Öne Çıkanlar Perakende

Cengiz İnler’in büyüme stratejisi küresel bir marka olma amacı taşıyor

Temmuz sayımızda bir araya geldiğimiz İnler Tekstil Genel Koordinatörü Emrah Namal ile fiziki ve online mağazalarındaki satış hacimlerini artırabilmek adına nasıl bir politika geliştirdiklerini ve yurt dışına yönelik büyüme stratejisinde hedefledikleri bölgeleri konuştuk.

Erkeklerin girdikleri her ortamda şıklıklarıyla iz bırakabilecekleri bir stil yaratmalarını sağlayan Cengiz İnler, fiziki ve online mağazalarındaki satış hacmini artırabilmek adına nasıl bir politika geliştirdi, daha geniş kitlelere hitap edebilmek adına hayata geçirdiğiniz kampanya çalışmaları nelerdir?

Cengiz İnler erkek giyim markası hızlı ve kararlı büyümesini her geçen yıl üzerine ekleyerek devam ettirmektedir. Fiziki mağaza büyüme süreci her yıl belirlenen hedefin üzerinde bir sayıyla tamamlamaktadır. Ayrıca online mağazamızla da yurt içi ve yurt dışı satış hacmimizle rekorlar kırılarak büyümektedir. Fiziki ve online mağazalarımızdaki başarımızın sırrının doğru lokasyon seçimleri ve doğru stratejiler olduğunu söyleyebilirim. Bu saydığım özelliklerin yanında ekip arkadaşlarımızın alanında uzman ve özverili olmaları kısa zamanda sağlanan bu başarıyı da beraberinde getirmektedir. Yurt içinde açtığımız mağazalar ile ülke nüfusunun yarısından fazlasına ulaşmaktayız. Aynı zamanda online mağazamızda web sitemiz, pazar yerleri ve sosyal medya gücümüzle yoğun bir çalışma içerisindeyiz. AVM mağazacılığına duyduğumuz güven ile mağazalarımızı stratejimize uygun bölgelerde açmaktayız. Pazarlama ve reklam tarafında geniş kitlelere ulaşmak için sosyal medya, basılı medya, dijital pazarlama ve TV reklamlarıyla markamızla özdeşleşen barem kampanyamızı ve reklam filmlerimizi göstermekteyiz.

2001 yılından bu yana Türkiye’deki en büyük iş dünyası organizasyonu olan Perakende Günleri’nin hem Cengiz İnler markanıza hem de perakende sektörüne yansımalarını nasıl değerlendiriyorsunuz?

Perakende Günleri’ndeki misafirperverliğiniz için çok teşekkür ederiz. Sektörün öncü markalarının katıldığı bu etkinlikte alanında uzman isimlerle tanışma fırsatı yakaladık. Etkinliğin her dakikasında kendimize tecrübe ve bilgi edindik. Cengiz İnler markası için Perakende Günleri keyifl i, eğlenceli ve bir o kadar da bilgilendirici geçti. Düzenlenen etkinliklerin kendi içerisinde mükemmel bir sistem ve matematik ile yapıldığını düşünüyoruz. Etkinlik başlangıcı ve sonunda bilgi haznemizin dolduğu ve gelecek seneki etkinlik için gün saydığımız bir süreç yaşamış olduk. Perakende sektörü için de ekosistem içerisindeki en büyük markaların bir araya gelmesi ve network şansı yakalaması çok güzel bir süreçti.

Cengiz İnler’in yurt dışına yönelik büyüme stratejisinde hedefl ediği bölgeler nereler, bu bölgeleri tercih sebepleriniz nedir?

Markamız büyüme stratejisi ve kuruluş amacında küresel bir marka olma amacı taşımaktadır. Bundan dolayı yurt dışı bizim için çok önemli bir pazardır. New York’taki mağazamız ile sürecimize devam etmekteyiz. Bunun yanında da Almanya, Azerbaycan mağazalarımız ve Karadağ ile Bulgaristan’da franchise mağaza anlaşmalarımız tamamlanmış olup en kısa sürede hizmet vermeye başlayacaktır. Türki Cumhuriyetler, Doğu Avrupa ve Kuzey Afrika şu an görüşmelerimizin yoğun olduğu bölgelerdir. Klasik erkek giyim ve hedef kitlemizin uyuştuğu bölgeler öncelikli olarak tercih ettiğimiz lokasyonlardır. Fiziki mağazalar dışında online mağazamızda da yurt dışı satış hacmimiz yüksek seviyelere gelmiştir. Özellikle Azerbaycan, Suudi Arabistan ve Katar şu an online ticaretimizin yüksek bir bölümünü kapsamaktadır.