Öne Çıkanlar Perakende

Başarılı bir tedarik zinciri yönetimi, paydaşların uyumlu çalışmasıyla gerçekleşir

Tüm paydaşların etkin bir şekilde uyum içerisinde çalışması sonucunda başarılı bir tedarik zinciri yönetimi sağlanabileceğini vurgulayan L’Oréal Türkiye Ülke Operasyon Direktörü Arzu Ünay, fiziki ve online satış kanallarıyla tüketicilerle buluşan bir marka olarak çoklu kanallarda L’Oréal Türkiye’nin operasyon yönetimi sürecinin nasıl geliştiğini okurlarımızla paylaştı.

L’Oréal Türkiye’nin tedarik zinciri yönetiminde paydaşlarıyla geliştirdiği iş birliği sürecinden bahseder misiniz?

Paydaşlarla iş birliği sürecini son derece önemsiyoruz; çünkü başarılı bir tedarik zinciri yönetimi, ancak tüm paydaşların etkin bir şekilde uyum içerisinde çalışmasıyla gerçekleşebilir. Bunun için ortak hedefl erimizi birlikte belirleyerek aynı yöne doğru odaklanıyoruz. Hedefl ere ulaşmak için yol haritalarımızı oluşturuyor ve sonuçlarımızı birlikte gözden geçiriyoruz. Tüm bu süreçlerde verilerimizi şeffaf olarak paylaşıyoruz. Bu sayede de paydaşlarımız ile güvene dayalı bir iş birliğiyle çalışıyoruz. Birlikte çalıştığımız tüm paydaşlarımızla en iyi partner olma vizyonuyla ilerliyoruz.

Tüketicilerin değişen alışveriş alışkanlıkları doğrultusunda L’Oréal Türkiye verimlilik ve maliyet optimizasyonunu nasıl sağlıyor?

Kayıplarımızı sürekli gözden geçirmek ve iş yapış şeklimizi sürekli iyileştirmelerle geliştirmek operasyon yönetimimizin önemli bir parçası. Sürekli iyileştirme için dijital teknolojileri kullanarak daha verimli ve esnek çözümler üretebiliyoruz. Değişen pazar koşullarına hızlı uyum sağlamak rekabet avantajını beraberinde getiriyor. Veriyi daha etkin kullanarak daha hızlı karar alabiliyoruz. Otomasyonu kullanarak operasyonlarımızın esnekliğini artıracak çözümleri hayata geçiriyoruz. Ekibimizin dijital yetkinliklerini artırmak da dijitalleşme stratejimizde önemli bir yer tutuyor.

Fiziki satış kanallarınızla birlikte online kanalda da tüketicilerle buluşan bir marka olarak çoklu kanallarda L’Oréal Türkiye’nin operasyon yönetimi süreci nasıl gelişiyor?Teknolojinin iş kültürünüzdeki yeri nedir?

Alışveriş artık çoklu kanallardan yapılıyor ve online alışveriş hacmi gitgide artıyor. L’Oréal operasyonlarında e-ticaret tedarik zincirimizle tüketicilerimize direkt olarak ulaşabiliyoruz. E-ticaret tedarik zinciri yönetimi geleneksel kanallara yaptığımız sevkiyatlardan farklı dijital yetkinlikler, sistemler ve yönetim biçimi gerektiriyor. Buradaki başarımızı artırmak da teknolojinin etkin kullanımından geçiyor.

2024 yılının ilk yarısında nasıl bir performans sergilediniz, yılın kalanına ilişkin planlarınız ve geniş bir perspektiften baktığımızda ihracat hedefl eriniz nelerdir?

2024’ün ilk yarısı bizim için dolu dolu ve oldukça başarılı geçti. Operasyon ekibi olarak yıla vizyonumuzu ve stratejilerimizi yenileyerek başladık. L’Oréal’in global misyonu ile bizim tedarik zinciri olarak varlık amacımızdan yola çıkarak, tedarik zincirinde tüm ekosistemimizle ve ekibimizle nasıl geliştiğimizi ve yarınları nasıl inşa ettiğimizi vurguladık. Her bir stratejimiz altında da çok güzel sonuçlara imza attık; ekiplerimizi ve teknolojilerimizi geliştirdik, uçtan uca tedarik zincirimizde büyük bir değer yarattık, sürdürülebilir çözümlerimizi hayata geçirerek gezegenimize katkı sağladık. Yılın geri kalanında bu yolculuğa tüm paydaşlarımızla birlikte devam edeceğiz. Mevcut tedarik zincirimizde Türkiye dışında çeşitli ülkelere halihazırda ihracat yapıyoruz, buradaki iş hacmimizi büyütmeye de devam edeceğiz.