Franchise

2026 Bizim İçin Büyüme, Yenilik Ve Globalleşme Yılı Olacak

2026 yılına yönelik en büyük hedefimiz, uluslararası ölçekte daha güçlü iş birlikleri geliştirmek ve global franchise pazarında aktif bir oyuncu olmak diyen Mi Kurumsal Danışmanlık Kurucu Ortakları Mesut İstemkar ve Düzgün Dolu, Ekim sayımızda şirketin 2025 yılındaki franchise hizmetlerini ve 2026 büyüme stratejilerini okurlarımızla paylaştı.

2025 yılında franchise danışmanlığı kapsamında hangi markalarla çalıştınız ve bu süreçte öne çıkan trendler veya başarı hikâyeleri nelerdi?

2025 yılında franchise danışmanlığı kapsamında farklı sektörlerden önemli markalarla çalıştık. Tavada Tavuk, Bigye, Kasap Döner, Cajun Corner, Yeni Nesil Dürümcü, Mogaf Döner, Yelken Balıkçısı, Blak Coffee Co., The Co, Despado Coffee ve Saloon Burger markalarına; franchise danışmanlığı, AVM & cadde kiralama, lokasyon geliştirme ve marka yönetimi danışmanlığı hizmetleri sunduk.

2025’in ilk 6 ayında danışmanlık merkezimize 3 yeni marka dahil ettik. Bunun yanında, çalıştığımız 11 markayı danışmanlık modelimizle geliştirdik, sektörde 7 işletmenin devir sürecini yönettik, markalarımıza 18 yeni franchise kazandırdık ve toplamda 26 farklı AVM ve cadde lokasyonunda kiralama ile büyümelerine katkı sağladık.

Bu dönemde öne çıkan en önemli trend, hızlı servis restoranlarının ve kahve markalarının yatırımcılar için cazibesini koruması oldu. Ayrıca sağlıklı ve yenilikçi konseptlere olan talebin giderek arttığını da gözlemledik. Başarı hikâyeleri arasında, doğru lokasyon seçimleri ve yatırımcılarla markaların uyumlu eşleşmeleri sayesinde hızlı büyüyen pek çok marka öne çıktı.

2025 yılı sizin için nasıl geçti ve 2026 yılına yönelik hedefleriniz, yeni işbirlikleri veya büyüme stratejileriniz nelerdir?

2025 bizim için oldukça yoğun ve verimli bir yıl oldu. Bir yandan mevcut iş ortaklarımızla büyümeye devam ederken, diğer yandan yeni markaları danışmanlık portföyümüze ekledik. Franchise modellerinin profesyonel yönetim ihtiyacına sunduğumuz çözümler, yatırımcıların ve markaların büyük ilgisini çekti.

2026 yılına yönelik en büyük hedefimiz, uluslararası ölçekte daha güçlü işbirlikleri geliştirmek ve global franchise pazarında aktif bir oyuncu olmak. Bununla birlikte, yatırımcıların doğru markalarla daha hızlı ve verimli şekilde buluşmasını sağlayacak dijital platform ve veri odaklı analiz çözümlerine odaklanmayı planlıyoruz. Özetle, 2026 bizim için hem büyüme hem de yenilik ve globalleşme yılı olacak.