TAB Gıda Co-CEO’su Özgür Çetinkaya’yı ağırladığımız Temmuz sayımızda büyüme yolculuklarında AVM’lerle geliştirdikleri iş birliği sürecini ve TAB Gıda’nın halka arzının ardından yatırımlarının nasıl şekilleneceğini konuştuk.
Yeme-içme sektörü denildiğinde akla ilk gelen TAB Gıda olarak büyüme yolculuğunuzda AVM’lerle geliştirdiğiniz iş birliği sürecinden bahseder misiniz, Türkiye’nin seçkin AVM’lerinde yer almanız marka bilinirliğinizi artırmada nasıl bir katkı sağladı?
Büyüme yolculuğumuzda, AVM’lerle geliştirdiğimiz iş birlikleri stratejik bir öneme sahip. TAB Gıda olarak, Burger King, Popeyes, Arby’s, Sbarro, Subway gibi global markaların yanı sıra Usta Dönerci ile Usta Pideci gibi kendi geliştirdiğimiz milli markalarla AVM’lerde de hizmet vermeye devam ediyoruz. Ülkemizin mutfak kültürünün %85’ini karşılayan bir şirket olarak, kalabalıkların uğrak yeri olan, seçkin AVM’lerinde yer almak bizim için çok kıymetli. AVM’lerde yer almak hem marka bilinirliğimizi artırıyor hem de müşteri deneyimini iyileştirmemizde önemli bir rol oynuyor. AVM’lerde Burger King, Popeyes ve Sbarro, Usta Pideci ve Usta Dönerci gibi iki markamızı bir çatı altında topladığımız iş modellerimizi geliştirmeye ve farklı müşteri kitlelerine hizmet vermeye devam ediyoruz. Maliyetlerimizi optimize etmeye, geniş ve çeşitli bir müşteri kitlesini hedeflemeye, istihdamı daha verimli kullanarak operasyonel süreçlerde sinerji yaratmaya ve gelir kaynaklarını çeşitlendirmeye devam ediyoruz. AVM’lerdeki iş birliklerimiz de bu hedefe hizmet ediyor. Örneğin, birden fazla markayı, aynı AVM’de yan yana sunarak müşteri çeşitliliğimizi artırıyoruz. Bu sayede işlerimizde operasyonel sinerji yakalıyoruz, tedarikten insan kaynağı yönetimine kadar, operasyonlarımızı ekonomik dalgalanmalara daha dirençli yönetiyoruz. Gelecekte AVM’lerle olan güçlü iş birliklerimizi sürdürerek, daha fazla müşteriye ulaşmayı ve büyümemizi devam ettirmeyi hedefliyoruz.
TAB Gıda’nın halka arzının ardından yatırımlarınızı nasıl şekillendireceksiniz, büyüme projeksiyonunuzda halka arzın yeri ne olacak?
Bizim için çok başarılı bir halk arz oldu. Yaklaşık 7 milyar TL halka arz büyüklüğüyle TL bazında bir rekor kırdık. Bu topraklarda doğup ülkemizin milli gururu haline gelen TAB Gıda olarak, 30 yıldır inşa ettiğimiz marka değerimizi yeni yatırımcılarımızdan aldığımız güç ve cesaretle daha ileriye taşımak için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Büyürken sektörümüzün de gelişmesine en büyük katkıları sunmaya devam edeceğiz. Halka arzdan gelen kaynakları özellikle yeni restoran açılışları ve mevcut restoranların renovasyonu, kapasite artırımı, ürün çeşitlendirme, dijital dönüşüm ve yeni teknolojiler, sürdürülebilirlik ve çevre dostu uygulamalar, inovasyon ve ürün geliştirme ve cadde restoranlarımızın elektrik ihtiyacını karşılamak amacıyla güneş enerjisi santrali yapımı için değerlendiriyoruz. Ek olarak, banka borçlarımızı kapatarak bilanço yapımızı daha da güçlendirdik.
Yılın ilk yarısında TAB Gıda olarak nasıl bir performans sergilediniz, hangi yatırımları hayata geçirdiniz? Yıl sonu hedeflerinizin neresindesiniz?
TAB Gıda olarak, 2024 yılının ilk yarısında güçlü bir performans sergiledik ve belirlediğimiz stratejik hedefler doğrultusunda önemli adımlar attık. Yılın ilk yarısında, pazardaki varlığımızı genişletmek ve müşteri memnuniyetini artırmak amacıyla çeşitli yatırımlar gerçekleştirdik. 700’ü aşkını franchise olmak üzere yaklaşık 1700 restoranımızın yüksek performansıyla büyümeye devam ediyoruz. Sistem genelinde bu olumlu tablonun yılın ilk yarısında olduğu gibi ikinci yarısında da süreceğini görebiliyoruz. 2024 yılı için, sistem genelinde satışlarımızı yaklaşık %85 artışla 47 milyar TL’ye, konsolide gelirlerimizi de yaklaşık %80 artışla 30 milyar TL’ye çıkarmayı hedefliyoruz. FAVÖK’ümüzün de yaklaşık 6,4 milyar TL olacağını öngörüyoruz. İlk çeyrekte 39 yeni restoran açtık. Yıl sonuna kadar 200’den fazla yeni restoran açmayı planlıyoruz.