Türkiye genelinde bulunan 20 şube ve Almanya’da açtığı ilk şubesiyle hem ülkemizde hem de global pazarda sektörün nabzını yükseltmeyi hedefleyen Atawich, lezzetleriyle ezber bozmaya devam ediyor. Mall Report Şubat sayısında kapak konuğumuz olarak ağırladığımız Atawich Türkiye CEO’su Serhat Baldan ile 2023 yılı sonuna dek Türkiye’de 100 şubeye ulaşmayı hedefleyen markanın, sektöre öncülük etme yolunda izleyeceği büyüme stratejilerini konuştuk.
Marka değerinizi en yüksek restoran zincirlerinden birisi haline getirmek için çalışıyorsunuz. Bu konu bağlamında 2023 yılında hangi projeleri gerçekleştirmeyi planlıyorsunuz?
Amacımız Atawich markamızı fast food sektörünün bir numaralı markası haline getirmek. Bu yolda da emin adımlarla ilerliyoruz. Adımlarımızın bu kadar sağlam olmasının sebebi franchise imkanlarımız sayesinde birçok noktada şube açılışlarımızın devam etmesi. Aynı zamanda menümüzle ilgili yaptığımız AR-GE çalışmalarımızla müşterilerimize her zaman lezzetli ve yenilikçi ürünler sunuyoruz. Atawich, Türkiye pazarına 1,5 yıl önce girdi. Bu kısa zaman zarfında da 20 şubeye ulaştık. Klasik burger anlayışından farklı olarak burger’in yanı sıra pizza, sandviç, hotdog ve kendimize has lezzetler sunmamız bu başarıda etkili oldu. Ürünlerimizin hammaddelerini kendi fabrikamızda üreterek hem maliyet anlamında avantaj sağlamış olduk hem de asla ödün vermediğimiz kalite standardımızı koruduk. Bu sayede sadece müşterilerimizin değil, yatırımcıların da teveccühünü kazandık. 2022 yılı Ağustos ayı itibarıyla bayilik başvuruları almaya başladık ve gelen yoğun talepten oldukça mutluyuz. Markamız, güçlü bir altyapı ve kültüre sahip. Kâr elde etmek hiçbir zaman önceliğimiz olmadı. Ürünlerimizin kalitesi, lezzeti ve doyuruculuğundan asla ödün vermiyoruz. Atılacak her adım uzman ekiplerimiz tarafından belirlenip yürütülüyor. Saha ve bölge çalışmaları, fi zibilite raporları, kısa vadede gelişim potansiyeli gibi faktörlerin her birine ayrı önem veriyoruz. Bu da bize hızlı büyüme, müşteri, çalışan ve yatırımcı memnuniyeti olarak geri dönüyor. Bu nedenle bilinirliğimizi her geçen gün artırmak, müşteri ilişkilerimizi güçlü tutmak ve diğer markalar arasındaki konumlanmamızı niş bir zemine oturtmamız gerektiğini biliyoruz. Basit bir fast food markası gibi konumlanmak yerine, marka değeri ve tercih edilebilirliği yüksek marka algısı yaratmaya çalışıyoruz. Tüm bu stratejik yaklaşım ve yeni hedefl er ile 2023 yılında da yine yenilenmeye, gelişmeye ve büyümeye devam edeceğiz.
Türkiye’de hızlı bir çıkış yaptınız. Bu varlığınızı sürdürmek için rakiplerinizden farklı olarak nasıl bir yol izleyeceksiniz?
