Haber

CARREFOURSA’NIN HEDEFİ, 60 YILLIK TECRÜBEYİ ÜLKENİN HER NOKTASINA TAŞIMAK

2023 yılında Türkiye’de 30., dünyada ise 60. yılını dolduracak olarak Carrefour adına CarrefourSA İcra Kurulu Üyesi ve Genel Müdür Yardımcısı Bulut Batum ile gerçekleştirdiğimiz söyleşide Batum; firma olarak ana hedeflerinin, sahip oldukları yarım asrı geçkin tecrübelerini Türkiye’nin her noktasına taşımak olduğunu vurguladı.

2022 yılının 3.çeyreğine kadar olan dönemi değerlendirdiğinizde franchise sistemiyle büyüme oranınızda nasıl bir artış yaşandı? 2022 yılı sonuna dek franchise sayınızın kaça ulaşmasını hedefl iyorsunuz?

CarrefourSA olarak “Yeni Nesil Market” yaklaşımımız ile Türkiye’nin her yerinde doğru üretici, doğru ürün, doğru hizmet anlayışı ve doğru fi yat algısıyla “Doğrusu CarrefourSA’da” diyerek müşterilerimizin talep ve ihtiyaçlarını anlayıp, karşılamaya devam ediyoruz. Bu vizyon doğrultusunda bayilik sistemimizdeki yapılanmalar bizim için çok önemli. 2022 yılının sonunda hem kendi mağazalarımız hem de bayilik sistemiyle büyümeyi odağımıza aldık. Esnafı ve yerli girişimciyi de desteklemek amacıyla bu süreçte 200 milyon TL’ye yakın bir yatırımı hayata geçirdik. Küçük esnafı güçlendirmeye yönelik kurduğumuz bayilik sisteminde 2021 yılında 72 olan bayi sayımızın, 2022 sonunda 200’e ulaşmasını hedefl iyoruz. Toplamda 43 ilde bulunan 824 mağazamızla bayilik sistemimiz her geçen gün büyürken, müşterilerimize erişim alanlarımız da artmaya devam ediyor. 2022 yılı başında CarrefourSA olarak 50’den fazla yeni mağaza ve 200’e yakın bayi açma hedefi yle yola çıkmıştık. İlk iki çeyrekte mağaza sayımızda hedefl ediğimiz rakamların üzerine çıkarak 190 yeni mağazayı müşterilerimizle buluşturduk. 3 yıl içindeki hedefi miz ise Türkiye’deki mağaza sayımızı 1000’e çıkarmak.

Bayileşme sisteminin CarrefourSA’nın gelecek vizyonuna kattıkları konusunda neler söylersiniz?

Ülkemizde organize gıda perakendesinin payı yüzde 35-40 civarlarında. Oysa Avrupa’da bu rakam yüzde 90’lara varıyor. Biz de CarrefourSA olarak pazarı ve pazardaki payımızı büyütmeyi hedefl erken, bunu esnafı ve yerli üreticiyi de koruyarak yapmaya özen gösteriyoruz. Bayi yapılanması da bu düşüncenin ürünü olarak ortaya çıktı. Bayi yapılanmamız içerisinde küçük ve orta ölçekteki esnafa CarrefourSA güvencesiyle ticaret yapma imkanı sunuyoruz. Bu sistemle esnaf, sahip olduğumuz bilgi birikimimiz, lojistik ağımız, pazarlama becerilerimiz ve dijital teknolojik altyapımız sayesinde çalışma faaliyetlerini daha kazançlı bir şekilde sürdürüyor. Bunun yanı sıra CarrefourSA tabelasının altında ailemizin bir parçası olurken, CarrefourSA’nın hem uluslararası Carrefour hem Sabancı’dan gelen marka gücünü arkasında hissediyor. Birçok bölgemizde güçlü esnafl arımız da var ve o bakkal ya da küçük marketler de artık ikinci nesil yönetime geçmeye hazırlanıyor. Bu kuşak; katma değerli hizmet, dijital teknolojiler ve müşteri deneyiminde farklılaşma konularına daha hâkim. Fark yaratmak istiyorlar. İşte bu yüzden 2. nesil de radarımızda. “Doğrusu CarrefourSA’da” vizyonumuzla tüketiciye bulunduğu bölgedeki en doğru ürünü CarrefourSA kalitesi ve güvencesiyle doğru fi yata sunarken; ürün ve stok yönetimi, IT sistemleri, lojistik süreci, tasarım ve muhasebe gibi tüm konularda esnafımıza ve 2. nesil yöneticilere destek vererek bayilik sistemi içerisinde büyümelerini ve sürdürülebilir hizmet vermelerini sağlıyoruz. Sektöre bu haliyle ilk kez bizim kazandırdığımız bayilik yapılanması, organize perakende pazarı ve Türkiye ekonomisi açısından da çok değerli. Hizmetin devamlılığı için yerli üretici ve esnafın desteklemesi, sistem içerisinde aktif bir şekilde yer alması sadece müşterilerimizin CarrefourSA kalitesi ve güvencesiyle ürünlerine ulaşmasını sağlamıyor; aynı zamanda yerli girişimciye de karlı bir yatırım imkanı sunuyor. Bayilik sisteminin hayata geçirildiği bölgelerde istihdam fırsatı da yaratıyoruz. Bu da sektörümüzün geleceği ve sürdürülebilirliği için bizi öncü konuma getiriyor.

