L’Oréal Grup, kadın istihdamında ve fırsat eşitliğinde öncü olmaya devam ediyor. L’Oréal Türkiye Kurumsal İlişkiler ve Etkileşim Direktörü/ Ülke Sürdürülebilirlik Lideri İrem Karaoda Tanrıkulu ile şirketin kadın çalışan oranlarını, “StandUp – Sokak Tacizine Karşı Dur” programının etkilerini ve kadınların iş hayatında güçlenmesine yönelik geliştirilen projelerin detaylarını konuştuk.
Geçen yıl kadın istihdam oranlarınızın yüksek olduğundan bahsetmiştiniz. 2025 yılı itibarıyla bu oranlarda bir değişim oldu mu? Üst yönetim ve AR-GE alanında kadın çalışan oranlarınız nasıl?
L’Oréal Grup, kadınların potansiyellerine ulaşmalarını ve fırsat eşitliğini desteklemeyi en önemli hedeflerinden biri olarak görüyor. Global iş gücünde liderlik pozisyonlarının %55’i, araştırma ve inovasyon ekiplerinin %70’i kadınlardan oluşuyor. Aynı zamanda L’Oréal Grup olarak, dünya çapında 27 farklı sektördeki 3.795 halka açık şirketi çeşitli kriterlere göre değerlendiren “Equileap Cinsiyet Eşitliği Raporu”nda 7 yıldır üst üste yer alıyoruz. İş yerinde cinsiyet eşitliği konusunda yaptıklarımızla Bloomberg’in Cinsiyet Eşitliği Endeksi’nde 7 sene üst üste yer almaya hak kazanan bir şirketiz.
L’Oréal Türkiye olarak kalbinde kapsayıcılığın olduğu bir iş modeli kurmak için hareket ediyoruz. Çalışanlarımızın %55’i ve yöneticilerimizin ise %46’sı kadın. Yüksek kadın istihdam oranımızla ülkemizde örnek teşkil ediyoruz.
L’Oréal Paris’in “StandUp – Sokak Tacizine Karşı Dur” programı büyük yankı uyandırdı. Bu programın Türkiye’deki etkileri neler oldu? Katılımcı sayısı arttı mı, yeni eğitimler veya iş birlikleri planlanıyor mu?
İkonik markamız L’Oréal Paris ve Ipsos iş birliği kapsamında gerçekleştirilen araştırma sonuçlarına göre, dünya genelinde kadınların %80’inin hayatlarında en az bir kez sokak tacizine maruz kalıyor. L’Oréal Paris, “StandUp-Sokak Tacizine Karşı Dur” Projesi ise kadınlara sahip oldukları gücü hatırlatıyor. L’Oréal Paris, dünya çapında 1,6 milyon kişiye 5D eğitiminin verilmesini sağladı. Türkiye’de ise 149 bin kişi 5D eğitimden faydalandı. Türkiye, web sitesinden eğitim verilen kişi sayısında Avrupa ülkeleri arasında ilk sırada yer alıyor.
Bu proje ile kadınların maruz kaldığı sokak tacizi konusunda farkındalık yaratmak için önemli bir adım attığımız görüşündeyiz. L’Oréal Türkiye olarak gelecek dönemde de kadınları güçlendirmek için projelerimize devam edeceğiz.
Kadınların iş hayatında karşılaştıkları zorlukları aşmaları için en önemli tavsiyeniz nedir?
Kadınlar sadece iş hayatında değil hayatın her alanında zorluklarla karşılaşıyor. Bu yüzden her zaman hedeflerine ulaşmak için tam bir kararlılıkla ilerlerken, özgüvenlerini korumalılar ve cesaretlerini kaybetmemeliler. Bu yolculukta yalnız olmadıklarının farkındalığıyla cesur ve kendine özgü yaklaşımlarını kaybetmeden ilerlemelerini öneririm.