AVM

AVM’ler, Toplumsal Bütünleşmeyi Destekleyerek Erişilebilir Alışveriş Deneyimi Sunuyor

Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) Başkanı Nuri Şapkacı, AVM’lerin farklı gelir gruplarını bir araya getirerek sadece ekonomik değil, sosyal anlamda da kapsayıcı bir yapı oluşturduğunu söyledi. Lüks ve ekonomik segment dengesini sağlayarak, sosyal sorumluluk projeleri ve kültürel etkinliklerle AVM’leri ticaretin ötesinde bir konuma ulaştırarak sosyal buluşma noktalarına dönüştürdüklerini aktaran Şapkacı, dijitalleşme ve çevre dostu uygulamalarla AVM’lerin dönüşen perakende dinamiklerine uyum sağladığını da vurguladı.

Alışveriş merkezlerinin farklı gelir gruplarına hitap eden markaları bir araya getirerek sadece ekonomik değil, aynı zamanda sosyal anlamda da kapsayıcı bir yapı oluşturduğunu ifade eden Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) Başkanı Nuri Şapkacı, bu durumun, toplumsal bütünleşmeyi desteklerken, tüketicilere geniş bir ürün ve hizmet yelpazesi sunduğunu vurguladı. AVM’lerin lüks markalar ile ekonomik alternatifleri aynı çatı altında buluşturarak herkes için erişilebilir bir alışveriş deneyimi sağladığını belirten Şapkacı, “Böylece farklı sosyoekonomik gruplar ortak alanlarda bir araya geliyor, şehir yaşamının dinamizmi ve çeşitliliği destekleniyor.” şeklinde konuştu.

Dengeli marka karması oluşturulmalı

“Yatırımcılar olarak bu sürece katkımız, dengeli bir marka karması oluşturmaktan geçiyor.” diyen Şapkacı, “Küresel markalar ile yerel işletmeleri bir arada konumlandırarak, hem uluslararası perakendeciler yeni pazarlara erişim sağlıyor hem de küçük ve orta ölçekli işletmelerin büyümesine destek oluyoruz.” ifadelerini kullandı.

Ayrıca, sosyal sorumluluk projeleri ve kültürel etkinliklerle AVM’leri yalnızca ticaret merkezleri olarak değil, aynı zamanda sosyal buluşma noktaları haline getirdiklerinin altını çizen Şapkacı, lüks ve ekonomik segment dengesini koruyabilmek adına da nasıl bir politika izlendiğine şu sözlerle değindi:

“Lüks ve ekonomik segment dengesini koruyabilmek için stratejik kiralama politikaları izliyoruz. Bölgesel tüketici profillerini analiz ederek, farklı gelir gruplarının alışveriş alışkanlıklarını göz önünde bulunduruyor ve bu doğrultuda marka seçimi yapıyoruz.”

AVM’ler dönüşen perakende dinamiklerine uyum sağlamalı

Bu modelin sürdürülebilirliği için AVM’lerin dönüşen perakende dinamiklerine uyum sağlaması gerektiğini kaydeden Şapkacı, “Dijitalleşme, e-ticaret ile fiziksel mağazaları entegre eden hibrit alışveriş deneyimleri, yeşil bina sertifikaları ve çevre dostu uygulamalar öncelikli gündemimizde yer alıyor. Tüketici beklentilerini karşılayan, erişilebilir ve kapsayıcı AVM’ler inşa etmeye devam ederken, sektörümüzün uzun vadeli büyümesini de destekliyoruz.” diye konuştu.