Rakiplerimizden farklılaştığımız en önemli nokta ürün çeşitliliğimiz. Menü çeşitliliğimizin yanı sıra, bol malzeme ve boyut konusunda da ezber bozuyoruz. Atawich olarak sektöre öncülük etmek bizim için bir gelenek haline geldi. Biz, müşterilerimize hep daha iyisini sunma felsefemizi koruyarak rakiplerimizden farklılaşıyoruz. Yeni yılla birlikte Atawich menüsünde yerini alan kare pizzalar, müşterilerin de yeni gözdesi haline geldi. Leziz doğal malzemeler ve Atawich usulü özel tarifle hazırlanan pizzaların müşterilerden gördüğü ilgiden oldukça memnunuz. Atawich olarak ürün kalitesi ve lezzeti kadar çeşitliliğine de önem veriyoruz. Orijinal kare pizzalarımız gibi ezber bozacak yeni lezzetler üzerinde çalışıyoruz. Şubeleşme çalışmalarımıza da yeni yılda hız kesmeden devam edeceğiz. Atawich olarak, global ekonomik krizin olumsuzluklarını fırsata çevirmek isteyen yatırımcıların yeni gözdesi olduğumuzu düşünüyorum. Güçlü altyapı ve uzman ekiplerle gerçekleştirilen operasyon süreçleri ile büyümeye devam eden markamız Optimum AVM, Akasya AVM, Viaport AVM, Emaar Square AVM ve Maltepe Park AVM’de yer alan 5 yeni şubesi ile de Anadolu yakasındaki müşterilerine ulaşıyor. Torium, StarCity ve Armoni Park AVM’de yer alan şubelerimizle de Avrupa yakasındaki müşterilerimizle buluşuyoruz. 2023 yılı sonuna kadar büyüme hedefimiz 100 şubeye ulaşmak. İstanbul’un yanı sıra İzmir, Ankara, Bursa, Antalya gibi diğer büyükşehirlerimize de şubelerimizi açmayı planlıyoruz.
Yurt dışı yatırımlarınıza diğer hangi ülkelerde devam edeceksiniz, Türkiye’de yeni yıl ile birlikte franchise sisteminizde değişiklikler olacak mı?
Yurt dışı yatırımlarımız için ilk adresimiz Almanya. Bonn şehrinde faaliyete geçen ilk Almanya şubemiz şimdiden harika bir müşteri kitlesi topladı. Türkiye’de olduğu gibi Almanya’da ve diğer Avrupa ülkelerinde de sektörün nabzını yükseltmeyi hedefliyoruz. Türkiye’de 1 yıl gibi kısa bir süre içerisinde 20 şubeye ulaşmak çok büyük bir başarı. Aynı başarıyı Avrupa ülkelerinde de yakalayacağımıza inancım tam. Franchise sistemimizin mevcut avantajlarını koruyarak, her zaman franchise dostu ve 0 risk politikamızı bu yıl da devam ettireceğiz.
Yatırım yapmak isteyen ve franchise sistemini tercih eden kişiler neden Atawich’i tercih etmeliler, sağladığınız avantajlar nelerdir?
Markamızın bayiliklerine sunduğu kazançlı ve prestijli yatırım imkanı, kısa sürede yatırımın yatırımcıya geri dönüşü, PR ve pazarlama desteği, marka değeri her geçen gün artan bir markanın bayiliği içinde yer almak %100 yatırım güvencesi ile bayi adaylarımıza sunduğumuz avantajlardır. Bizi tercih etmelerindeki en büyük neden; merkez ve bayi arasındaki güven, güçlü iletişim ve sinerjinin getirdiği başarıdır. Bu önemli yolculukta yatırımcılarda aradığımız en önemli özellik; birlikte büyümeye devam ederken, markamızı en iyi şekilde temsil edeceklerine dair duyacağımız güvendir. Merkez- bayi arasındaki güven, güçlü iletişim ve sinerji bizleri başarıya ulaştırmadaki en önemli adım olacaktır.
Menülerinizi belirlerken nelere dikkat ediyorsunuz, tariflerinizde kullandığınız özel malzemeleriniz var mı?
Ürünlerimizi Atawich usulü özel tarifl erimiz olarak adlandırıyoruz. Menülerimizi belirlerken doyuruculuğa ve lezzete dikkat ediyoruz. Sektördeki yerimizin sağlamlığını ürünün kalitesi ve lezzeti kadar, çeşitliliğe de önem vermemize borçluyuz. Biz her zaman müşterilerimizi memnun edecek lezzetler peşindeyiz. Atawich; hamburger, pizza, sandviç ve salata çeşitleri, hotdog, çıtır atıştırmalıklar gibi ürünlerle ürün gamı en geniş markalardan biri. Bu çeşitlilik sayesinde diğer fast food markalarından ayrışıyoruz. Bu motivasyonla birlikte yepyeni ürünlerle müşterilerimizi karşılamak için yeni lezzetlerin ve fi kirlerin peşinde koşmaya devam ediyoruz.
