Makaleler

MAPIC VE BENZERİ FUARLAR, ÖNEMLİ BİRLİKTELİK ORTAMLARI

MAPIC ve diğerleri, tamamı eşdeğer olmasa da son derece önemli birliktelikler. Birliktelik demekle kişisel gerçek iletişim ağlarını kurmak ve yaygınlaştırmayı özellikle kastetmeye çalışıyorum. Kişiler ve şirketler arası ilişkilerde daima yüz yüze konuşmayı tercih etmekten yanayım. Bir mimik, belki candan bir “memnun oldum” ya da “görüşmek üzere”, fi ilen tokalaşmak bunlar önemli ve daima anımsanacak bir iz bırakan özellikler. Bunlar da en geniş haliyle bu tür geniş kapsamlı, önemli, kendini kanıtlamış etkinliklerde olabiliyor.

Bu tür çalışmaları desteklemek önemli. Bu desteklemelerde de her türlü sektör ve sektöre yakın kurum ve kuruluşlar yer almalı. Örneğin bu yıl benim de zaman zaman makale yazdığım, ama her zaman takip ettiğim Mall Report Dergisi MAPIC’te tek basın sponsoru olarak önemli bir destek vermiş ve katkıda bulunmuş. Etkilendim, tebrik ederim.

Perakende sektörü bir bütün olarak; mağazalarıyla, AVM’leriyle, tedarikçileriyle ve bilinen diğer sektör paydaşlarıyla ve aynı şekilde gayrimenkul şirketleri de tüm katılımcılarıyla çok hızlı bir değişimin ve tabii küreselleşmenin tam da içinde. Her şey çok ama çok hızlı değişiyor, her şeyi herkes aynı dakika içinde fi ili konumu nerede olursa olsun öğrenebiliyor.

Bu hıza ancak ve ancak çok kuvvetli bir iletişim ağında bulunmakla erişilebilir. Tabii ki bu durum sadece perakende ve gayrimenkul yatırım firmaları için değil, günümüzde artık tüm kişi ve kuruluşlar için geçerli. Bu kapsamda yer alamayanlar artık iş takibi ve uluslararası platformlarda iş yapabilme yeteneğine sahip olamayacaklar.

Eğer sektördeyseniz ve bu yıl MAPIC’e katılamadıysanız önümüzdeki yılı kaçırmayın derim. Dergimizden MAPIC etkinliklerini takip etmenizi de öneririm.

Katılımcılara, deneyimlediğim konularda bazı anahtar notlar vereceğim.

Önümüzdeki yıl katılacaksanız kararınızı bu yıl oluşturmanızı ve en geç takip eden yılın ilk ayı içinde netleştiriniz.

Katılacağınız programları, konuşma, panel ve diğer etkinlikleri, davetleri inceleyiniz, rezervasyonlarınızı yapınız.

Ana temanın ne olacağı ve sizin ya da temsil ettiğiniz şirketin bu ana konuyla ilişkisini en verimli olacak şekilde saptayıp, üzerinde çalışınız.

MAPIC ana temasının yanı sıra, şirketinizin MAPIC’e katılanların yararına olabilecek konularının üzerinde çok sıkı bir hazırlık yapınız. Bu hazırlığınızın başlıklarını yönetici özeti şeklinde diğer katılımcılara dijital ortamda önceden gönderebilir, bir kısmının dikkatini çekebilirsiniz.

Şirketiniz için önemli katılımcıları önceden öğreniniz ve bir araya gelmenin yollarını arayınız.

Bilgi, yenilik, ürün, hizmet her ne olursa olsun ne alıp, ne satacağınızı mutlaka önceden saptayınız.

Matematiğe ve en az bir yabancı dile (İngilizce/Fransızca) hakim bir ekiple gidiniz.

Dış politika ve dünyada olup bitenlere ilişkin bilgilerinizi giderken güncelleyiniz. Siyasi ve dinsel inançların dışında sohbetler yapınız ya da katılınız ama bu iki konuya asla girmeyiniz.

Bütün bu hususların bir kısmını kendi çalışmalarımda deneyimledim, bir kısmını da başkalarının ilişkilerinde izledim. Hepsi doğru, tamamı da gerekli…

Mall Report’u tek basın sponsorluğu katkısından dolayı bir kez daha kutluyor, bu yıl MAPIC çalışmalarının her kurum için başarılı geçmesini diliyorum.