artı bizim kültürümüze yansıyacak ürünlere kadar geniş bir ürün gamıyla Amerika’da da e-ticaret ile yer alacağız.