Sektörün genel dinamiklerine hakim, tüketicinin sesini dinleyen, kaliteden taviz vermeyen ve uygun fiyat sunmaya önem veren Evidea, 2009 yılında online kanalda başladığı bu yolculuğunu 15. yılında 24 ilde 50 mağazaya ulaşarak başarıyla sürdürüyor. Yıl sonunda 62 mağaza sayısına ulaşmayı hedeflediklerini aktaran ve Mart sayımızda kapak konuğumuz olarak ağırladığımız Evidea Genel Müdürü Kazım Mavuş ile Evidea’nın tarihinde ilk kez 3 Mart’ta kutlamayı planlayarak geleneksel hale getirmeyi amaçladığı “3 Mart Evidea Günü”nü, Evidea’nın ürün gamını, online & fiziki mağazacılıktaki stratejilerini ve büyüme hedeflerini konuştuğumuz keyifli bir söyleşi gerçekleştirdik.
2024 yılında Evidea sektördeki 15. yılını kutlayacak. Sektöre girdiği ilk günden bugüne dek Evidea nasıl bir yol aldı, Evidea’nın 15 yıllık sektörel tecrübesini okurlarımızla paylaşır mısınız?
Evidea olarak, 2009 yılında online’da başladığımız bu yolculuğu, 2019 yılında Topbaş ailesinin Evidea’ya yatırım yapması ile birlikte mağazalar açarak devam ettirdik. İlk mağazamızı 2019 yılında Ataşehir Metropol AVM’de açmıştık. Bugün itibariyle 24 ilde 50 mağazamız var. 2024 yıl sonu hedefimiz mağaza sayımızı 62’ye çıkarmak.
Müşteri memnuniyetini ve yenilikçi yaklaşımları her zaman öncelikli tutarak sektörde önemli bir konuma ulaştığımızı düşünüyorum. İlk günden itibaren ev & yaşam alanlarını güzelleştirme konusunda geniş bir ürün yelpazesi sunmayı hedefl edik. Bu süreçte, teknolojik gelişmeleri yakından takip ederek online alışveriş platformumuzu sürekli güncelledik ve müşterilerimize kolaylık sağlayacak çözümler geliştirdik. Fiziki mağazalarımızın sayısını artırarak, tüketicilere dokunabileceğimiz daha fazla noktada var olma stratejimizle büyümemizi sürdürdük. Sektördeki 15 yıllık tecrübemizle, kalite ve müşteri memnuniyeti odaklı yaklaşımımızın bizi bugünlere taşıdığını gururla ifade edebilirim.
Evidea’nın tarihinde ilk kez 3 Mart’ta kutlamayı planladığınız ve geleneksel hale getirmeyi amaçladığınız “3 Mart Evidea Günü” fikri nasıl bir stratejik çalışma sonucu ortaya çıktı, marka bilinirliğinizin artması ve büyüme hedefl erinize ulaşmada nasıl bir rolü olacağını düşünüyorsunuz?
“3 Mart Evidea Günü”nün fikri, markamızın kuruluş yıldönümünü temsil eden bir kutlama ve teşekkür günü olarak değerlendirme isteğinden doğdu. Bu özel günü, müşterilerimizle ve paydaşlarımızla daha güçlü bir bağ kurma ve marka bilinirliğimizi artırma fırsatı olarak görüyoruz.
Stratejik planlamamızın bir parçası olarak, bu günü geleneksel hale getirmeyi ve her yıl çeşitli etkinlikler, indirimler ve sürprizlerle kutlamayı amaçlıyoruz. Böylece, müşterilerimizle aramızdaki ilişkiyi pekiştirmeyi ve Evidea’nın ev & yaşam sektöründeki uzman ve tecrübeli marka algısını daha da güçlendirmeyi hedefl iyoruz.
3 Mart’a özel tüm mağazalarımızda ve web sitemizde vereceğimiz kampanyamızın duyurusunu da o hafta sonu TV reklamları ile duyuruyor olacağız.
Daha sıcak bir ev ortamı yaratmak ve bu ortama değer katmak isteyenlerin adresi olan Evidea’nın ürün gamında yenilikler olacak mı, perakende sektörü ev dekorasyonu alanında 2024 yılında ne gibi yenilikler getirmeyi planlıyorsunuz?
