AYD Alışveriş Ekonomisi Zirvesi sonrasında düzenlenen ve Zeynep Özyol’un sunumuyla gerçekleştirilen törende “1 Numaralı Markalar” ödülleri sahiplerini buldu.
Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) tarafından bu yıl 15.si düzenlenen AYD Alışveriş Ekonomisi Zirvesi, Alkaş iş birliğiyle İstanbul Swissotel’de gerçekleştirildi. Zirvede, “1 Numaralı Markalar” ödülleri de sahiplerini buldu. AVM’lerde “En Beğenilen ve Tercih Edilen Perakende Markaları”, AYD – AKADEMETRE Research iş birliğiyle Esomar ve Güvenilir Araştırma Belgesi standartlarına uygun biçimde gerçekleştirilen araştırmayla belirleniyor. Araştırma, AVM yoğunluğu olan 25 farklı ilde yaklaşık 2.400 AVM müşterisiyle hanelerde yüz yüze görüşme metoduyla gerçekleştiriliyor. Çalışma sonucunda 21 kategoride birinci olmaya hak kazanan markalara ödül veriliyor.
Ödül töreninin açılış konuşmasını yapan AYD Başkanı Nuri Şapkacı, “Çok verimli geçen bir zirvenin ardından, perakende sektöründe yıl boyunca gösterdikleri başarılı çalışmalarla fark yaratan, sektörümüze ilham veren markalarımızı ödüllendirmek üzere bir araya geldik. Bu yıl ‘1 Numaralı Markalar’ ödüllerimizin 15. yılı… Tam 15 yıldır, birbirinden değerli markalarımızın yoğun çabalarının ve emeklerinin tüketici tarafında da karşılık bulduğunu göstermek ve onları onurlandırmak için bu ödülleri veriyoruz. Çünkü başarıları kutlamak, sektörümüzün daha da ileriye gitmesi için de ilham verebilmek demek.” dedi ve sözlerine şöyle devam etti: “Hep vurguladığımız bir şey var: Dayanışmanın önemi… AVM işletmecileri ve markalar arasındaki iş birliği ve dayanışma, sektörümüz açısından kritik bir öneme sahip. İnanıyoruz ki ancak birlikte hareket ederek ve birbirimizden öğrenerek ortak geleceğimizi inşa edebiliriz.”
Bu ödül gecesinin de dayanışmanın en güzel örneklerinden biri olduğuna dikkat çeken Şapkacı, “Bu gece bizleri yalnız bırakmayan, sektörümüzün büyümesine ve gelişmesine büyük katkılar sağlayan siz değerli misafirlerimize en içten teşekkürlerimi iletiyorum. Araştırmamızın ve ödül törenimizin gerçekleşmesindeki katkılarından ötürü Akademetre Research Company’ye, zirvemizin ana sponsoru Fiba Commercial Properties’e, organizasyonda büyük emeği geçen Alkaş’a ve tüm ekip arkadaşlarıma da gönülden teşekkür ediyorum.” şeklinde konuştu.
1 Numaralı Markalar
Takı – Aksesuar: Atasay
Günlük Spor Giyim: DeFacto
Bebek Ürünleri/Oyuncak: Toyzzshop
Spor Malzemeleri: Adidas
Teknoloji Perakendeciliği: Teknosa
Self Servis Restoran: Burger King
Ayakkabı/Çanta: Derimod
Kişisel Bakım/Kozmetik: Watsons
Ev Tekstili/Dekorasyon: Özdilek
Çocuk Giyim: LC Waikiki
Kafe: Kahve Dünyası
Teknoloji Üreticisi: Beko
Alakart Restoran: Baydöner
Kadın İç Giyim: Penti
Market: Migros
Yapı Market: Koçtaş
Kitap/Müzik/Hobi: D&R
Erkek Giyim: Kiğılı
Kadın Giyim: Koton
Anchor Mağaza: Boyner – Mediamarkt
En Beğenilen Marka Yüzü: Barış Arduç / Kiğılı – Serenay Sarıkaya / Mavi
Markalardan Öne Çıkan Başarı Hikayeleri
Burger King
Burger King, “Self Servis Restoran” kategorisinde birinci seçildi. Ödülü teslim alan Co-CEO Özgür Çetinkaya, törende büyüme stratejileri ve teknoloji yatırımları hakkında görüşlerini paylaştı.
D&R
D&R, “Kitap/Müzik/Hobi” kategorisinde Türkiye’nin 1 numaralı markası seçilerek kültür, sanat ve eğlence dünyasındaki liderliğini pekiştirdi. Şirket, müşterilerinin beğenisiyle bu başarıyı kazandıklarını belirterek teşekkürlerini iletti.

Kiğılı
Kiğılı, “Erkek Giyim” kategorisinde üst üste 11. kez birinci olurken, marka yüzü Barış Arduç da “En Beğenilen Erkek Marka Yüzü” ödülüne layık görüldü. CEO Sena Suerdem, bu başarının müşteri güveni ve bağlılığının bir göstergesi olduğunu vurguladı.

Penti
Kadın iç giyimin öncü markası Penti, “Kadın İç Giyim” kategorisindeki birinciliğiyle tüketicilerle kurduğu güçlü bağı bir kez daha kanıtladı. Penti, yenilikçi vizyonu ve kaliteli ürünleriyle bu ödülü kazandı.

Koton
Koton, “Kadın Giyim” kategorisinde 11. kez birinciliği elde etti. Marka, 2024 yılında toplamda 7 ödül kazanarak hem yerel hem uluslararası arenadaki liderliğini gösterdi.
MediaMarkt
MediaMarkt, “Anchor Mağaza” kategorisinde birinci olarak elektronik perakendeciliğindeki öncülüğünü pekiştirdi. Grup Müdürü Mehmet Türk, müşteri deneyimini ön planda tutarak çalışmaya devam edeceklerini belirtti.

Kahve Dünyası
Kafe kategorisinde üst üste 9. kez birincilik ödülü alan Kahve Dünyası, lezzet dolu tatları ve kaliteli hizmet anlayışıyla başarıya ulaştığını açıkladı.
Derimod
Derimod, “Ayakkabı/Çanta” kategorisindeki başarısıyla sektördeki güçlü konumunu bir kez daha ortaya koydu. Marka, 50 yıllık geçmişiyle müşteri memnuniyetine dayalı ödüller kazanmaya devam ediyor.

Teknosa
Teknosa, “Teknoloji Perakendeciliği” kategorisinde 13. kez birinci oldu. Sabancı Holding iştiraki olan marka, müşteri odaklı hizmet anlayışıyla teknoloji perakendeciliğinde lider konumda bulunuyor.

Toyzzshop
Toyzzshop, “Bebek Ürünleri/Oyuncak” kategorisindeki birinciliğiyle 5. kez “En Beğenilen Marka” seçilmenin mutluluğunu yaşadı.