AVM

TEPE NAUTILUS, İSTANBUL’UN KALBİNDE GÜNLÜK YAŞAMIN VAZGEÇİLMEZ BİR PARÇASI OLDU

Bulunduğu lokasyon itibariyle İstanbul’un kalbindeki konumuyla 20 yıldır cazibe merkezi olarak milyonlarca ziyaretçiyi ağırlayan Tepe Nautilus, yeni yaşında da hayata geçireceği projelerle adından söz ettirmeyi sürdürecek. Tepe Emlak Yatırım Genel Müdürü Deniz Bozan ile Tepe Nautilus’un geçmişten bugüne sektöre katkılarını ve yeni projelerini konuştuk.

Geleneksel alışveriş merkezi anlayışının ötesine geçebilmek adına, 20 yıllık süreçte Tepe Nautilus nasıl bir yolculuk geçirdi?

Tepe Nautilus, sektördeki değişim ve dönüşümün öncülerinden biri olarak bu yıl 20. yaşını kutlamaya hazırlanıyor. Türkiye’nin ilk tematik alışveriş merkezi olan Tepe Nautilus’ta sahip olduğumuz deneyim ve dinamik yapımızın getirdiği vizyon, bugüne kadar organize perakende sektörünün gelişimine katkı sağlayan pek çok ilklerin de adresi olmamızı sağladı. Bugün, sadece alışveriş ihtiyacını karşılayan geleneksel alışveriş merkezi anlayışının ötesine geçen Tepe Nautilus; mimarisinden hizmetlerine, marka karmasından teknolojisine kadar sunduğu deneyimle ziyaretçilerimizin tüm ihtiyaçlarını karşıladıkları, günlük yaşamın vazgeçilmez bir parçası haline geldi.

Metro ve Marmaray’ın kesişim noktasındaki Ayrılıkçeşmesi Durağı’nın çıkışında bulunmasıyla hem Avrupa Yakası hem de Anadolu Yakası ziyaretçilerinin buluşma noktası olurken; güler yüz, kaliteli ve güvenilir hizmet ile 20 yılda 200 milyon ziyaretçinin kalbine dokunduk. Yeni yaşımızda da çeyrek asırlık alışveriş merkezi yönetimindeki deneyimimiz ve ilk günkü heyecanımızla ziyaretçilerimizi ağırlamaya ve organize perakende sektörünün gelişimine katkı sağlamaya devam edeceğiz. 

Lokasyon ve yüksek teknolojiye sahip mimari özelliklerinizin, AVM’nizi cazibe merkezi konumuna getirmesindeki payından söz eder misiniz?

İstanbul gibi yoğun ve metropol bir şehirde kolay ulaşım ve merkezi lokasyon alışveriş merkezlerinin ziyaretçi akışı için çok önemli. Tepe Nautilus ise Anadolu Yakası’nın kalbinde, metro ve Marmaray’ın kesişme noktası olan Ayrılıkçeşmesi Durağı’nın çıkışında yer almasıyla, tüm İstanbullular için keyifli bir buluşma noktası. Bunun yanı sıra akıllı bina teknolojileriyle donatılan Tepe Nautilus’un mimarisi, ziyaretçilerin alışveriş merkezi içerisinde rahat, konforlu ve kolay gezebilmeleri için tasarlandı. Sahip olduğumuz bu özellikler ile ziyaretçilerimiz için sadece alışveriş yaptıkları bir merkez olmanın önüne geçerek, keyifli anlarına eşlik eden bir yaşam merkezi olmamızda büyük pay sahibi oluyor.

20 yıldır sektörde gelişimin ve değişimin öncüsü olarak rol model oldunuz, yeni yaşınızda bu alanda yapacağınız yeniliklerden bahseder misiniz?

