Franchise

Coffy, kendisini 5. Nesil kahveci olarak tanımlıyor

Modern, ferah ve yenilikçi bakış açısı ile günümüzde 24 ilde 109 şubesi ile kahve severlerin uğrak noktası haline gelen Coffy, 2024 yılının sonuna doğru 200, 2028 yılında ise toplamda 500 şubeye ulaşarak hızla büyümeyi hedefliyor. Eylül sayımızda DP Eurasia Coffy Grup Direktörü Muhsin Emre Çevlik, sürdürülebilirlik ve teknolojinin iş yapış biçimlerinde neleri değiştirdiğine dair görüşlerini bizlerle paylaştı.

Sürdürülebilirlik ve dijitalleşmenin şirketlerin iş yapış biçimini değiştirdiği günümüzde Coffy’nin bu başlıklar doğrultusunda geliştirdiği politikasını okurlarımızla paylaşır mısınız, markanızın iş yapış biçimlerinde sürdürülebilirlik ve teknoloji neleri değiştirdi? Tüketicilere yansımaları neler oldu?

Kahve sektöründeki gelişim sürekli olarak devam ediyor: 3. nesil kahvecilik dediğimiz uzmanlaşma döneminde kahve sanatı ve kalite ön plana çıktı. Butik ve zincir kahve dükkanları, kahve çekirdeklerini farklı kavurma ve işleme teknikleri bu dönemde gelişti. 4. nesilde ise kahve deneyimini daha ileri boyutlara taşıma konusuna odaklanılıyor. Tüketicilerin talepleri, sürdürülebilirlik noktasındaki artan hassasiyetler ve elbette kültürel değişimler yeni trendleri etkiliyor. Daha kişisel bir deneyim sunma, sıra dışı kahve çeşitleriyle tüketiciyi kapsama ve kaçınılmaz olarak teknolojik inovasyonlar, dijitalleşme gibi evrensel unsurların devrede olduğu bir dönem. Biz ise kendimizi 5. nesil kahveci olarak tanımlıyoruz. Burada devreye giren şey, 4. nesil kahveciliğin barındırdığı eğilimlerinin yani sıra uygun fiyat politikasıyla tüketiciye ulaşmak. Coffy, Türkiye’de doğmuş bir marka olarak müşteri deneyimini hızlandıran, özelleştiren ve kolaylaştıran teknolojik alt yapısı, uygun fiyatlı yüksek kaliteli ürünleri ve güçlü franchising sistemine sahip bir ‘Tek Fiyatlı Dijital Kahve Noktası’. Türkiye’nin en saygın ve bilinir tedarikçileri ile çalışarak şubelerine yüksek standartlardaki hammadde ve malzemeleri sağlayan, ürün çeşitliliğini sürekli artıran ve teknolojisiyle fark yaratan Coffy; kahve pazarındaki tüketicinin fiyat/ performans, tek fiyat ve dijitalleşme yönünde gelişen ortak taleplerini bütünüyle karşılıyor ve her geçen gün daha fazla tüketiciden talep görüyor.

2024 yılının ilk 8 ayını hem sektörünüz hem de markanız bağlamında değerlendirir misiniz, yılın kalan döneminde Coffy’nin yatırımları nasıl şekillenecek?

Kahve, dünyada büyüme trendini devam ettiren bir pazar. Türkiye’de sektörün önu son derece açık. Bu umut vaat eden gelecek projeksiyonu içerisinde Coffy’yi lezzet dışında dijitalleşme, ulaşılabilir tek fiyatlı fiyat politikası ve çeşitlilik gibi unsurlarla hayata geçirdik. Kategori bazında da fark yaratıyoruz. Örneğin Türkiye kahve zincirlerine Bubble’ı getiren ilk markayız, Bubble Tea dünyasını Bubble Limonata ile yepyeni bir boyuta taşıdık ve kategoriyi 13 ürünle genişlettik. ‘Karamel Bubble Iced Latte’ ürünümüzle geçtiğimiz yıl Gift+ Ödülleri’nin ‘En Yenilikçi İçecek’ dalında ödüle layık görüldük. Ayrıca yaklaşık 1000 şubelik deneyimi bulunan DP Eurasia Group’un bünyesinde bulunması ve satın alma, tedarik gibi kritik süreçlerde güçlü bir knowhow’ı arkasına alması Coffy’yi diğer kahve zincirlerinden ayrıştırdı. Şu anda piyasadaki en farklı kahve markası olduğumuzu ve sektörün devleri kadar rağbet gördüğümüzü söyleyebilirim. Şube sayılarımızı baz aldığımızda Türkiye’nin en hızlı büyüyen kahve markası olarak anılıyoruz. 24 ile yayılmış 109 şubeyle hizmetteyiz. 2024 yıl sonunda 200, 2028 sonunda 500 şubeyle devam edeceğiz. Yola çıkış amacımızı kaybetmeden, ayrıştırıcı niteliklerimizde giderek derinleşerek 2028 sonunda Türkiye’nin en büyük ilk iki kahve zincirinden biri haline gelmek için çalışıyoruz. Yatırımlarımız da hem şubeleşme hem dijitalleşme hem de ürün geliştirme odağında giderek artıyor.