Malzemelerinizde kaliteyi sürdürülebilir kılmak adına ne gibi çalışmalar yürütüyorsunuz, sürdürülebilirlik politikanız nedir?
Yemek yemenin zevkli, tadının enfes ve görünüşünün her zaman heyecan verici olması gerektiğini savunuyoruz. Kaliteden ödün vermiyoruz ve bu durumun sürdürülebilir olması için her zaman dikkatli davranıyoruz. Menümüzde yaptığımız yenilikçi değişiklikler, zengin ve doğal malzemeler sürdürülebilirlik politikamızın olmazsa olmazları. Üretim tesisimizdeki AR-GE ekibimiz sürekli ürün geliştirme üzerine çalışmalarını sürdürürken, biz de yeni ve gelişmiş ürünlerimizi test ettiğimizde mutlu oluyoruz.
Eve teslimat hizmetinizden bahseder misiniz, online sipariş alan platformlarda bulunuyor musunuz?
Evet bulunuyoruz. Getir, Yemek Sepeti, Trendyol Yemek ile çalışıyoruz. Siparişlerimizi hazırlarken her zaman şubelerimizdeki özeni ve hijyeni koruyoruz. Müşterilerimizin şubelerimizde yaşadığı lezzet yolculuğunu siparişlerimizle evlerine taşıyoruz. Aynı kalite, aynı hijyen ve aynı lezzeti istedikleri yerde yeme imkânı sunuyoruz.
Türkiye’deki franchise ve fast food sektörünü değerlendirir misiniz, değişen alışkanlıklar ile birlikle sektör hangi doğrultuda evrimleşiyor?
İnsanların zamanının günden güne değerli olması, hızlı gıda tüketiminin artış göstermesine neden oluyor. Türkiye’de franchising olarak en çok tercih edilen ve en yaygın şekilde uygulamaya geçen sektör de bu yüzden hızlı gıda sektörü. Ancak biz fast food sektöründe hızlı tüketimle birlikte lezzetin arka planda kalmasına karşı çıkıyoruz. Bizim için lezzet her zaman ön planda. Sektörün evrimleşmesini de hızlı ve lezzetli tüketim olarak yönlendirmeye çalışıyoruz. Dünyada ve Türkiye’de, franchising olarak en çok tercih edilen ve en yaygın şekilde uygulamaya geçen sektörün hazır gıda sektörü olduğu biliniyor. Yemek yemeye ayrılan zamanın çok kısıtlı olması, hazır gıda tüketiminin artış göstermesine yol açıyor. Zamanın değerinin de günden güne arttığı bu dönemlerde franchising’in Türkiye’deki tarihsel gelişimi sektörel olarak farklılık gösterecektir. Atawich markası olarak Marka Genel Merkezi ve bayi arasında oluşan gerilimleri öngörerek, franchise sisteminde bayi dostu yaklaşım belirledik. “Mutlu Çalışan, Mutlu Müşteri ve Mutlu Franchise” olmak üzere 3M mottosu, Atawich markasının çıktığı bu yolculukta yol haritası olarak kabul edilmiştir. Franchise ortaklarının en büyük problemi olarak bilinen riskli yatırımları öngören Atawich, bayilerinin risklerini en aza indirmek ve yatırımın en kısa sürede geri dönmesi için hazırladığı sistem ile yeni franchise adaylarını beklemektedir.
Son olarak eklemek istedikleriniz nelerdir?
Yeni yılda da büyüme politikamıza hız kazandıracak, İstanbul ve diğer Anadolu şehirlerinde şubelerimizi açmaya devam edeceğiz. Bunun yanında Almanya’da yakaladığımız şubeleşme ivmesini güçlendireceğiz. Ayrıca Avrupa’nın diğer ülkelerinde de Atawich’i globalleştirme yolculuğumuza devam edeceğiz. 2023 yılında Türkiye’de toplamda 100 şubeye ulaşmayı hedefl iyoruz. Bu süreç içerisinde müşterilerimiz, çalışanlarımız ve bayilerimizle güvenilir aile bağları kurmaya devam ediyor olacağız. Kurumsallığımızdan ve kalitemizden ödün vermeden sektörün nabzını Atawich olarak yükseltmeye kararlıyız. Müşterilerimiz ve yatırımcılar bizden gelecek yeniliklere şimdiden hazırlıklı olsunlar.