Uncategorized

YENİLİKÇİ, ÇEVİK VE HIZLI BÜYÜYEN BİR MARKAYIZ

Little Caesars Pizza Türkiye ve Çelebi Gıda İş Geliştirme ve Franchise Direktörü Şükrü Ünal ile gerçekleştirdiğimiz söyleşide Ünal, dijital kanal ve iletişim faaliyetlerine yaptıkları yatırımlarla sektörde yarattıkları farkı anlatırken, yatırımcı adayları için de franchise sistemlerinin detaylarından bahsetti.

Toplam satış ve online satış kanallarını değerlendirdiğinizde fast food gibi hızlı tüketim ürünleri arasında Little Caesars’ın konumunu okurlarımız için değerlendirir misiniz?

Little Caesars Pizza olarak, lezzetli ürünlerimizle sektörde yenilikçi, çevik ve hızlı büyüyen bir markayız. Dijital kanallardaki gücümüzle, daha çok gence ulaşmak için yaptığımız yatırımlarla ve iletişim faaliyetlerimizle fark yaratmayı amaçlıyoruz. Son yedi yıldır teknolojik alt yapı çalışmalarımızda dijital dönüşümümüzü önceliklendirerek, şubelerimizde kullandığımız otomasyon sistemi sayesinde, Türkiye’nin önde gelen üçüncü parti satış kanallarına (Yemeksepeti, Getir, Trendyol) en hızlı entegre olan markalardan biri olmanın ve bu kanallarda da hızla büyümenin avantajını yaşıyoruz. Bu otomasyon sistemiyle aynı zamanda web sitesi teknolojimiz, yenilenen uygulamamız ve çağrı merkezimiz üzerinden anlık entegrasyon kurarak müşterilerimizin lezzetlerimize kolaylıkla ulaşmasını sağlıyoruz. Web sitemiz ve uygulamamızdan verilebilen paket ve Gel-Al seçenekli siparişin yanı sıra; pandemi döneminde marka tercihi sebebi haline gelen temassız teslimat ve araç sahiplerine kolaylıkla siparişlerini almalarını sağlayan araca teslim seçeneğiyle müşterilerimize alternatif sipariş seçenekleri sunuyoruz. Diğer yandan Sezar’la Kazan Sadakat Programımız sayesinde daha çok pizza severe hediye pizzalarımızla ulaşıyoruz; bu program sayesinde hem pizza severler hem de şubelerimiz avantaj kazanıyor. Tüm dijital pazarlama faaliyetlerimizin bize kendi alanlarında son 3 yılda 70’e yakın ödül getirmesinin gururunu yaşıyoruz. Ipsos’un yaptığı son pazar araştırmasına göre, 2021-2022 yılları bazında karşılaştırma yaptığımızda; pizza sektörü cirosunda yüzde 51 büyüme olurken, Little Caesars Pizza cirosunda yüzde 78 büyüme gerçekleştiğini gördük. Bu da Little Caesars lezzetlerini daha çok kişiye ulaştırabilmek adına yaptığımız tüm çalışmalarla aslında ne kadar doğru yolda olduğumuzu gösteriyor.

2023 yılıyla birlikte Little Caesars’ın franchise sisteminde ne tür değişimler oldu, halihazırda uyguladığınız franchise sisteminizden bahseder misiniz? Türkiye genelinde kaç şubeye ulaştınız, bunların kaçı franchise sistemiyle pizza severlerle buluşuyor?

Little Caesars Pizza’nın küresel franchising sisteminin gelişiminde önemli bir rolü bulunuyor. Franchise sistemimiz, bölgesel ve ekonomik değişimlere ayak uyduran dinamik bir yapıya sahip. Tüm dünyada franchise sistemimizi belli standartlarla devam ettiriyoruz. Şu anda Little Caesars Türkiye, yatırımcılara her şey dahil 2 milyon 100 bin TL + KDV’lik bir franchise yatırımı fırsatı sunuyor ve franchisee’ler yatırımlarını yaklaşık 36-42 ay arasında geri alıyorlar. Dijital pazarlama alanındaki kesintisiz çalışmalarımız online siparişe büyük hız kazandırıyor. Geçtiğimiz sene Little Caesars Türkiye satışlarının yüzde 80’i dijital kanallardan gerçekleşti. Bu sene de öncelikli olarak şube adedi bazındaki satışlarla birlikte, web sitesi ve mobil uygulama üzerinden yapılan satışları artırmayı amaçlıyoruz. Yüzde 80 oranında franchise operasyonu yürütüyoruz. Yeni yılla birlikte yeni şubeler açmaya devam edeceğiz. Franchisee’lerimize; eğitim, yönetim danışmanlığı, lojistik, pazarlama, IT yazılım, insan kaynağı gibi destekler veriyoruz. 2023’te daha da büyüyerek Sezar lezzetlerini herkese ulaştırmaya devam etmeyi hedefliyoruz