Öne Çıkanlar Uncategorized

İyi hissettiren mağaza: Ecrou

Ecrou Mağazacılık CEO’su Şahin Demir ile bir araya geldiğimiz Haziran sayımızda, alışılagelmiş ve rutinin dışında yer alan ürün gamıyla kadınlara kendilerini iyi hissettiren, sürprizlerin markası Ecrou’nun doğuş hikayesini, yeni yatırımlarını ve projelerini konuştuğumuz keyifli bir söyleşi gerçekleştirdik.

Öncelikle sizi tanıyabilir miyiz Şahin Bey?

Hacettepe Üniversitesi’nde Ekonomi bölümünde okurken perakende sektörüyle tanıştım. İşin mutfağında, tezgahtarlık yaparak perakende sektörünün inceliklerini öğrendim. Devamında, 11 yıl süren LCWaikiki’deki profesyonel hayatımın ardından DeFacto kurucu ortakları arasına katıldım.

Okurlarımız için “iyi hissettiren sürprizlerin markası” Ecrou’dan bahseder misiniz, perakende sektörüne giriş hikayesini bizlerle paylaşır mısınız?

Ecrou Mağazacılık da DeFacto kurucu ortaklarının hakim olduğu yeni bir organizasyon, kardeş şirket olarak düşünülebilir. DeFacto’dan farklı bir konsepti olmasını kurgulayarak yola çıktık. İlk yılımız pazar araştırmasıyla geçti. Bir süre Uzak Doğu’da yaşadım, çeşitli markaları merceğimize alarak incelemelerde bulunduk. Hangi segmentte boşluk var?, nasıl bir perakende konsepti çalışır? soruları üzerine epeyce kafa yorduk. Şu an Uzak Doğu’dan çıkan ve her yeri saran renkli bir dünya var. Ecrou olarak bu renkli dünyanın içinde kendi tarz ve konseptimizle olmalıyız dedik.

Kadınlara kendilerini daha iyi ve mutlu hissettirecek çeşitlilikte kategorilerden oluşan ürün gamınızdan bahseder misiniz, ürün gamınızı oluştururken hangi unsurları göz önünde bulunduruyorsunuz?

İlk olarak Yoyoso markasıyla başladık, Uzak Doğu’dan Türkiye’ye getirdiğimiz bir marka bu. Ev giyimi tekstili, dekorasyonunun yanı sıra güzellik, sağlık ve kişisel bakım ürünlerini hatta moda aksesuarlarını da barındıran zengin ve renkli bir markaydı. Bu markanın isim haklarını alarak işi öğrenme sürecimizi başlattık. Sonrasında da en baştaki planımıza sadık kalarak kendi markamız olan Ecrou Mağazacılık’ı kurduk.

Ecrou olarak tamamen kadınlara odaklandık. Yaptığımız araştırmalar sonucunda insanların en çok ihtiyaç duydukları şeyin “mutluluk” olduğunu ve mutluluğu büyük şeylerde aramamak gerektiğini gördük. Gün içerisinde yaşadığımız küçük mutlulukların aslında hayata katılmış güzel birer damlacıklar olduğunu düşündük. Bu felsefeden yola çıkarak insanların yaşam enerjisini nasıl yükseltiriz? diyerek yola çıktık ve böylelikle Ecrou markası doğmuş oldu. Alışılagelmişin, rutinin dışında özgün ve farklı bir marka Ecrou.

Yine yaptığımız araştırmalarda kadınların keşfetme arzusunun farkına vardık. Mağazalarımızda renkli bir dünya yarattık. Yaklaşık 10 bin çeşit ürünümüz var. Her ay 500 yeni ürünü mağazalarımıza göndermek üzerine planlarımızı kurguluyoruz. Bir kadın evde, spor salonunda ya da dışarıda spor yaparken -aynı zamanda şık da giyinmek istediğinde- Ecrou’dan bu tarzda kıyafetler bulabiliyor. Kendi günlük bakım rutinlerini yapmak istediğinde Kore’den getirdiğimiz maskelerden sağlık ürünlerine kadar ürünler bulabiliyor. Evde giyeceği pijamasından iç giyime kadar çok zengin bir koleksiyona sahibiz. Hediye almak da vermek de çok mutlu eden bir durum. Hatta hediye vermek, karşındaki kişinin mutluluğunu gördüğünüz için çok daha keyifl hissettiriyor. Ecrou için hediye çok önemli bir okazyon. Hediyeyi sadece özel günlerle sınırlamıyoruz. Kendisine hediye alan birçok müşterimiz de var. Aslında işin özü mutluluk.

Ürünlerimizin % 70’ini Türkiye’den tedarik ediyoruz, % 30’unu yurt dışından getiriyoruz. Yurt dışından getirdiğimiz ürünler de Türkiye’de üretemeyeceğimiz ya da şu an için üretim tesisi, kaynağı olmayan, mağazaya da farklılık yaratacağını düşündüğümüz, müşterinin gördüğünde şaşıracağı nitelikte ürünler.

