Farklı sektörlerde birçok markanın büyüme yolculuğunda stratejik ortak olan Mi Kurumsal, danışmanlık hizmetini sahaya entegre eden, veriye dayalı ve sürdürülebilir değer yaratan bir model olarak sektörde öncü bir yer ediniyor. Haziran sayımızda ağırladığımız Mi Kurumsal Danışmanlık Kurucu Ortakları Mesut İstemkar ve Düzgün Dolu, başarı hikayelerini ve yenilikçi yaklaşımlarını okurlarımızla paylaştılar.
İş süreçlerine kattığınız değeri somutlaştıran projeleriniz var mı? Özellikle zorlu süreçlerde müşterilerinizi nasıl yönlendirerek başarıya ulaştırdınız?
Mi Kurumsal olarak danışmanlık yaklaşımımızı sadece çözüme değil, aynı zamanda değere odaklı biçimde kurguluyoruz. Her projeye bir “büyüme mimarisi” gözüyle bakarak, markaların potansiyelini stratejik dönüşüme taşıyoruz.
Bölgesel bir gıda markasını 7 ayda ulusal franchise yapısına taşıdık. 12 yeni lokasyon, 4 devir ve 3 franchise açılışıyla ölçeklenebilir bir sistem kurduk. Mi Kurumsal olarak krizi dönüşüm fırsatı olarak görür, müşterilerimizi veriye dayalı stratejilerle yönlendiririz. Belirsizlik anlarında karar verici rol üstlenir, markayı daha güçlü bir konuma taşıyacak yol haritasını çizeriz.
Bizim için başarı, sadece süreci yönetmek değil, markaya uzun vadeli rekabet avantajı kazandırmaktır.
Müşterilerinizin başarı hikayelerini bizimle paylaşmanızı rica edebilir miyiz? Mi kurumsal’ın sunduğu danışmanlık hizmetlerinin, müşterilerinizin işlerinde nasıl dönüşümler yaratmasına katkı sağladığını öğrenmek isteriz.
Mi Kurumsal olarak hedefimiz, müşterilerimizin iş modellerini iyileştirmenin ötesinde, rekabet avantajı sağlayan, sürdürülebilir ve ölçeklenebilir yapılara dönüştürmektir. Danışmanlık süreçlerinde veriye dayalı kararlar ve stratejik yönetişimle müşterilerimizin dönüşümüne katkı sağlıyoruz.
Somut bir örnek vermek gerekirse; geleneksel satış kanallarına sıkışmış bir perakende markasıyla gerçekleştirdiğimiz dönüşüm sürecinde, önce iş modelini yeniden yapılandırdık. Ardından franchise altyapısını kurduk, yatırımcıya sunulabilir bir iş planı oluşturduk ve marka konumlandırmasını çağdaş tüketici beklentilerine göre güncelledik. Sonuç olarak marka, 8 ay içerisinde dört farklı şehirde yeni şubeler açtı, yatırımcı portföyünü genişletti ve operasyonel
verimliliğini %38 oranında artırdı.
Bir başka başarı hikayemiz, sadece AVM odaklı büyüyen bir gıda markasının çok kanallı büyüme stratejisiyle yeniden konumlandırılmasıydı. Cadde lokasyonlarına uygun iş modeli, minimum yatırım-maksimum kârlılık ilkesine göre revize edildi. Mimari konsept ve operasyonel süreçler yatırımcıya uygun hale getirildi. Bu revizyon, markaya 6 ayda yatırımcı güveni ve marka değeri açısından belirgin katkı sağladı.
Mi Kurumsal’da danışmanlığı, bilgi vermekten öte işin dinamiklerine entegre edilen stratejik bir ortaklık olarak görüyoruz. Böylece müşterilerimizin büyüme süreçlerinde birlikte yürüyen bir çözüm ortağı oluyoruz.
Mi Kurumsal’ın sektöre ve danışmanlık anlayışına getirdiği farklılıklar nelerdir? Sizi diğer danışmanlık firmalarından ayıran temel unsurlar nelerdir?
Mi Kurumsal’da danışmanlığı, bilgi vermekten öte işin dinamiklerine entegre edilen stratejik bir ortaklık olarak görüyoruz. Böylece müşterilerimizin büyüme süreçlerinde birlikte yürüyen bir çözüm ortağı oluyoruz. Danışmanlık sürecinde sadece tavsiye vermiyor, aktif rol alıp markanın strateji ekibi gibi çalışıyoruz. Projeleri analiz, strateji ve uygulama aşamalarında ele alarak müşterilerimizin gerçek dönüşüm yaşamasını sağlıyoruz. Mi Kurumsal; franchise yapılanmaları, yatırımcı ilişkileri, lokasyon geliştirme ve marka pozisyonlaması gibi çok boyutlu konularda entegre danışmanlık sunabilen nadir yapılardandır. Bu sayede sadece bir alanın değil, tüm iş modelinin dönüşümüne katkı sağlar.
Bizim için danışmanlık, reaktif bir hizmet değil; proaktif bir stratejik ortaklıktır. Bu nedenle her müşterimizle yalnızca bir proje değil, uzun soluklu bir büyüme yolculuğu inşa etmeyi hedefleriz.