AVM Öne Çıkanlar

01 BURDA AVM’NİN DÖNÜŞÜM YOLCULUĞU

Türkiye’nin önde gelen gayrimenkul yatırım şirketlerinden Esas Gayrimenkul tarafından Adana’da hayata geçirilen 01 Burda AVM, dönüşüm yolculuğuyla dikkat çekiyor. 01 Burda AVM Müdürü Uğur Ertan ve Esas Gayrimenkul Kiralama Direktörü Mutlu Sartık ile 01 Burda’nın dönüşüm yolculuğunu ve son dönem projelerini konuştuk.

01 Burda AVM’yi biraz daha yakından tanıyabilir miyiz?

Uğur Ertan: 01 Burda, Adana ve tüm bölgedeki farklı beğeni ve ihtiyaçlara cevap verecek bir alışveriş merkezi. Yeni nesil bir yaşam merkezi olarak tasarlanan AVM’miz; benzersiz atmosferi, ziyaretçilerine sunduğu eğlenceli ve kültürel etkinliklerle Adana halkının alışveriş alışkanlıklarında değişim ve dönüşüme öncülük ediyor. Tüm ihtiyaçları tek bir çatı altında karşılıyor, yeni nesil AVM anlayışıyla ziyaretçilerimize farklı bir alışveriş deneyimi sunuyoruz. Göz alıcı mimarimiz, açık alanlarımız ve dünyaca ünlü markalardan oluşan mağaza karmamızla bölgemize yeni standartlar getiriyoruz. AVM’miz; 108 mağazasıyla 60.000 m2 kiralanabilir alanda, 9000 m2 eğlence alanı, 2.750 m2 hipermarket alanı, 3.000 m2 elektronik market alanı, 2.000 m2 yapı market alanı, 7 salonlu sinema kompleksi ve 2.500 araç kapasiteli otopark barındırıyor. Bünyemizde yer alan Performans Gösteri Merkezi ile bölgemizin yeni yaşam ve kültür merkezi olarak öne çıkıyor, Çukurova’da ilk kez bölge halkıyla buluşan markalara ev sahipliği yapıyoruz. Bir dönüşüm içerisindesiniz.

Bu dönüşüm yolculuğu kapsamında bugüne kadar neler yaptınız?

Uğur Ertan: Biz aslında uluslararası deneyim tasarım ajansı I-AM ile AVM deneyimini yeniden kurguladık. Workshoplar yaptık ve geleceğin müşterisi için alışveriş deneyimini yeniden tasarladık. Yeni perakende ekosisteminde online alışverişin yaygınlaşması, pandemi ve ekolojik zorluklar sonucunda; müşteriler AVM ziyaretlerinde bir alışveriş imkânından çok, farklı deneyimler yaşamayı bekliyor. Bunun için mekâna yeni bir bakış açısı getirmek, stratejileri yeniden değerlendirmek, AVM yapısını yeniden oluşturmak ve toplulukla yeniden bağ kurmak amacıyla kapsamlı bir çalışma yaptık. Mimari dönüşümlerle 01 Burda’da bu yıl içerisinde yeme içme alanımız ve Burda Meydan alanlarımız yenilendi. Nefes Burda Terasımızı hizmete açtık; burada yemyeşil bir terasta ziyaretçilerimize manzara ve konforu bir arada sunuyoruz. “Social Steps” konseptiyle merdivenlerimizi, ziyaretçilerimizin keyifli vakit geçirebilecekleri dinlenme ve çok amaçlı kullanım alanı haline getirdik. Yeni çocuk deneyim alanımız hizmete girdi; açık alanda minik ziyaretçilerimizin deneyim ve eğlencesine odaklı yeni nesil çoklu oyun parkurları yaptık. Büyük bir çalışmayla, dönüşümümüzün ilk etabını tamamladık.

“İlk etabı tamamladık” dediniz. Devamı gelecek mi?

