İş Gıda bünyesinde Türkiye pazarında 35. yılını kutlayan Pizza Hut, globaldeki sürdürülebilir büyüme stratejisini ülkemizde uyguluyor. Pizza Hut Managing Director Bilal Çelik’i ağırladığımız Eylül sayımızda Çelik, Türkiye çapındaki 250’yi aşkın restoran sayısını 350’nin üzerine çıkarma hedeflerine ulaşabilmek için yerel dinamikleri ve global trendleri takipte kalarak, doğru yönetilen bir stratejik planlamayla hareket ettiklerini belirtti.
Global bir marka olan Pizza Hut, Türkiye pazarında kendini nerede konumlandırdı, rekabet ortamında markanızı öne çıkaran unsurlar nedir?
Türkiye’de pizza restoranı açan ilk global zincir marka olan Pizza Hut, Türkiye’deki ilk restoranını 1989’da açtı. Pizza Hut olarak bu yıl Türkiye’deki 35. yılımız ve bu önemli yıl dönümümüzü heyecanla kutluyoruz. Köklü geçmişimizden aldığımız ilhamla, dijitalleşen, gençleri merkezine alan, popüler ve ulaşılabilir bir marka olmayı hedefliyoruz. Pizza Hut’ın dünyada ve Türkiye pazarında öne çıkardığı rekabet stratejisini ‘benzersiz ürünleriyle müşterilerine keyifli ve lezzetli deneyimler yaşatmak, gençlerin bulunduğu tüm platformlarda yer almak ve sevenlerine doyurucu teklifler sunarak müşteri memnuniyetini artırmak’ olarak özetleyebilirim.
Yatırımcılar nezdinde değerlendirdiğinizde yeme-içme sektöründe pizza üzerine yatırım yapmak ne kadar cazip? Siz Pizza Hut olarak markanızı hem yatırımcı adayları hem de tüketiciler nezdinde cazip kılmak adına nasıl bir politika geliştirdiniz?
Pizza Hut, 100’den fazla ülkede 19 bini aşkın restoranıyla hizmet veren global bir marka olması ile öne çıkıyor ve kurulduğu 1958 yılından günümüze tüm dünyada büyümesini sürdürüyor. Bizler de İş Gıda olarak Pizza Hut’ın bu sürdürülebilir büyüme stratejisini ülkemizde uyguluyoruz. Türkiye çapındaki 250’yi aşkın restoranımızı, 350’nin üzerine çıkarma hedefimize ulaşabilmek için yerel dinamikleri ve global trendleri takipte kalarak, doğru yönetilen bir stratejik planlamayla hareket ediyoruz. İş Gıda olarak bünyemizdeki tüm markalarımızla ve giderek artan restoran sayımızla Orta Doğu ve Avrupa’daki en büyük restoran işletmecileri arasında yer alıyoruz. Gelecekteki potansiyel yatırımcılarımıza yönelik olarak; Pizza Hut’ın farklı şehirlerde giderek artan restoran sayısı, marka bilinirliği, menüsündeki geniş ürün yelpazesi ve gençleri merkezine koyan pazarlama stratejisiyle ülkemizdeki büyümesini sürdüreceğini söyleyebilirim.
Pizza Hut lezzetleri arasına yeni üyeler katılacak mı, inovatif tat arayışınızda nasıl bir AR-GE sürecinden geçiyorsunuz?
Pizza Hut olarak pizza severlere standardın dışına çıkan yenilikçi ve farklı lezzetler sunmayı çok seviyoruz. Yeni ürün geliştirme konusunda cesur bir marka olduğumuzu söyleyebilirim. Lezzetli, çeşitli ve erişilebilir ürünlere odaklanıyoruz. Globalde ve Türkiye’deki sektörel araştırma raporlarına da bakarak, yenilikçi uygulama ve lezzetleri takip ediyor, trendlere odaklanıyoruz. Kendi ürün gamımızda eksikliğini hissettiğimiz ürünleri, araştırma çıktılarını dikkate alarak menülerimize ekliyoruz. Misafirlerimizin beğeneceğini düşündüğümüz yeni pizza malzemelerini hem pizzada hem de yan ürünlerde yeni soslarla deniyoruz. Mevcut ürünlerimizde gelişmeye uygun noktalarda çalışıyoruz.
Diğer yandan Pizza Hut’ın globaldeki yenilikçi lezzetlerini de lokalize ederek menülerimize ekliyoruz. Pizza Hut’ın dönemsel olarak değişen global trendlerine dahil olarak, dünyadaki güncel tüketim alışkanlıklarını ülkemize de getiriyoruz. Yeni lezzetleri ülkemize kazandırırken, ilk etapta pazarlama, kalite, eğitim ve operasyon ekiplerimizin bulunduğu çekirdek bir deneme kadrosuyla çalışıyor, ortaya çıkan ürünü müşteri test ve araştırmalarıyla mükemmel hale getirerek, pizza severlerin beğenisine sunuyoruz.