Yaz mevsimini yaşadığımız bu dönemde Niche Infinity Edition’a ait Magenta serisiyle müşterileriyle buluşan Bargello, geliştirdiği yeni konseptiyle satış mağazalarını yenilerken büyüme hacmini de genişletiyor. Bargello Satış Pazarlama Direktörü Taha Can’ı ağırladığımız Haziran sayımızda hem yılın ilk yarısında hayata geçirdikleri yatırımları hem de bu yazın gözdesi olacak yeni serilerini konuştuk.
70 yılı aşkın deneyimiyle sektörde gelişen trendleri yakından takip eden Bargello 2024 yılına nasıl başladı, yurt içi ve yurt dışında hayata geçirdiğiniz yatırımlarla birlikte yılın ilk yarısına ilişkin performansınızı değerlendirir misiniz?
2024 yılı bizim için gerek planladığımız ürünlerin piyasaya sürülmesi gerekse satış tarafında hızlı ve yoğun bir tempoda başladı. Geçtiğimiz yıl geçiş yaptığımız yeni konseptimize uygun bir şekilde satış noktalarımızı artırmaya devam ediyoruz. Ayrıca yurt içindeki 500. mağazamızı da Çanakkale’de hizmete sunmuş bulunmaktayız. Bununla birlikte uzun yıllardır hizmet veren mağazalarımızın da yeni konsepte geçiş sürecine yıl başından itibaren başlayıp hızla devam etmekteyiz. Aynı motivasyonla ihracat bölgelerimizden olan Avrupa, Afrika, Asya ve Orta Doğu bölgelerinde kitleye uygun ürünleri geliştirmeyi hedefl emekteyiz. Hem Türkiye’de hem de uluslararası pazarda farklı ürün grupları ile yatırımlarımızı planlı bir şekilde sürdürüp, büyüme hacmimizi genişleterek global pazarda söz sahibi olmaya devam edeceğiz.
Bargello olarak esans seçimlerinizde nasıl bir AR-GE süreci yürütüyorsunuz, bu süreçte nelere dikkat ediyorsunuz?
Alanında uzman ekiplerle çalışmak bizim işimizi daha da kolaylaştırıyor. Çünkü pazara sunmak istediğimiz bir ürün fikren hazır olsa da nihai hale gelen kadar AR-GE ve ÜR-GE ekiplerimiz tarafından çok ince ve sık dokunan aşamalardan geçiyor. Ürünün temelini oluşturacak esansları birbirinden farklı çalışmalar arasından değerlendirip, en iyi olacak şekilde ürünü tamamlamaya çalışıyoruz. Çalışmalar sadece esans alanında değil, müşteriye ürünü kabul ettirebilecek bütün filtrelerden en yüksek düzeyde cevap alana kadar devam ediyor.
Mevsim koşullarının esans seçiminiz üzerindeki etkisi nedir, yaz mevsimini yaşadığımız bu dönemde hangi kokularınız ön planda olacak?
Ürün lansman planlarımızı yaparken hangi dönemde hangi ürünü pazara çıkaracağımıza dair belirli çalışmalar yapıyoruz. Ancak esanslar ile ilgili seçimleri tek bir mevsim ya da döneme bağlayamayız. Çünkü bu seçimler sürekli ve devamlılık isteyen bir sürecin parçası olan önemli aşamalardır. Yaz mevsimini yaşadığımız bu dönemde ise Niche Infinity Edition’a ait “Magenta“ serisini müşterilerimize sunmaktan son derece mutluyuz. Şimdilik satışa sunduğumuz, serinin ilk iki parfümü olan “The Lost Paradise” ve Keep Your Sign” ürünlerinin mevsimin gözde parfümlerinden olacağına inanıyoruz. Parfümlerin ayrı ayrı içerdiği notaların hepsi bu mevsimde çok rahat kullanılabilecek ve kokusuyla kişiye kendini özel hissettirecek yüksek kalite parfümler. Mevsimin öne çıkabilecek ürünlerine “Niche Infinity Edition” serisini örnek versek de “Mutlu Müşteri” misyonuyla hareket eden bir marka olduğumuz için tüketicilerimiz geniş ürün gamımızda mutlaka kendilerine uygun ürünü bulabileceklerdir.