Gayrimenkul yöneticileri, mülk sahipleri ve kiracılar arasındaki ilişkiyi yönetir, mülklerin bakımını ve onarımını organize eder, kiraları ve diğer ödemeleri alır ve mülkün verimliliğini ve değerini artırmak için çeşitli stratejiler uygular. Bu görevlerin her biri, düşünme yeteneği, organizasyon yeteneği ve insan ilişkileri becerileri gibi çeşitli profesyonel yetenekleri gerektirir. Ayrıca, gayrimenkul yöneticileri genellikle gayrimenkul hukuku, finans ve muhasebe konularında geniş bilgiye sahip olmalıdır. Bu nedenle, gayrimenkul yönetiminde profesyonellik, sektördeki başarının ve sürdürülebilirliğin anahtarıdır. İyi bir gayrimenkul yönetimi, hem mülkün değerini korumak hem de artırmak için hayati öneme sahiptir.
Sürdürülebilir bir gayrimenkul yatırımı, hem mülkün değerini artırabilir hem de uzun vadede daha yüksek getiriler sağlayabilir. Çevre dostu uygulamalar ve sürdürülebilir yönetim stratejileri, yatırımcılarına ve sakinlerine değer katmanın yanı sıra, daha geniş topluma ve çevreye de olumlu etkiler sağlar. Sürdürülebilirlik konularına, CEO ve yönetim kurulu düzeyinde önem veren şirketlerin sayısının gün geçtikçe artması, sürdürülebilirlik konusunda lider düzeyinde inisiyatif alındığına işaret ediyor.
Ziyaretçilerin AVM’lerde aldıkları hizmetlerin kalitesi, marka karması, reklamların cazibesi, tutundurma çalışmaları, pazarlama aktivitelerinin çeşitliliği, ürün hizmet yeterliliği, fast food alanları, açık hava alanları, otopark, promosyon vb. tüketicilerin AVM tercihinde önem taşımaktadır. Pazarlama yönetiminin hedefi, AVM’nin müşteri sayısını ve buna paralel olarak cirosunu artırmak; AVM’nin markalaşmasını sağlamak, dolayısıyla mülkün değerini artırmaktır. AVM yönetimi tüm hizmetlerin sağlayıcısı olarak büyük bir sorumluluk altındadır. Müşteri memnuniyeti odaklı olup, bu anlayış çerçevesinde yönetilen AVM’ler başarıya ulaşabilmektedir. Yatırımcıların şirketlerinin geleceğini sağlam inşa etmelerinin en önemli yollarından biri A takımına uzun vadeli yatırım yapmalarıdır. Anlık kararlarla kurumsal itibarı zedeleyecek, nakit akışını zora sokacak adımlar atılmamalı! Bir ekipte tecrübeli yöneticinin liderliğinde her kuşaktan insana ihtiyaç vardır. Global düşünüp, yerel hareket edilmelidir. Sadece teknolojiye değil, aynı zamanda “ARGE, eğitim, iş gücü, kurumsal itibar ve Reklam&PR”a yatırım yapılmalıdır.
Gayrimenkulde Pazarlama Yönetimi
Pazarınızı iyi anlamak, dikkat etmeniz gereken en önemli konulardan biridir. Hedef kitlenizi ve potansiyel müşterilerinizi anlamadan sarf ettiğiniz çabanın hiçbir faydası olmayacaktır. Kime ne sattığınızı tam olarak anlamak için araştırmalar yapmanız ve veri toplamanız gerekir. Güvene dayalı olan gayrimenkul sektöründe uzun dönemli müşteri sadakati için markalaşma çabalarında imaj ve prestij için planlamalar yapılmalı ve uygulanmalıdır.
Şirketin herhangi bir biriminde herhangi bir gelişmenin olmadığı tek bir gün bile geçirilmemelidir. Gelecekte kazananlar “değişime uyum sağlayanlar” olacak. Dolayısıyla öngörüleri doğru yapmak lazım. Yani bu düzen, teknoloji, iş yapış şekilleri böyle sürüp gitmeyecek. Geleneksel pazarlama ve satış stratejileri ile pazarda güçlü bir hakimiyet kurmak mümkün değildir. Markalaşma, yerel ve uluslararası pazarlarda önemlidir. Özellikle rekabetin olduğu pazarlarda markanın benzer ürün ya da hizmet sunan firmalardan ayırt edici özelliğini öne çıkarır.
Şirketin Varlık Yönetimi Nedir? Varlık Yöneticisinin Amacı Nedir?
Varlık yönetimi, şirketinizdeki varlıkların doğru kullanımıyla büyümeye ve genişlemeye devam etmesini sağlar. İşinizin yolunda gitmesine, riskleri yönetmenize ve fırsatları yakalamanıza yardımcı olabilir. Varlık yönetimi işletmelere güç ve değer katar. Varlık yöneticisinin amacı basittir; varlıkları izleyerek paradan tasarruf etmek ve israfı azaltmak için daha fazla organizasyon geliştirmektir. Varlık yöneticileri özellikle, herkesten önce yüksek büyümeli yatırım fırsatlarını arar. Doğru yönetildiğinde varlıklar şirketinizin büyümesine, finansal başarısına katkıda bulunabilir ve sürdürülebilirliği teşvik edebilir. Bununla birlikte, kötü yönetim uygulamaları kârlılığınıza zarar verebilir ve potansiyel olarak büyüme fırsatlarını engelleyebilir. Varlık, yalnızca gerçek dünyada var olan değil aynı zamanda düşüncede de var olandır.
ENGİN YILDIRIM
Gayrimenkul & Karma Proje Genel Müdürü