Franchise Öne Çıkanlar

Geleneksel iskender lezzetini en iyi şekilde sunarak kalite yolculuğumuza devam edeceğiz

Yaklaşık 30 yıllık lezzet serüvenini, günümüzde Türkiye genelinde 20’den fazla ilde bulunan 91 restoranında misafirlerini ağırla yarak sürdüren HD İskender, restoranlarında ve görsel kimliğinde başlattığı dönüşümle son dönemde öne çıkıyor. HD Holding İş Geliştirme Direktörü Haluk Karakaş’ı ağırladığımız Temmuz sayımızda HD İskender’in yeme-içme sektöründeki serüvenini konuştuğumuz Karakaş, geleneksel iskender lezzetini en iyi şekilde sunarak sürekli gelişim ilkeleri ile kalite yolculuklarına devam edeceklerini vurguladı.

Geleneksel iskender lezzetini, ulaşılabilir fiyatlarla ve restoran konsepti ile sunan ilk marka olarak Türkiye’deki yeme-içme sektöründeki serüveniniz nasıl başladı?

Yolculuğumuzda binlerce yıllık yemek kültürümüzden aldığımız ilhamı; ustalığımız ve güler yüzlü hizmet anlayışımızla bir araya getirdik. Geleneksel iskender lezzetini, ulaşılabilir fiyatlarla ve “restoran” konsepti ile sunan ilk marka konumundayız. Yaklaşık 30 yıllık lezzet serüvenimizi, bugün Türkiye’nin en büyük yerli restoran zinciri HD Holding çatısı altında, Türkiye genelinde 20’den fazla ildeki 91 restoranımızla misafirlerimizi ağırlayarak sürdürüyoruz.

HD İskender’in restoranlarında ve kurumsal kimliğinde gerçekleştirdiği dönüşümle birlikte misafirlerinizin zihninde markanıza yönelik nasıl bir değişim yaratmayı hedefliyorsunuz?

Ramazan ayında ‘Bizi Birleştiren Lezzet Yolculuğu’ konseptiyle reklam kampanyamızı yayınladık ve eş zamanlı olarak restoranlarımızda ve görsel kimliğimizde de dönüşüm süreci başlattık. Dönüşüm sürecimizi ilk olarak Üsküdar’da yeni açtığımız restoran ile başlattık. En kısa sürede bu dönüşümü Türkiye genelindeki tüm restoranlarımıza uygulamak için hazırlıklarımızı yapıyoruz.

Kurulduğumuz ilk günden bu yana önceliğimiz lezzet ve hizmet kalitemiz oldu. Yıllar içinde aldığımız ödüller bu konuda doğru yolda olduğumuzu gösteriyor. HD İskender olarak Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği ve Akademetre Araştırma tarafından 2017, 2018, 2019 ve 2022 yıllarında düzenlenen 1 Numaralı Markalar araştırmasında, ‘Restoran’ kategorisinin birincisi seçildik. Sahip olduğumuz kurumsal güç ve değerlerimizle geleneksel iskender lezzetini en iyi şekilde sunarak ‘sürekli gelişim’ ilkemiz ile kalite yolculuğumuza devam edeceğiz.

Büyüme yolculuğunuzda önemli bir payı olan franchise ekosisteminizin detayları nedir, halihazırda kaç şubeniz bulunuyor ve bunların kaçı franchise sistemine dahil?

1995 yılından beri geleneksel lezzet ve erişilebilir fiyat denildiğinde akla gelen markaların başında geliyoruz. 2024 itibarıyla misafirlerimizle daha çok temas kuracak, aldığımız yorumlara göre hizmetimizi geliştireceğiz. Francihse için iş ortaklarımızdan 250 bin TL katılım bedeli ve yüzde 7 royalty fee ücreti alıyoruz. Bu yıl içerisinde 13 yeni restoran daha açmayı planlıyoruz. Türkiye’nin yanı sıra gelecek senelerde yurt dışında da büyümeyi hedefliyoruz. Bizi birleştiren lezzet yolculuğu hikayesinin çıkış noktası olan değerlerimizi kılavuz alıp, marka yatırımlarına devam edeceğiz. 2024 itibarıyla misafirlerimizle daha çok temas kuracak, memnuniyet odaklı pazarlama stratejimiz doğrultusunda çalışacağız.