Uğur Ertan: Özenle tamamladığımız 1. etap sonrasında çalışmalarımızı sürdürerek, 2023 yılı ilk çeyrekte 2. etap çalışmalarımızı tamamlamayı hedefliyoruz. Gösteri havuzu bölgesinde de iyileştirmelerle ziyaretçi konforunu ön planda tutan alanlar oluşturacağız. Nisan’da tamamlayacağımız yönlendirme ve aydınlatma değişimleriyle AVM içi ulaşımı kolaylaştıracak, 2. etap oyun alanlarıyla çocukların neşesine neşe katacak ve yeni mağazalarla marka karmamızı zenginleştirerek daha da büyüyeceğiz.

Bu yeni perakende stratejisi kiralama tarafına nasıl yansıyor?

Mutlu Sartık: Future Bright ile kurduğumuz “Müşteri Laboratuvarı”, ziyaretçimize ilişkin daha fazla içgörü elde etmemizi sağladı. Buradan elde ettiğimiz çıktıları uluslararası deneyim tasarım ajansı I-AM ile birlikte bir deneyim tasarımına dönüştürdük ve marka karmamızı yeni perakende stratejimizle yeniden kurguladık. Bunun sonucunda 01 Burda AVM’de ev kategorisini büyüttük. Playland çocuk oyun alanımız ise metrekare olarak büyüdü ve yepyeni bir konseptte hizmete girdi. İçerisinde 0-3 yaş çocuk grubu için eğitici ve öğretici üniteler, ninja parkuru, soft play oyun parkı, trambolin ve ailelerin içinde çocuklarla birlikte keyifl i vakit geçirilebilecekleri cafe alanı mevcut. Ayakkabıda dünyaca ünlü markaları bir arada sunan Superstep, Flo, geniş ürün yelpazesiyle yeni konsept mağazasını 01 Burda AVM’de açan In Street, Türkiye’nin en büyük teknoloji marketleri arasında yer alan Vatan Computer, eğlencenin yeni adresi Jolly Joker Pub ve Türkiye’nin ilk yerli teknoloji markası Reeder 01 Mutlu Sartık Burda AVM’de yerini aldı. Spor giyimde Lescon, erkek giyimde Süvari, Morven ve fast food’un önemli markalarından KFC aramıza katılarak gücümüze güç kattı. Kiralama stratejimiz dahilinde, AVM’lerimizde yer verdiğimiz performans gösteri merkezleri de bulunduğumuz şehirlerde farklılık yaratıyor. 01 Burda Performans Gösteri Merkezi, toplam 3400 m2 kapalı alana sahip; 703 koltuk kapasiteli 1 adet çok amaçlı etkinlik salonu ve 1200 m2’de 3 kata yayılmış fuaye alanıyla ulusal ve uluslararası birçok etkinliğe ev sahipliği yapıyor.

Esas Gayrimenkul’ün kiralama stratejisi konusundaki yenilikçi bakış açısını biliyoruz. Ne gibi çalışmalar yürütüyorsunuz?

