2024 yılı Şubat ayında Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası’ndan (TCMB) gerekli lisansları alarak sektöre hızlı bir giriş yapan HalkÖde, POS çözümleri ile işletmelere yenilikçi tahsilat kolaylıkları sunuyor. Sahada müşteri ihtiyaçlarını analiz ederek ürün gamlarını genişlettiklerini ifade eden HalkÖde Genel Müdürü Elif Ünsal, 2025 yılının ikinci çeyreğinde dijital cüzdan çözümünü de devreye alarak kullanıcı deneyimini bir üst seviyeye taşımayı hedeflediklerini vurguladı.
Fintek sektörünün hızla gelişen dinamiklerine ayak uyduran HalkÖde’nin yenilikçi çözümleri nelerdir? Müşterilerinize sunduğunuz ödeme çözümlerinde hangi yenilikçi teknolojileri kullanıyor ve bu teknolojilerle sektörde nasıl bir fark yaratıyorsunuz?
Şubat 2024’de Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası (TCMB) tarafından lisansımızı alarak içinde bulunduğumuz sektöre hızlı bir şekilde giriş yaptık. Bir yandan alt yapımızı güçlendirip bir yandan da sahada müşteri ihtiyaçlarını doğru bir şekilde tespit ettik. İlk etapta POS ürünü çerçevesinde ilerlemek önceliğimiz oldu. Şu anda en küçük işletmeden en büyük kurumsal boyuttaki işletmelere kadar sahada etkin bir şekilde rol oynuyoruz. Sunmuş olduğumuz POS çözümlerinde gerek fiziki mağaza tarafı için gerek ise online taraf için tahsilat ürünleri sunarak üye işyerlerimizin ticari hayatlarına kolaylık sağlamaktayız.
Ayrıca turizm alanında çalışan üye işyerlerinin yoğun bir şekilde tercih ettiği yabancı para birimi ile tahsilat almayı sağlayan döviz POS ürünümüzü de sahada yaygınlaştırmaya başladık. Bu ürünümüz ile rakiplerimiz içinde kısa sürede ayrışacağımızı düşünüyoruz.
Her geçen gün müşteri ihtiyaçlarını doğru bir şekilde tespit ederek ürün gamımızı büyütmeye devam ediyoruz. Bu anlamda son olarak şunu da söylemek isterim ki, 2025 yılının ikinci çeyreğinde dijital cüzdan ürünümüz ile de sahada olacağız.
Fintek ekosisteminde, dijital ödeme sistemlerinin yaygınlaşmasıyla birlikte kullanıcı alışkanlıkları da değişirken; HalkÖde, bu değişen alışkanlıkları nasıl analiz ediyor ve gelişen ihtiyaçlara göre ürünlerini nasıl şekillendiriyor?
Dijitalleşmenin yaygınlaşmasıyla birlikte kullanıcıların hızlı, güvenli ve pratik ödeme yöntemlerine yöneldiğini söylemek mümkün. İşletme olarak zamandan tasarruf ederken, tüketicinin de odağını kaybettirmeden hedef kitleye keyifli bir ödeme süreci sunmak ayrıcalık olacaktır. Halk Elektronik Para ve Ödeme Hizmetleri A.Ş. olarak, bu değişimi analiz ederek ürünlerimizi kullanıcı odaklı bir yaklaşımla şekillendiriyoruz.
Kullanıcı alışkanlıklarını anlamak için analizlere ve piyasa araştırmalarına odaklanıyoruz. Rakiplerin ürün ve hizmetlerini yakından takip ediyoruz. Sahada gerek mevcut müşterilerimizle gerek ise yeni müşterilerle sürekli iletişimde kalarak talepleri birinci ağızdan alıyoruz. Kullanıcıların ödeme süreçlerinde karşılaştığı zorlukları ve ihtiyaçlarını biliyor, buna yönelik çözümler geliştiriyoruz. Böylelikle uçtan uca B2B2C ağının içerisinde kalarak, en çok tercih edilecek marka konumunda yerimizi sağlamlaştırıyoruz.
Özellikle POS tarafında hızlı edinim süreçlerimiz ve kolay entegrasyon özellikleriyle kullanıcılarımızın zaman tasarrufu ve pratiklik beklentisini karşılıyoruz. Ayrıca, çağrı merkezi destek hizmetleri ve kullanıcı dostu arayüzler sayesinde işletmelerin ödeme sistemlerini kolaylıkla yönetmesine olanak tanıyoruz.