Tepe Nautilus olarak, alışveriş merkezi yönetiminde her zaman bütünü görmeye odaklandık. Organize perakendeyle birlikte büyüyen ve gelişen alışveriş merkezi sektöründe ana motivasyonumuz, ziyaretçilerimizin ihtiyaçları ve kiracı ilişkilerimiz oldu. Hem dünyadaki hem de ülkemizde ekonomik göstergelerin direkt olarak etkilediği sektörümüzde Tepe Nautilus olarak sağlıklı bir süreç yönetmeye özen gösteriyoruz. Pandemiyle meydana gelen ziyaretçi sayısındaki azalmalar, online alışverişle fiziksel alışveriş arasında artan rekabet ve yükselen enflasyon karşısında her zaman iş ortaklarımızın yanında olduk. Yeni yaşımızda içinde bulunduğumuz yeni dönemin getirdiği dinamikleri sektörün değişimleri ile birleştirirken ziyaretçilerimizin ihtiyaç ve beklentilerine de cevap vermeye devam edeceğiz. Bu kapsamda, “İlk Aşk, Aynı Heyecan” diyerek yola çıktığımız yeni yaşımızda ziyaretçilerimizi mutlu edecek, keyifli anlar yaşamalarını sağlayacak etkinlik ve projeleri hayata geçirmeye başladık. Yıl boyunca devam edecek olan bu etkinlik ve projelerimize değerli markamız SPX ile yaptığımız ‘’SPX Extreme Weekend’’ ile başladık. Tepe Nautilus açık otoparkında gerçekleşen etkinliğimizde sporseverler 3 gün boyunca tenis eğitimlerinden raket, kaykay atölyelerine kadar farklı temalarda etkinliklerle buluştu. 20. yaşımıza özel 20 hediye vereceğimiz çekiliş kampanyamızı da 26 Nisan- 26 Haziran tarihleri arasında gerçekleştiriyoruz. Dijitalleşme süreçlerimize paralel olarak, ziyaretçilerimiz kampanyamıza Tepe Nautilus mobil uygulamamız üzerinden üye olarak katılabilecek. Kampanya sonunda Tepe Nautilus bünyesindeki mağazalarımızdan temin ettiğimiz robot süpürge, bisiklet, tablet, scooter gibi keyifli ürünler şanslı 20 ziyaretçimizi bekliyor. Bunun yanı sıra Cinemaximum ile sinemaseverlerin film keyfini katlayacak bir kampanyaya imza attık. Kampanya kapsamında ziyaretçilerimiz mobil aplikasyonumuz üzerinden alınacak kodla sinema biletlerinde indirime sahip oldu. Yeni proje ve etkinliklerimiz de ziyaretçilerimizle buluşmak için gün sayıyor. Etkinliklerimizle ziyaretçilerimize keyifli anlar yaşatırken, markalarımızla gerçekleştirdiğimiz ticari kampanyalarla kazançlı alışverişin de merkezi olmaya devam edeceğiz. İlk günkü gibi devam eden heyecanımıza tüm İstanbulluları ortak olmaya davet ediyoruz.

Sektörel trendleri yakından takibiniz sonucunda uyguladığınız yapısal ve fonksiyonel değişimler neler oldu?

Alışveriş merkezi sektörü, pandemi dönemiyle birlikte öngöremediğimiz bir değişim süreci yaşadı. Sektörümüzde 5 yıl içinde meydana gelmesini beklediğimiz değişimler salgın ile başlayan dönemde kısa bir sürede gerçekleşti. Bu değişimler, ziyaretçilerin beklentileriyle birlikte yeni trendlerin oluşmasını da etkiledi. Sektör trendlerinde yaşadığımız en büyük değişim, ziyaretçilerin alışveriş alışkanlıkları ve davranışlarında gerçekleşti. Evde kaldığımız dönemde online alışverişin hızlı tırmanışına tanık olduk. Ancak önümüzdeki süreçte online-offline alışveriş alışkanlarının bir dengeye ulaşacağını öngörüyoruz.  Bu süreçte yaşadığımız bir diğer değişim ise ziyaretçilerin alışveriş merkezi içerisinde temiz havada daha fazla vakit geçirme ihtiyacı duyması oldu. Biz de alışverişlerini hedef odaklı planlayan ziyaretçilerimizin günün her saatinde temiz havada ve yeşillikler içinde vakit geçirmesini sağlayan Tepe Teras’ı hayata geçirdik. Yeni dönemde daha hızlı ve konforlu alışveriş yapabilmeleri için dijitalleşme üzerine yaptığımız yatırımlarımızı arttırdık. Hayata geçirdiğimiz Tepe Nautilus Mobil uygulaması ile ziyaretçilerimiz, Tepe Nautilus’un dünyasını dijital ortamda da keşfedip deneyimleyebiliyor. Yoğun ilgi gören mobil uygulama kısa sürede on binlerce kullanıcıya ulaştı. Yeni yaşımızda da gelişmelerin bize verdiği mesajları iyi okuyup analiz ederek, sektörümüzde değişim ve gelişimin öncüsü olmaya devam edeceğiz.