Mutlu Sartık: Alışveriş merkezlerimiz, doğru marka karması uygulamasını başarıyla hayata geçiriyor. Esas Gayrimenkul olarak, marka karmasını yaparken bölgenin ihtiyaçlarını göz önünde bulunduruyoruz. Yeniden kiralamalarımızda markaların metrekare verimlilikleri ile güncel mağaza büyüklüklerine ulaşmasını sağlıyoruz. Kiracı iş ortaklarımızın, yeni geliştirilen konseptlerinin AVM’lerimizde bulunması öncelikli hedeflerimiz arasında yer alıyor. Çevik yaklaşımımız bize avantaj sağlıyor. Bu sayede yeni perakende stratejilerini AVM’lerimizde uygulamaya geçirebiliyoruz. Müşteri deneyimi, üzerinde önemle durduğumuz konular arasında yer alıyor. Değişen tüketici alışkanlıkları, stratejilerimizde de bazı değişikliklere yol açtı. Sağlıklı yaşama yönelik artan ihtiyaç, yeni bir kategori doğurdu. “Sağlık Burda” ismini verdiğimiz yeni perakende stratejimiz kapsamında, birçok uzmanlık alanını kapsayan klinik ve iyi yaşam konseptinde kiralamalarımız olacak. Spor giyim ve ev segmenti de güçlenen diğer kategoriler arasında yer aldı. Biz de alışveriş merkezlerimizde bu iki kategoriye daha geniş alanlar ayırmaya başladık. Online markaların, offline mağazalarının AVM’lerimizde müşteri deneyimi açısından bulunmasını hedefliyoruz. Deneyim alanlarının genişletilmesi stratejimiz olarak gastronomi ve eğlence, ajandamızda önemli bir yer tutuyor. Bulunduğumuz şehirlere katkı sunmak ve şehir halkıyla bağ kurmak bizim için çok değerli. Bu kapsamda “Esnaf Burda” diyor ve lokal markalara AVM’lerimizde mümkün olduğunca yer veriyoruz. Bölgenin eksik markalarını tamamlamak da yine üzerinde durduğumuz bir diğer nokta.

Esas Gayrimenkul’ün sürdürülebilirlik konusundaki atılımları sektöre ilham veriyor. GES projenizi son olarak 01 Burda AVM’de hayata geçirdiniz. Proje hakkında bilgi verebilir misiniz?

Uğur Ertan: “Dünyamız için Burdayız” diyerek özellikle mimari ve iklim konusundaki gelişmeleri yakından takip ediyor ve önemsiyoruz. Ülkemizdeki güneş verimliliğini göz önünde bulundurup yurt dışı örnekleri de inceledikten sonra, GES projemizi hayata geçirmeye karar verdik. Şirketimizin sürdürülebilirlik hedefleri doğrultusunda ilk olarak Çanakkale’de bulunan 17 Burda AVM’de projemizi başlattık. Şimdi ise 39 Burda ve 41 Burda ile birlikte 01 Burda AVM’nin çatısına kurduğumuz Güneş Enerjisi Santrali’ni tamamladık. 01 Burda AVM’de 1.212 m2’lik bir alanda 1.996 adet 430 Wp fotovoltaik panelle kurulan ve yaklaşık 1 mWp güce sahip sistem, ürettiği enerjiyle 01 Burda AVM’nin toplam elektrik tüketiminin %10’unu karşılayabiliyor. Esas Gayrimenkul olarak; 17 Burda, 39 Burda, 01 Burda ve 41 Burda AVM’lerinin toplam ortak alan tüketiminin %72’sini IREC sertifi kalı yenilenebilir kaynaklardan sağlıyoruz. 2030’a kadar bu oranı portföy genelinde %100’e çıkarmayı hedefl iyoruz. Adı geçen dört AVM’nin tamamında üretilen enerji, yaklaşık 2.140 evin tükettiği enerjiyi karşılayabiliyor ve 5.128 ton karbonun doğaya salınımını engelliyor. Sürdürülebilir bir geleceğe katkı sağlarken sektörümüze ilham vermeye devam edeceğiz.