Son olarak eklemek istedikleriniz nelerdir?

Carrefour, 2023’te Türkiye’de 30, dünyada ise 60 yılını dolduracak. Yılların getirdiği bu önemli tecrübeyi, ”Doğrusu CarrefourSA’da” mottomuzla ülkemizin her noktasına ulaştırmak öncelikli hedefi miz. Bu yüzden kendi başarı hikayesini yazmak isteyen girişimciler için bu sistemin değerli bir fırsat olduğunu da inanıyoruz. Öte yandan CarrefourSA’nın gündeminde yer alan sürdürülebilirlik ve cinsiyet eşitliği de önemli konu başlıklarımız. Bu iki kavram tüm iş süreçlerimizde olduğu gibi bayilik yapılanmamızda da aynı titizlikle uygulanıyor. Bugün faaliyetini sürdüren 150 tane bayimizin 15’i kadın girişimciler tarafından kuruldu ve yönetiliyor. Bu kapsamda bu sayıyı artırmaya ve daha fazla kadın girişimcimizi ailemizin bir parçası olarak konumlandırmaya odaklandık. Başvurularda da önceliklendirdiğimizi söyleyebilirim. Sürdürülebilirlik kapsamında da çevresel ve toplumsal duyarlılıkla faaliyetlerimizi sürdürüyor; birçok uygulamayı hayata geçiriyor ve yaşam için “doğrusu”nu yapmaya devam ediyoruz. Sürdürülebilirlik çalışmalarımız, mağazalarımız ve bayilik sistemlerimizin de odağını oluşturuyor. Bunun yanı sıra geçen yıl ilk kez katıldığımız Bayim Olur Musun Fuarı’nda ikinci kez yer alacağız. Fuarda motivasyonu yüksek olan, yerel bir market sahibi ya da farklı bir bayiliği bulunan kişilerin işletme açma isteklerinde CarrefourSA olarak verebileceğimiz destekleri ve ticaret hayatlarını sürdürmeleri için sunduğumuz imkanları paylaşıyoruz. Küçük ve büyük yerli yatırımcıların bulunduğu bu fuar, bayilik sistemimiz için çok değerli. Sahip olduğumuz bilgi birikimimiz, lojistik ağımız, pazarlama becerilerimiz ve dijital teknolojik altyapımızla yeni bayilerimize ulaşıyoruz. CarrefourSA çatısı altında bayimiz olmak isteyen, müşteri hizmetlerinde yetenekli, ticaret yapmak için herhangi bir sicil kaydı bulunmayan ve değerlendirmeye alınan her adayımız için ekiplerimiz fi zibilite çalışması yapıyor. Bunun sonucunda güçlü lokasyona sahip olan alanlarda 3 farklı formatta bayi açılışları gerçekleştiriyoruz. “CarrefourSA Mini” formatı için 75 m2 – 250 m2, “CarrefourSA Süper” formatı için ücretsiz otopark yeri bulunan 250 m2– 750 m2 ve akaryakıt hizmetinin de verildiği CarrefourSA Express için 20 m2- 100 m2 aralığında alanı bulunan bayileri CarrefourSA ailesinin bir parçası olmaya davet ediyoruz. Burada metrekare maliyetlerimizde market formatlarımıza göre değişiklik gösteriyor. “CarrefourSA Mini” için metrekare başına 5.000 – 7.000 TL iken “CarrefourSA Süper” için 4.500 – 6.000 TL, “CarrefourSA Express” için 6.000 – 8.000 TL maliyeti bulunuyor. Market dönüşümü yaparak bayilik sistemimize katılmak isteyen işletme sahipleri için maliyetler de 100.000 – 500.000 TL arasında değişiklik gösteriyor.