Perakende

Korkmaz, yeni pazarlarla ihracat potansiyelini güçlendiriyor

Dünya genelinde bulunan 800’den fazla bayisiyle ödüllü mutfak tasarımlarını milyonlarca tüketiciyle buluşturan Korkmaz, yıllık 4.2 milyonluk üretiminin yüzde 35’ini 125 farklı ülkeye ihraç ediyor. Yeni pazarlara yönelerek küresel ölçekte rekabet avantajlarını artırmayı hedeflediklerini ifade eden Korkmaz Genel Müdürü Kerim Korkmaz, marka olarak amaçlarının yenilikçi ürünler ve kaliteli üretim anlayışıyla tüketicilere benzersiz deneyimler sunmak olduğunu vurguladı.

Korkmaz 2024 yılına nasıl giriş yaptı, yılın ilk 8 ayında hangi yatırımları gerçekleştirdiniz? Ocak-Ağustos dönemini hem sektör hem de markanız adına değerlendirir misiniz?

Bu dönemde elde ettiğimiz sonuçlar bizler için oldukça memnuniyet verici. Geçen yılın aynı dönemine kıyasla ciro ve satış adetlerinde artış yakaladık. Özellikle ürünlerimize olan yüksek talebe, güçlü üretim ve dağıtım kapasitemizle başarılı bir şekilde karşılık verdik. Pazar trendlerine hızlı uyum sağlayarak, stratejik kampanyalar ve etkin saha çalışmaları ile müşteri memnuniyetini en üst düzeyde tutmayı başardık. Bu sezon elde ettiğimiz pozitif sonuçlar, önümüzdeki dönemlere dair hedefl erimize ulaşma konusunda bize önemli bir motivasyon kaynağı oldu.

Korkmaz’ın ihracat gücünden bahseder misiniz, global pazarda hedef bölgeniz hangi destinasyonları kapsıyor, yeni hangi pazarlarda büyümeyi planlıyorsunuz?

Korkmaz olarak, dünya genelinde 800’den fazla bayimizle ödüllü mutfak tasarımlarımızı milyonlarca tüketiciyle buluşturuyoruz. Yıllık 4.2 milyonluk üretimimizin %35’ini, başta Mısır, Almanya, Kuveyt, Slovanya olmak üzere 125 farklı ülkeye ihraç ediyoruz. Geçtiğimiz yıl, Orta Amerika’da Guatemala pazarına giriş yaparak ihracat portföyümüzü genişlettik. Ciromuzun yaklaşık dörtte birini ihracattan elde ediyoruz. 2024 yılında, küresel arenada daha fazla varlık göstermek ve pazar payımızı genişletmek için yoğun çalışmalara başladık. Kandıra ve Tuzla’daki üretim üslerimizde, son teknolojiyi en etkin şekilde kullanarak yüksek katma değerli ürünler üretmeye devam ediyoruz. Amacımız, yenilikçi ürünlerimiz ve kaliteli üretim anlayışımızla tüketicilerimize benzersiz deneyimler sunmak. Bu süreçte, yeni pazarlara yönelerek küresel ölçekte rekabet avantajımızı artırmayı ve önemli fuarlarda yer alarak markamızın uluslararası alanda daha fazla tanınmasını sağlamayı planlıyoruz. Hedefimiz, hem mevcut pazarlarda derinleşmek hem de yeni pazarlarda varlık göstererek ihracat hacmimizi artırmak ve küresel mutfak eşyaları sektöründe daha güçlü bir konuma ulaşmaktır.

Kısa ve orta vadede gelecek dönem yatırımlarınız nasıl şekillenecek?

Tüketicinin hayatını kolaylaştıracak hem estetik hem fonksiyonel ürünlerle başarımızı sürdürmeyi ve sektörde öncü konumumuzu korumayı hedefl iyoruz. Ayrıca, 5 yıl içinde Sakarya OSB’de hizmete açacağımız yeni fabrikamızla ülkemizde ve dünyada pazar payımızı artırmak istiyoruz. Yeni fabrikamızın devreye alınmasıyla birlikte istihdamda artış, yerel ekonomiye katkı ve şirketimizin büyüme stratejisinin bir parçası olarak globalde daha güçlü bir varlık elde edeceğimize inanıyorum.