Bir mutfağın ihtiyacı olan A’dan Z’ye tüm gereçleri ürün gamında bulunduran Bambum, aynı zamanda dünyanın en geniş ürün yelpazesine sahip bambu üreticisi. 65 ülkeye hizmet vermekle kalmayıp ihracat ağını gün geçtikçe büyüten Bambum adına Genel Müdür A. Selman Yar ile gerçekleştirdiğimiz söyleşide Bambum’un projelerini konuştuk.
Sağlıklı sunum sloganıyla ürünlerini kullanıcılarla buluşturan Bambum’un ürün gamından ve hammaddelerinizin özelliklerinden bahseder misiniz?
Bambudan; demir döküme, porselenden çeliğe, elektrikli ev aletlerinden taş ürünlere kadar farklı malzemelerden bir mutfağın ihtiyacı olan A’dan Z’ye tüm gereçleri ürün gamımızda bulunduruyoruz. Dünyanın en geniş ürün yelpazesine sahip bambu üreticisiyiz. Son olarak ürün gamımıza ev tekstilini ekledik. Pandemi ile birlikte züccaciye sektörüne olan ilgi, bizi farklı ürünlere de yönlendirdi. Bugün ürün gamımızda çelik tencereler, kek kalıpları, tava, sahan, tencere gibi döküm alüminyum mutfak ürünleri, sürahiler, su ve meşrubat takımları içeren cam mutfak ürünleri, yemek takımlarından tekli fincanlara kadar çok çeşitli porselen ürünler, ömür boyu garanti verdiğimiz tava, ızgara, tencere gibi döküm demir mutfak ürünleri bulunuyor.
Yurt dışında Bambum imzalı ürünlerinizle hangi ülkelerde yer alıyorsunuz, içinde bulunduğumuz yıl içerisinde yurt dışı yatırımlarınızda nasıl bir yol izleyeceksiniz?
Pandemiye kadar 57 ülkede aktif satışımız vardı. Pandemi sürecinde hem bu ülkelerdeki bayi sayılarımız arttı, hem de sekiz ülke daha eklenerek faaliyet gösterdiğimiz ülke sayısı 65’e çıktı. Satışlarımız Amerika, Orta Doğu ve Kuzey Afrika ülkeleriyle birlikte tüm Avrupa ülkelerini kapsıyor. Bunların dışında Seyşeller, Mauritius, Fildişi Kıyısı, Çeçenya gibi hedeflediğimiz pazarın dışında kalan bazı ülkelere de ihracat yapıyoruz. Sahra altı Afrika önemli ve gelişmekte olan bir pazar. Yakın zamanda ihracata başlayacağımız ülkelerin o bölgeden çıkacağını düşünüyoruz.
9. Uluslararası Ev ve Mutfak Eşyaları Üretici Marka Buluşmaları Zirvesi’nin Bambum’a sağladığı avantajlar nedir?
Zirvede, sektörümüzün dünyadaki takipçileriyle buluşma, tanışma ve ilişkilerimizi ilerletme fırsatı bulduk. Bambum yurt dışında çok fazla talebi olan bir marka ancak bunu hem bir kez daha canlı yaşamak hem de bu talebi doğru analiz edip, geliştirmek için çok doğru bir organizasyon oldu. İhracat ağımızı genişletmek ve aynı zamanda mevcut ihracat ilişkilerini geliştirmek bize sağladığı en büyük avantajlar oldu. Bununla birlikte Türkiye’nin önde gelen markalarıyla bir araya gelerek görüş alışverişinde bulunma imkânımız oldu. Her ne kadar normalde de sık sık sektörü takip ediyor olsak da bu gibi önemli etkinlikler sektörün gelişmesi için önemli atılımlar.