Marka karmanızı oluştururken Tepe Nautilus’un farkını ortaya koyan önem verdiğiniz hususlar neler?

Tepe Nautilus’ta 2002 yılından bu yana ziyaretçilerimiz her zaman odak noktamız oldu. Bu kapsamda, marka karmamızı oluştururken sektör araştırmalarını, trendlerini yakından takip ediyor, ziyaretçilerimizin talep ve ihtiyaçlarını doğru ve hızlı bir şekilde analiz ediyoruz. Yaptığımız çalışmalarda kiracılarımız ile sağlıklı ilişkiler yürüterek doğru marka karmasını Tepe Nautilus çatısı altında buluşturuyoruz. Ziyaretçilerimizin tüm alışveriş ihtiyacını tek bir noktadan karşılama hedefimiz ile CarrefourSA, Cinemaximum, Paşabahçe, Sports International gibi uzun yıllardır bizimle birlikte olan markalarımızın yanı sıra doğru bir planlama ile pandemide marka karmamızı güçlendirirken, yerel ve global 125 markamızla mağaza doluluk oranını da yüzde 99’a ulaştırdık.  2021 yılında LC Waikiki’nin ilk mega konseptli mağazasını açtık. LC Waikiki mega konsept mağazası ile ziyaretçilerimiz ev aksesuarlarından iç giyime, yetişkin ürünlerinden çocuk kreasyonlarına kadar binlerce ürüne ulaşıyor. Bunun yanı sıra Tchibo, W Collection, İpekyol, ADL, Gusto, Faik Sönmez, Çift Geyik Karaca, Sport in Street, Superstep, Flo Kids, Yataş, Ceyo, Lizay Pırlanta, Jolly Tur ve Karaca markalarını da yeni konseptleriyle bünyemize kattık. İstanbul’un kalbinin attığı noktalardan biri olan Tepe Nautilus’ta yer almak isteyen birbirinden değerli markalar ile görüşmelerimiz devam edecek. 20. yaşımızda da iş ortağımız olan markalarımızla kurduğumuz iyi ve yakın ilişkilerimizi güçlendirmeye devam ederken, karşılıklı fayda sağlayacak çalışmalar yürüteceğiz.

Tepe Emlak Yatırım’ın önümüzdeki dönemde hayata geçireceği yatırımlar neler olacak, bu yatırımlar için hangi bölgeleri tercih edeceksiniz? Tepe Emlak Yatırım olarak 25 yılı aşkın süredir yönetim, kiralama ve proje konsept danışmanlığı hizmetlerimizle sektörde değişimin, dönüşümün ve yenilikçiliğin adresi olmayı sürdürüyoruz. Ticari gayrimenkul yönetiminden yaşam alanlarının yaratılmasına kadar en çok tercih edilen fonksiyon karmasını sunmaya özen gösteriyoruz. Önümüzdeki dönemde insanların ihtiyaç ve beklentilerine yanıt verecek projeleri hayata geçirme misyonumuz doğrultusunda çalışmalarımıza devam edeceğiz. Çalışanlarımızın gelişimlerini destekleyerek, ileri teknolojinin daha yoğun kullanıldığı, sağlık, sürdürülebilirlik ve çevre bilinci kavramlarının sağlamlaşarak ön plana çıktığı daha verimli bir çalışma hayatına adapte olarak, yönetimde çevik yaklaşımları benimseyerek, değişimi fırsata çevirmeye odaklanacağız. Pandemi sonrasında alışveriş merkezlerinin toplum yaşamındaki yerinin ve sunacakları farklı deneyimlerin daha da artacağını öngörüyoruz. Yeni trendleri doğru yorumlayarak, yenilikçi ve dönüşüm projelerindeki başarılı konumumuzu daha da güçlendirerek yaşam merkezlerimizi tüketicilerimizle buluşturmayı sürdüreceğiz