Mutfak, ev tekstili, ev dekorasyon, banyo, ev ve yaşam, aydınlatma, tamamlayıcı mobilya, elektrikli ev aletleri kategorilerinden oluşan 8 ana kategorimizin altında yer alan ürün gamını sürekli geliştiriyoruz. Burada en çok müşterilerimizden gelen bildirimler bizi yönlendiriyor. Yakın zamanda ürün gamımızda evcil hayvan aksesuarları ve kırtasiye ürünlerine yer verdik. Özellikle kırtasiye ürünlerine olan ilgi bizi çok mutlu etti. 2024 yılında da bu arayışlarımız devam ediyor olacak. Özellikle kadın müşterilerin ufak dokunuşlarla evlerinde etkili değişimler yapabildikleri, sürekli yeni ürünler görmek istedikleri kategoriler ürün ağacımızda yer alıyor. İlgi çeken reyonlarımıza bir örnek de “Fenomen Ürünler” reyonumuz. Burada sosyal medya platformlarında öne çıkan, popüler ürünlere yer veriyoruz.
Şunu da ilave etmek isterim; aile ürün çalışmalarına ağırlık vermeye başladık. 2024 yılında mağazalarımızdaki kombinli ürün alternatifl erinde artış göreceksiniz. Ev yaşam sektörü genel itibariyle beğeniye hitap eden, gerek perakende gerekse konsept ürün üretimi konusunda sürekli olarak değişen ve gelişen dinamik bir sektör. Beğeniye hitap etmesi sebebiyle tüketicinin sürekli yenilik istediği bir alan. Biz de Evidea olarak sektörün genel dinamiklerine hakim, tüketicinin sesini dinleyen, kaliteden taviz vermeyen, uygun fiyat sunmaya önem veren bir firma olarak, tüketici beklentilerindeki değişimlere hızlı cevap verebilme kabiliyetimizi geliştirmeye devam edeceğiz.
Online ve fiziki mağazacılıkla müşterilerinizle buluşan bir marka olarak, tüketicilerin tercihi hangisine yoğunlaşmış durumda?
Her iki satış kanalına özel olarak geliştirdiğiniz stratejilerinizden de bahseder misiniz? Son yıllarda dijitalin yaygınlaşmasıyla birlikte elbette online alışveriş trendleri popüler oldu.
Bunda, pandemi sürecinin de etkisinin olduğunu söylemek mümkün. Tüketici ve alışveriş alışkanlıkları da bu dönemle birlikte değişti. Fiziki mağazaların kapalı olduğu dönemde tüketiciler online kanallardan alışveriş yapmayı deneyimlediler. Bu dönemde güçlü e-ticaret alt yapısına sahip olmanın önemi anlaşıldı. Yapılan araştırmalar pandemi döneminde online alışveriş yapan her 10 tüketiciden 8’inin online kanalları halen kullanmaya devam ettiğini gösteriyor. Bununla birlikte fiziksel mağaza konsepti ve dokunarak, deneyimleyerek alma güdüsü de hayatlarımızda olmaya ve tercih edilmeye her zaman devam edecektir. Müşterilerin bu eğilimleri ve talepleri doğrultusunda da Evidea, e-ticaret gücünün yanında müşterilerine keyifli, rahat bir fiziki alışveriş deneyimini de sunmak için mağazalarını da oluşturmuştur.
Online alışverişin kolaylığı ve erişilebilirliği, özellikle genç nesil tüketiciler arasında popülerken; fiziki mağazalarımızda sunduğumuz kişisel alışveriş deneyimi de önemli bir müşteri kitlesi tarafından tercih ediliyor. Her iki kanal için de planladığımız stratejiler arasında, online platformumuzda kullanıcı deneyimini iyileştirecek yenilikler yapmak ve fiziki mağazalarımızda interaktif ve deneyimsel alışveriş noktaları oluşturmak bulunuyor.
Evidea’nın mağazalaşma trendi nasıl gelişti, 2024 yılında hem mağazacılık hem de cirosal anlamda nasıl bir büyümeyi hedefl iyorsunuz?
Evidea olarak, mağazalaşma trendimiz, stratejik lokasyonlarda yeni mağazalar açarak ve mevcut mağazalarımızın hizmet kalitesini artırarak sürekli bir büyüme gösterdi. 2024 yılında da, cirosal anlamda %100’den fazla büyümeyi hedefl iyoruz. 2024 yılına hızlı bir şekilde mağaza açılışları gerçekleştirerek girdik. Şu an 50 olan mağaza sayımıza ilave olarak 12 mağaza daha açmayı hedefl iyoruz. Mağazaların sayısının artmasıyla ve mağaza ağının genişlemesiyle birlikte, markamızın görünürlüğü ve erişilebilirliği genişledi. Müşterilere hem online platformda hem de fiziksel mağazalarda hizmet sunarak, tüm kanallardan ulaşılabilirliği sağlanmış oldu. Müşteri memnuniyetini artırmak ve müşteri sadakatini güçlendirmek de Evidea’nın 2024 yılındaki önemli hedefl eri arasında yer alıyor.