Pizza sektöründe 3 yıl üst üste Türkiye’nin En İtibarlı Yerli Pizza Markası seçilen Pasaport Pizza, 64 ilde 200’ü aşkın şubesiyle global markalarla rekabet ederek hem şube sayısını hem de cirosunu hızla artırmakta. Pasaport Pizza Genel Müdürü Mükremin Özdemir ile gerçekleştirdiğimiz söyleşide Özdemir, Pasaport Pizza çatısı altında yatırımlarını sürdürecek yeni girişimcilerle oluşturacakları sinerjinin büyüme hedeflerine pozitif katkısı olacağını anlattı.
Pasaport Pizza olarak yatırımcılara sunduğunuz franchise destekleri ve şartlarınız nedir, yatırımcılar sizi neden tercih etmeli?
İlk şartımız franchise sürecine hazır, doğru yatırımcı ve doğru lokasyon. Franchise adayıyla yaptığımız uzun görüşmeler sonucu girişimcinin bu iş için uygun olup olmadığını değerlendiriyoruz. Pasaport Pizza markası kooperatif mantığıyla büyüyor. Dolayısıyla biz her bir bayimizi ailemizin bir parçası olarak görüyoruz. Bugünkü rekabet ortamında marka yönetimi olarak franchise bayi ilişkilerimizin bir iş ortaklığı olduğunu, çok kuvvetli bir bağ olması gerektiğini ve karşılıklı güvene dayanması gerektiğini çok iyi biliyoruz
Hali hazırda kaç adet şube sayısına ulaştınız, bunlardan kaçı franchise şube olarak sektörde yer alıyor? Yıl sonuna kadar yeni açılacak Pasaport Pizza şubelerinizi nerelerde konumlandırmayı hedefliyorsunuz, bunlardan kaçı franchise şube olacak?
64 ilde 200’den fazla şube ile hizmet vermekteyiz. Bunların tamamı franchise’dır. Yıl sonuna kadar yurt içinde 30 şube açmayı planlıyoruz. Yurt dışı için ise; Avrupa Birliği ülkeleri, Kazakistan ve Ortadoğu ülkelerinde Master Franchise görüşmelerimiz devam ediyor
Yurt dışına yönelik Pasaport Pizza’nın gelecek hedef ve yatırımları nedir?
Yurt dışında şu an şubemiz bulunmamaktadır. İngiltere’de alt yapısını oluşturduğumuz güzel bir projemiz var. İngiltere dışında Fransa’da benzer bir yapı oluşturma fikrimiz var. Sistemimizi oraya adapte etmek için gayret ediyoruz. Sağlam bir yapı ile Avrupa’ya açılmayı planlıyor, Pasaport Pizza şemsiyesi altında Avrupa’da kooperatif mantığıyla güzel işler başarmayı hedefliyoruz.
Pasaport Pizza olarak, tüketicilerin tercihlerine etki etmek amacıyla hayata geçirdiğiniz kampanya ve projelerden bahseder misiniz?
Kampanyalarımızın içeriği Genel Müdürlük tarafından bayilerin talepleri de dikkate alınarak belirlenmektedir. Farklı illerdeki bayilerimizin ve müşterilerimizin talepleri doğrultusunda ana kampanya broşürü dışında lokal kampanyalarla menülerde değişiklik yapabiliyoruz. Dijital platformlarda yaptığımız kampanyaların geri dönüşleri de bize tüketicinin tercihleri konusunda ciddi geri bildirimler vermektedir. Bizler için bayilerimizden ve müşterilerimizden gelen talepler çok önemli.
Türkiye İtibar Endeksi Araştırması sonucunda Türkiye’nin En İtibarlı Yerli Pizza Markası seçilen Pasaport Pizza, ödüle giden sürecinde inovatif hangi çalışmalarla farkını ortaya koydu?
Türkiye’nin yerli pizza markası olma özelliğini taşıyan ve aynı zamanda 3 yıl üst üste Türkiye’nin en itibarlı yerli pizza markası seçilen Pasaport Pizza, 1 yıl içinde 42 şube açarak Şubat ayında 200 şubeye ulaşmıştı. Mart ve Nisan aylarında yeni açılan şubeleriyle 64 ilde 200’ü aşkın şubesiyle sektörde global markalar ve devasa bütçeler ile rekabet ederek şube sayısını ve cirosunu hızla arttırmaktadır. Pizzalarında kullanılan hamur birçok pizzacıda olduğu gibi dondurulmuş ve uzun süre bekletilmiş değil taptaze hazırlanıyor. Pasaport Pizza; mevcut bütün şubelerinde aynı standartta, aynı kalitede, aynı lezzette ve aynı hizmet standardını sunma stratejisini izleyerek müşteri memnuniyetini ön planda tutarak marka değerini yükseltmektedir.
Son olarak eklemek istedikleriniz nelerdir?
Pasaport Pizza ailesi güçlenerek ve emin adımlarla ilerlemektedir. Kendi işini kurmak isteyen cesaretli ve bu işi yapacağına inanan bütün girişimcileri bekliyoruz. Girişimcilerimiz; ciro payı almayan ve kooperatif mantığı ile çalışan Pasaport Pizza ile bu sektöre daha rekabetçi olarak başlayabilirler. Yeni girişimcilerle birlikte oluşturacağımız sinerji ile çok daha güçlü büyüme hedefindeyiz.