Yemek takımları, pişirme grubu, küçük ev aletleri ve ev tekstili ürünleriyle istikrarlı büyümesini sürdüren Schafer, yeni mağaza konseptiyle dikkat çekiyor. Deneyim alanlarının yer aldığı yeni konseptin detaylarından bahseden Schafer Yönetim Kurulu Üyesi Murat Aslan ile Nisan sayımızda bir araya geldik.
Schafer olarak züccaciye ve ev tekstili sektörünün ileri gelen isimlerindensiniz. Öncelikle okuyucularımıza ürün gamınızdan ve global bazda çalışmalarınızdan bahseder misiniz?
Schafer markası olarak, Türkiye’deki kuruluşumuzdan bu yana hızlı, istikrarlı ve kararlı bir büyümenin sonucu olarak sofraların, mutfakların ve evdeki yaşam alanlarının aranılan markası haline geldik. Türkiye genelinde birçok AVM’de 53 mağazaya ulaşarak ürünlerimizi tüketicinin beğenisine sunuyoruz. Sofra grubundaki yemek takımları, kahvaltı takımları, çay ve pasta setleri, çatal kaşık bıçak setleri, su takımları gibi aranılan ürünleri tekli olarak da satışa sunarak perakende müşterisinin ihtiyaçlarını karşılıyoruz. Mutfak kategorisindeki pişirme grubunda; tencere ve tava setleri, tekli pişirme ürünlerinde geliştirdiğimiz inovatif ürünlerle tüketiciye çeşitsel zenginlik sunuyoruz. Türk mutfak kültürüne katkı sağlayan ürünler geliştirerek bu kültürü birçok AVM’de müşterilerimizle buluşturarak yaymayı arzuluyoruz. Mutfak yardımcıları grubumuzu tüketici beklentilerine göre, müşteri odaklılığı ve pratikliğini ön plana çıkartarak geliştiriyoruz. Küçük elektrikli ev aletleri grubu, yine çok önem verdiğimiz bir kategori. Teknolojiyi ve fonksiyonelliği birleştirerek her daim talebe ve trendlere cevap verecek ürünler geliştiriyoruz. 2019 yılından itibaren ise Schafer Home markamızla, ev tekstilindeki ihtiyaçlara da cevap vermek üzere çalışmalarımıza başladık. Ev tekstili kategorisinde de sunduğumuz ürünlerle sektöre katma değerli ürünler kazandırarak yolumuza devam ediyoruz.
Dijitalleşen dünyada Schafer teknolojiyi ne boyutta kullanıyor, özellikle mutfak ve ev genelinde işleri kolaylaştırmak adına yeni ürün projeleriniz var mı?
Ürün gamımız, tüketici ihtiyaçlarına odaklanarak mutfakta, sofrada ve evde işleri kolaylaştırmak üzerine oluşturuluyor. Uzun yıllardır mutfak ve ev için işlerini kolaylaştıracak ürünler geliştirerek sektörün aranılan markası olduk. Trendleri takip eden bir anlayışla dinamik ve güncel kalarak yolumuza devam ettik. Örneğin; son dönemlerin mutfaklarda aranılan ürünlerinden olan Airfryer konusuna yatırım yaptık. Fit Fry Sıcak Hava Fritözü/Airfryer ürünümüz hem üstün bir performans sağlıyor hem de çeşitlilik olarak çok zengin. Birçok farklı ölçüde ve çeşitlilikte Airfryer modelimizi tüketicilerle buluşturuyoruz. Fit Fry Smart ergonomik tasarımı sayesinde mutfaklarda daha az yer kaplarken, Fit Fry Dual çift haznesiyle aynı ayda iki ayrı yemeği Airfyer’da pişirmeyi sağlıyor. Ayrıca meyve sebze kurutma gibi özellikleri de var. Ürün geliştirme stratejimizin yanı sıra ulaşılabilir olmak da bizim için çok önemli.
2023 yılının geri kalanı ve ilerleyen dönemlerdeki mağaza sayınız, ciro performansınız ve yeni projelerinizdeki oran nasıl değişiklik gösterecek, öngörülerinizi paylaşır mısınız?
Mevcut mağaza konseptimizi yeniliyor ve mağaza sayımızı artırıyoruz. 2023 yılı içinde 12 mağaza ve 24 franchise mağaza daha açmayı hedefl iyoruz. Ciro performansımızın 2022 yılından 2023 yılına geldiğimizde de %85 büyümesini hedefl iyoruz.
Son olarak eklemek istedikleriniz nelerdir?
Perakendeciliğin dinamik yapısını seviyoruz. Mağazalarımızı sadece bir satış noktası olarak konumlandırmıyoruz, mağazalarımız aynı zamanda müşterimizin markamızla buluştuğu, kendimizi ifade ettiğimiz, müşterimizin ürünlerimizle temas edip deneyim kazandığı yerler. Bu anlayışla mevcut mağaza konseptimizde bir yenilemeye gittik ve müşterilerimizin mağaza içerisinde geçirdiği zamanı keyifl i bir hale dönüştürecek bir yaklaşımla yeniledik. Müşterilerin ürünlerin performansını görmesini sağlayacağı deneyim alanları ekledik. Müşterinin mağaza içinde daha rahat dolaşmasını sağlayacak bir yerleşim düzeni hazırladık. Mevcut mağaza düzenimizin konseptini yenilerken bir yandan da ilave mağaza konseptlerimizi hayata geçirmek üzere hazırlıklarımızı yapıyoruz. 450 metrekareye kadar yeni ve farklı bir konseptlerde mağazalarımız hayata geçecek.