Öne Çıkanlar Özel Haber

Kahve kültürü İstanbul’dan Avrupa’ya yayıldı

Ülkemizin olduğu gibi dünyanın da en köklü kahve markalarından biri olan Kurukahveci Mehmet Efendi, 5 Aralık Dünya Türk Kahvesi Günü’nde kahve kültürümüzün yolculuğunu İstanbul Galataport Paket Postanesi’nde “Hakiki Kahve Keyfi” sergisiyle kutluyor.

Türkiye’nin ve dünyanın en köklü markalarından Kurukahveci Mehmet Efendi, 5 Aralık Dünya Türk Kahvesi Günü’ne özel düzenlediği “Hakiki Kahve Keyfi” sergisiyle kahve kültürünün yolculuğunu anlatıyor.

Hakiki Kahve Keyfi sergisi üç ana konuyu ele alıyor. Kahve ve Kahvehane bölümünde; ilk kez Etiyopya ve Yemen’de yetiştirilmeye başlayan ve Sufi dervişler aracılığıyla yaygınlaştırılan kahvenin, 1500’lü yıllarda imparatorluk başkenti İstanbul’da çok yönlü bir ikram kültürüne dönüştüğü, kahvenin Avrupalı gezginler ve tacirler tarafından “Türk âdeti” olarak tarif edildiği, kahve ve kahvehane kültürünün özellikle 17 ila 19. yüzyıllar arasında tüm toplumların sanat, kültür, siyaset ve ekonomi alanlarına sağladığı büyük katkı özet bilgiler ve görsellerle ele alınıyor. Kahve Yetiştiriciliği ve İklim Değişikliği bölümünde; kahve bitkisinin özellikleri, başlıca kahve türleri, kahve yetiştiriciliğinin zorlukları ile küresel iklim değişikliğinin son yıllarda kahve yetiştiriciliğini ve kahve tedarik zincirini nasıl tehdit ettiği anlatılırken, aynı bölümde ayrıca Türkiye’deki ilk kahve yetiştirme denemeleri ele alınıyor.

Üçüncü bölümde ise kahve kültürümüzün 1871’den beri yaşatılmasında önemli bir görev üstlenen Kurukahveci Mehmet Efendi’nin kurum tarihi ve günümüzdeki üretim ve ihracat faaliyetleri anlatılıyor.

15 Şubat tarihine kadar ziyaret edilebilecek

Galataport Paket Postanesi’nde 15 Şubat tarihine kadar gezilebilecek sergiyle birlikte Kurukahveci Mehmet Efendi kahve ürünlerinin satışının yapılacağı popup mağaza bulunuyor. Yine aynı katta yer alan atölye alanında ise zaman zaman kahve tadımları, Türk ve dünya kahveleri konusunda seminerler düzenlenmesi planlanıyor.

Kurukahveci Mehmet Efendi CEO’su Tuncer Akgün, “Firmamız için bu sergi ticari bir projeden ziyade bir kültür hizmeti projesidir. Kahve kültürünün doğudan batıya, özellikle de İstanbul’dan Avrupa’ya yayıldığı gerçeğini hatırlatmanın, ülkemizin dünya kahve kültürüne yaptığı katkılara sahip çıkmanın çok önemli olduğu düşüncesiyle sergi içeriği ve tasarımı çok büyük bir özenle hazırlandı. Gezici sergi olarak tasarlanan modülleri önümüzdeki yıl ülkemizin başka kentlerine de götürmeyi planlıyoruz.” derken, Yönetim Kurulu Üyesi Mehmet Kurukahveci ise; “‘Hakiki kahve keyfi’ ifadesi bizim için özenle hazırlanmış iyi bir kahve değildir sadece; kahve keyfinin dostluğa, sohbete, paylaşmaya vesile olmasıdır. Bu düşünceden hareketle sergimizin tüm yerli ve yabancı kahveseverlerin ilgisini çekeceğini, misafirlik ve ikram geleneğimizin baş tacı olan kahvenin yeni dostluklara ve paylaşımlara vesile olmasını canı gönülden ümit ediyoruz.” şeklinde konuştu.