Hazarhan Çiğ Köfte Sahibi Murat Ateşşahin’i ağırladığımız Mayıs sayımızda Ateşşahin, yatırımcılar nezdinde Hazarhan Çiğ Köfte’yi cazip kılmak adına hayata geçirdikleri politikayı ve kazandırıcı franchise sistemlerinin detaylarını okurlarımızla paylaştı.
Yatırımcılar nezdinde değerlendirdiğinizde yemeiçme sektöründe geleneksel bir lezzet olan çiğ köfte üzerine yatırım yapmak ne kadar cazip, siz Hazarhan Çiğ Köfte olarak markanızı cazip kılmak adına nasıl bir politika geliştirdiniz?
Geleneksel bir yiyecek olan çiğ köfte sektörüne yatırım yapmak günümüzde en akıllıca tercihlerden bir tanesidir çünkü çiğ köfte sektörü et ve et ürünleri satan restoran ve fast food markalara göre yatırımcılar ve tüketiciler nezdinde fiyat avantajı açısından çok daha caziptir. İnsanların daha uygun fiyatlı ürünlere yönelmesi ve kırmızı etin yükselen fiyatları sonucunda restoran ve et ürünleri ağırlıklı fast food sektörüne nazaran çiğ köfte fiyat uygunluğu açısından çok daha cazip bir yatırım alanı olarak karşımıza çıkmaktadır. En başta geleneksel bir ürünümüzdür, bu nedenle franchise almayı düşünen yatırımcılar için çiğ köfte kazandırıcı bir sektör diyebilirim.
Büyüme yolculuğunda franchise ekosistemini tercih eden Hazarhan Çiğ Köfte’nin kazandırıcı franchise sisteminden bahseder misiniz, kimler Hazarhan Çiğ Köfte marka çatısı altında sizleri temsil edebilir?
Öncelikle işinin başında duran iyi bir işletmecinin olması ve hem işini hem de markayı sahiplenmesi ve benimsemesi gerekiyor. Burada en önemli faktör Hazarhan Çiğ Köfte olarak bizim organik çiğ köfte yapıyor olmamız, bu bizi sektörde yer alan diğer firmalardan ayıran en önemli özellik. Organik çiğ köfte yapan nadir markalar arasındayız. Bizden franchise alan yatırımcı adaylarının bizi desteklemelerinin ve bizim markamızla çalışmalarının en önemli nedeni, ürünlerimizin organik ve lezzetli oluşudur. Organik çiğ köftenin pazarı her zaman daha kuvvetlidir ve daha çok müşterisi vardır. Bu durum, yatırımcıların ayrıcalıklı olmasına neden olmuştur. Bizi tercih eden markalar kazanır.
Türkiye genelinde hangi lokasyonlarda Hazarhan Çiğ Köfte ile karşılaşıyoruz, bunların kaçı franchise sistemine dahil? 2024 yıl sonuna dek kaç yeni şube açılışı hedefliyorsunuz?
Türkiye genelinde 16 şehirde 137 bayimiz bulunuyor ve bu bayilerimizin hepsi franchise sistemine dahildir. 2024 yıl sonuna kadar yaklaşık 250 bayiye ulaşmayı hedefliyoruz. Bu hedeflerimize de emin adımlarla ve hızlı bir şekilde ilerliyoruz.
Çok az bir sermaye ile kurulabilen bir iş olan çiğ köfte sektörü, Türkiye’nin en çok kazandıran sektörlerinden biri olmuştur. Girişimcilerimizi, sektöründe hızla yükselen Hazarhan Çiğ Köfte’nin bayisi olmaya davet ediyoruz.