Future Bright’la Müşteri Laboratuvarı kurduk

Esas Gayrimenkul olarak, tüketiciye ilişkin beklentileri anlamak için sürekli olarak iş ortaklarımızla çalışıyoruz. Türkiye’nin önde gelen araştırma şirketlerinden Future Bright’la “Müşteri Laboratuvarı” kurduk. “Müşteri Laboratuvarı” ile mevcut ve potansiyel ziyaretçimizi daha iyi anlıyoruz ve motivasyonlarını biliyoruz. Kategorideki motivasyonel ihtiyaçlara, beklentiler ve davranışsal farklılıklar doğrultusunda segment tanımlaması yapıyoruz. AVM’lerimizin marka özünü belirliyoruz. “Varlık Yönetimi” ile kiralama, pazarlama ve mülk yönetimi stratejisinde ziyaretçilerimizi merkeze alıyoruz. Müşteri Laboratuvarımızla tanımladığımız 6 temel alışverişçi profili; Deneyim Kaşifleri, Marifetli Muhtarlar, Evhamlı Simyacılar, Hedonistler, Sofi stike Bilgiçler ve Teknolojik Çokbilmişler. Öncelikli amacımız, tüm perakende sektörünün yararlanabileceği Alışverişçi Profilleri’ni belirlemekti, projemize bu baz araştırmayla başladık. Bu sayede gelir ve yaş analizlerinden farklı olarak; mevcut ve potansiyel ziyaretçilerimizin AVM’lerimize ilişkin motivasyonlarını öğrenebiliyor, Varlık Yönetimi stratejilerimizin temelini oluştururken hedef kitlemizin alışveriş yaklaşımını, algısını ve kategorideki motivasyon, ihtiyaç ve beklentilerini anlayabiliyoruz.

01 BURDA SHOPPING MALL’S TRANSFORMATION JOURNEY

Brought to life in Adana by Esas Gayrimenkul, one of Turkey’s leading real estate investment companies, 01 Burda Shopping Mall attracts attention with its transformation journey. We talked with 01 Burda Shopping Mall Director Uğur Ertan and Esas Gayrimenkul Leasing Manager Mutlu Sartık about 01 Burda’s transformation journey and recent projects.

Can we start with a brief introduction of 01 Burda Shopping Mall?

Uğur Ertan: 01 Burda is a shopping mall devised to meet different tastes and needs in Adana and the entire region. Designed as a new generation life center, 01 Burda brings new standards to the region with its eye-catching architecture, outdoor spaces and store blend of worldfamous brands.

01 Burda houses 108 stores on 60.000 m2 leasable area along with 9000 m2 amusement area, 2.750 m2 hypermarket area, 3.000 m2 electronic market area, 2.000 m2 hardware store area, a movie theater complex comprising 7 theaters and a 2.500 vehicle car park.

You have been going through a transformation. What are the things you have done so far as part of this transformation journey?

Uğur Ertan: What we did was actually to create a reconstructed shopping mall experience, for which we partnered up with I-AM, an international experience design agency. As a result of online shopping gaining prominence in the novel retail ecosystem in consequence of the hardships brought along by the pandemic and ecological challenges, customers visiting a shopping center expect now a different experience beyond mere shopping. With architectural transformations, the food courts and Burda Square at 01 Burda have been renewed this year. Nefes Burda Terrace, where we offer our visitors a spectacular view combined with comfort amidst greenery, has been put into service. Playland, the children’s playground at 01 Burda, has grown in square meters and is now at the disposal of our visitors with a brand-new concept.

How does this new retail strategy refl ect on the leasing side?

Mutlu Sartık: The “Customer Lab” we established with Future Bright allowed us to gain deeper insight into our visitor profile. The outputs obtained therefrom were transformed into an experience design we developed in collaboration with international experience design agency I-AM, and our brand blend was redesigned in line with our new retail strategy. As a result, we expanded the homewares category at 01 Burda. Karaca and Madame Coco stores at 01 Burda are the brands’ largest stores with the widest product range in Adana. Evidea, a signifi cant brand in the homewares category, opened its fi rst store in Adana at 01 Burda. Emsan is another long-established brand of the homewares category that has taken its place in our shopping mall.

Superstep and Flo that offer world-renowned footwear brands in a single store, In-Street that opened its new concept store at 01 Burda with a wide product range, Vatan Computer, one of Turkey’s largest technology markets, Jolly Joker Pub, the new address of entertainment, and Reeder 01, Turkey’s fi rst domestic technology brand, have opened stores at 01 Burda. Lescon in sportswear, Süvari and Morven in menswear and KFC in fast-food have been the brands to join us and add to our strength.