Kahve Deposu Franchise Koordinatörü Tuba Kökel’i ağırladığımız Eylül sayımızda 50 yıllık birikim ve deneyimle yatırımcılarının her zaman yanında olduklarını ifade eden Kökel, markalarını cazip kılmak adına geliştirdikleri politikalarını da okurlarımızla paylaştı.
Kahve Deposu’nu tanıyabilir miyiz, yeme-içme sektörüne giriş hikayesinden bahseder misiniz?
Kahve Deposu olarak 50 yılı aşkın süredir Kökel Kurukahve markasıyla müşterilerimize hizmet vermekteyiz. Amacımız, her zaman tüketicilerimize doğal bir aroması olan ve Türk damak tadına en uygun kahveleri hijyenik koşullarda hazırlayarak koşulsuz müşteri memnuniyeti amacına dayalı olarak sunmaktır. Tamamıyla bu tarz bir üretim için planlanmış fabrikamızı da 2003 yılında İkitelli’de kurduk ve hala faaliyetine devam etmektedir. Mağazacılığa attığımız adım da yine bu prensip ve hedefler üzerinde başladı.
Yatırımcılar nezdinde değerlendirdiğinizde yeme-içme sektöründe kahve ürünleri üzerine yatırım yapmak ne kadar cazip, siz Kahve Deposu olarak markanızı cazip kılmak adına nasıl bir politika geliştirdiniz?
Kahve üreticisi firma olarak franchise mağazacılıkla beraber farklılığımız sektörde öne çıkmaktadır. Kuruluş faaliyetleri kapsamında ve belirlenmiş diğer tüm süreçlerin uygulama aşamalarında;
Disiplinli çalışmak
Koşulsuz müşteri memnuniyeti” felsefesi doğrultusunda, yapılacak tüm faaliyetlerde “müşteri odaklılığı” düsturunu geçerli kılmak
Tüm faaliyetlerde “planla/uygula/kontrol et/ önlem al” döngüsünü esas almak ve sürekli olarak uygulamak,
Sunulan ürün ve hizmetlerin, müşteri ihtiyaç ve beklentilerini, ilgili standartları ve yasal gereklilikleri tam olarak karşılamasını sağlamak,
İnsan kaynaklarının etkin olarak değerlendirilmesi kapsamında, personelin katılımını sağlamak amacıyla eğitimler düzenlemek,
Malzeme, makine ve ekipman kaynaklarını en verimli şekilde kullanabilmek amacıyla gelişim planları yapmak, uygulamak ve sonuçları takip ve kontrol etmek,
İç ve dış kaynaklı geri besleme verilerinin analiz sonuçlarına göre etkin faaliyetleri devreye sokmak
Tedarikçi ve taşeronlar için kontrol uygulamaları yapmak ve gelişme programları uygulamak, böylece ürün güvenirliğinin artırılmasını sağlamak temel ilkelerimiz arasındadır.
Büyüme yolculuğunda franchise ekosistemini tercih eden Kahve Deposu’nun kazandırıcı franchise sisteminden bahseder misiniz, yatırımcılara sunduğunuz avantajlar nelerdir? Kimler marka çatınız altında sizleri temsil edebilir?
Kahve Deposu tüm olumsuz etkenleri ortadan kaldırıp sektörüne yatırım yapmak isteyen yatırımcıların enerji ve motivasyonunu yönlendirerek kendi işlerinin sahibi olmalarını sağlıyor. Kahve Deposu franchise sahibi olarak, başarınız için sektöründe 50 yıllık deneyimi ve birikimli çalışanının takım desteğini devamlı yanınızda bulacaksınız. Kendi ticari gelecek kararlarınızı verirken deneyimlerimizi hizmetinize sunacağız. Üretim lojistik sorunları ile uğraşmayacaksınız, yeni bir ürünün rağbet görüp görmeyeceğini sizin yerinize biz test etmiş olacağız, diğer franchise sahiplerinin deneyimlerinden de yararlanacaksınız. En önemlisi Kahve Deposu’nun büyüyen ismi ile birlikte sizin de işiniz değerlenecek ve satışlarınız artacak. Bizi temsil edecek kişilerin yatırımcı, yenilikçi, vizyon sahibi olması ilk önceliklerimiz arasındadır. Markamızı daha yukarılara taşıyabilmesi ise bir diğer önemli unsurdur.
Türkiye genelinde kaç şubeyle kahve severlerle buluşuyorsunuz, bunların kaçı franchise sistemine dahil? Yıl sonuna dek kaç yeni şube açılışı planlıyorsunuz?
İlk kez 2009 yılında Kale Outlet Center’da açtığımız mağazamızla tüketiciyle buluştuk. İstanbul’da Avcılar, Alibeyköy White Hill ve Başakşehir Arterium mağazalarımız yer alırken; Türkiye’nin diğer illerinde de sevilen bir marka ve tat haline geldik. İstanbul’da başlayan mağazacılık serüvenimizi SamsunÇiftlik Caddesi, Mardin-Midyat, MardinMerkez, Diyarbakır, Mersin, Gaziantep, Ordu-Merkez mağazaları takip etti. Kahramanmaraş-Elbistan, AdıyamanGölbaşı, Adıyaman-Merkez ve ŞırnakSilopi’de açtığımız şubelerimizi tüketicilerle buluşturduk. İstanbul’da Zeytinburnu, Sirkeci ve Sancaktepe şubelerimizi açtık. Ayrıca Türkiye’de bir ilk olan 10 bin metrekare mağazamızı Şırnak-Cizre’de hizmete sunduk. 2024 yılında ise mevcut şubelerimize yenilerini eklemek için çalışmalarımızı neredeyse tamamladık.