Ecrou Mağazacılık’ın hitap ettiği yaş kitlesi nedir?

Müşteriyle buluştuğumuz ilk yaş aralığımız 9-12. Sarılma yastıklarımız, peluş oyuncaklarımız ve fenomen ürün gamımızla eğlenceyi sunduğumuz kız çocukları grubunu yakalayabiliyoruz. Giyim kategorisindeki ürünlerimizle 15- 25 yaş aralığına hitap ediyoruz. Pijama, iç giyim ve cilt bakım ürün gruplarımızla daha geniş yaş kitlelerine ulaşıyoruz.

Halihazırda kaç mağazanız bulunuyor?

Şu anda 20 farklı ilde 53 mağazamızla faaliyetteyiz. Ama online kanallardan Ecrou markasına her yerden erişilebiliyor. Bu yıl 20 mağaza açmak ve yaklaşık 200 milyon TL yatırım yapmak üzerine yola çıktık. Yeni girdiğimiz birçok il var ve birçok AVM ile görüşüyoruz. Operasyon sahamızı büyüttük, Mersin Sayapark AVM’de açıldık, Muğla’da yeni yapılan AVM’de açılacağız. Artık Anadolu şehirlerine gitmeye başladık. Sivas’ta Ecrou mağazası açıldı ve çok başarılı oldu. Konya ve Malatya’da anlaşmalarımızı tamamladık.

Yurt dışı yapılanmanızdan bahseder misiniz?

Yurt dışında online olarak Avrupa’da ve Amerika’da yer alıyoruz. Almanya’da şirketimiz var ve online platformlardan Avrupa ülkelerine satış yapıyoruz. Amerika’da da yine online olarak yeni faaliyete geçtik. Fiziki mağaza olarak sadece Kuzey Irak’ta bir deneme yaptık ve 2 mağaza açtık. Şimdi orada derinleşmek istiyoruz. Bir taraftan online bir taraftan offl ine olarak yurt dışı çalışmalarımız devam ediyor. Bu markanın sadece Türkiye ile sınırlı kalmasını istemiyoruz. Hedefimiz 1000 mağaza diyerek yola çıktık, ilerleyen yıllarda zaman içerisinde başaracağımıza da inanıyoruz.

Fiziki mağaza olarak hangi lokasyonlarda büyümeyi hedefliyorsunuz?

Türkiye en az 300 mağazaya rahatlıkla ulaşabileceğimiz büyük bir pazar. Bununla beraber yurt dışı bizim için test aşamasında diyebilirim, ama yurt dışında da büyüyeceğiz. Enfl asyonun yükseldiği, yatırımda insanların temkinli oldukları yıllar aslında bizim için fırsat yılları. Ecrou olarak en yüksek yatırım bütçesi koyduğumuz ve en fazla gaza bastığımız yıl; 2024 yılı.

Yeni mağaza demek yeni istihdam demek, özellikle kadın istihdamında Ecrou’nun iddiası nedir?

Çalışanlarımızın % 65’i kadın. Bir kadın markası olarak özellikle de kadınlarla çalışmayı tercih ediyoruz. Sadece mağaza çalışanları açısından değil, merkez çalışanları ve yönetim kadrosu için de geçerli. Özellikle kategori ve ürün koleksiyonlarını yöneten ekibimizin % 80’i kadın. Kadın istihdamının iş gücüne katılımını önemli buluyor ve destekliyoruz.

Ecrou’nun kısa vadede yeni proje ve yatırımları neler olacak?

Haziran ayında Mall of İstanbul’da 500 m2’lik en yeni konseptimizi uygulayacağımız bir flagship mazağa açacağız. Bu mağazamızda müşterilerimize farklı deneyimler yaşatmak istiyoruz.

Bununla beraber, iç giyim tarafında yatırımlar yapıyoruz. Ev giyimine ve iç giyime önem veriyoruz. Müşterilerimizin evde geçirdikleri zamanı olabildiğince keyifli geçirmeleri önemli. İç giyim tarafında çok yeni ve büyüyen bir pazar var. Bugüne kadar alışılagelmiş iç giyim teknolojileri artık müşteriler tarafından terk ediliyor. Biz de işin neresinde yer alabiliriz diye tedarikçilerimizle ve partnerlerimizde ciddi bir çalışma içerisine girdik. Yurt dışından özel bir koleksiyon getirtiyoruz, bunu da yine Mall of İstanbul mağazamızda ve bazı flagship mağazalarımızda müşterilerimizin beğenisine sunacağız. Lazer kesim özel teknolojilerle üretilmiş, balensiz, daha yumuşak, soft tuşeli kumaşlarla yapılmış, klasikleşmiş polyester içerikli dantel kumaşların olmadığı, daha yüksek kumaş kalitelerinde ürünler olacak. Şu an için Türkiye’de üretim tesislerinin çok olmadığı bir alanda bu ürünler. 1 senedir üzerinde çalıştığımız bir proje bu, artık sonuna geldik. Müşterilerimizden gelen olumlu dönüşlerin ardından, ileride bir marka daha doğması üzerine geliştirebiliriz.