Franchise

Tavada Tavuk 2025 yılında hızla büyüyecek

Aralık sayımızda dergimizde ağırladığımız Tavada Tavuk Franchise ve Kiralama Müdürü Kemal Tunç, 2024 yılını 75 restoran ile tamamlamayı ve 2025 yılında agresif büyüme hedeflediklerini paylaştı. Yeni yılda konseptlerini yenileyerek, AVM’lerin yanı sıra cadde lokasyonlarına da ağırlık vermeyi, hem Avrupa hem de Orta Doğu ve Orta Asya pazarlarında genişlemeyi planladıklarını belirten Tunç, yatırımcılara sundukları eğitim desteği ve cazip maliyetli yüksek kalite konsept fırsatları ile sektördeki rekabet avantajlarını güçlendirmeyi amaçladıklarını okurlarımızla paylaştı.

Markanızın şu anki franchise ağı hakkında bilgi alabilir miyiz? Tavada Tavuk olarak kaç şubeye sahipsiniz ve bunların dağılımı nasıl?

Şu an itibariyle alışveriş merkezlerinde 60, cadde lokasyonlarında ise 10 noktamız ile birlikte toplamda 70 restorana ulaşmış bulunmaktayız. Halihazırda devam eden 5 projemizle 2024 yılını 75 restoran ile tamamlamayı planladık. 2025 yılı için ise daha agresif bir büyüme öngörüyoruz. Kriterlerimize uygun yatırımcılarla birlikte 50 yeni restoran açmayı planlıyoruz. Hedefimiz yurt içinde tüm illerde yer almak ve restoran sayısı anlamında 3 haneli rakamlara ulaşmak. Bu stratejilerle her şeyin yolunda gitmesini umuyoruz.

Açmayı planladığınız yeni şubelerin bölge dağılımı nasıl olacak? Hangi bölgelere odaklanmayı düşünüyorsunuz?

Yeni yılda konsept yenileme çalışmalarımız ile birlikte AVM’lerin yanı sıra cadde lokasyonlarına da ağırlık vermeyi planlıyoruz. Yakın zamanda açılacak olan restoranlarımız, Anadolu bölgelerinde Yozgat, Adıyaman, Gaziantep ve Muş illerinde cadde üzerinde yer almakta. Amacımız modernize edilmiş konseptimiz ile cadde üzerindeki restoranlarımızın sayısını artırmak ve yatırımcılarımız ile birlikte cadde alanlarında güçlü bir varlık oluşturmak. Ancak yakından takip ettiğimiz AVM projelerine göre yatırım talepleri eğilimi şekillenebilir. Yakın zamanda MarkAntalya AVM, Muğla Rüya 48 AVM, Gazipaşa Airport AVM, Malatya City Outlet AVM ve İstanbul Ataköy A Plus AVM restoranlarımızın açılışını gerçekleştirdik.

2025 yılı için yurt dışında hangi yeni pazarlara açılmayı hedefliyorsunuz? Belirlediğiniz öncelikli bölgeler veya ülkeler var mı?

Fransa’nın Metz şehrinde 2024 yılının başında faaliyete giren restoranımız, performans açısından oldukça iyi bir seviyeye ulaşmış durumda. Bu başarıyı taçlandırmak adına, Avrupa’da 10 yeni restoran açmayı hedefliyoruz. Fransa’nın yanı sıra Almanya, Hollanda ve Belçika ülkeleri için Master Franchise görüşmelerimizi sürdürmekteyiz. Ayrıca Ürdün’de 2022 yılından beri faaliyette olan 4 restoranımız sonrası Dubai ve Birleşik Arap Emirlikleri’ne yönelik Master Franchise taleplerini de değerlendirme aşamasındayız. Ek olarak Orta Asya’da Kazakistan ve Pakistan ülkeleri için Master Franchise görüşmelerimiz devam etmektedir.

Stacked from 3 images. Method=B (R=8,S=4)

Uluslararası pazarlarda, yerel lezzetlere veya kültürel farklılıklara uyum sağlamak adına menüde veya hizmet anlayışınızda değişiklikler yapıyor musunuz?

Uluslararası pazarlarda, özellikle Kazakistan ve Pakistan gibi Orta Asya ülkelerinde, bölgenin benzersiz yemek kültürleri ve baharat çeşitliliği göz önünde bulundurularak menülerimizde adaptasyonlar yapabiliyoruz. Bu süreçte, yerel tüketici taleplerine göre ürünlerin AR-GE’sini gerçekleştiriyor ve gerek yerel gerekse merkezi tedarik kaynaklarını en verimli şekilde kullanıyoruz. Örneğin, Fransa’da vegan seçenekler sunarak bölgesel talepleri karşılıyoruz. Diğer ülkelerde ise Master Franchise ağımızın taleplerine göre menüdeki çeşitliliği şekillendirme esnekliğine sahibiz.

Franchise yatırımcılarına bu sektörde başarılı olmaları için ne gibi önerilerde bulunursunuz?

Başarılı bir franchise işletmesinin temeli, genellikle klişe olarak adlandırılan unsurların çok daha ötesindedir. Elbette kaliteli hizmet, müşteri memnuniyeti ve etkili sunum gibi faktörler önemlidir, ancak asıl başarı, markanın test edilmiş ve kanıtlanmış konseptine sadık kalmakla sağlanır. Franchise yatırımcısının, markanın belirlediği işleyişe tam uyum sağlarken, aynı zamanda yenilikçi dokunuşlar eklemesi, başarıyı beraberinde getirir. Bunun yanında, her iki tarafın açık ve sürekli iletişimde olması, doğru kampanyalar ve etkili iş geliştirme çalışmaları ile başarılı bir iş ortaklığı kurulabilir. Markanın metodolojilerini doğru şekilde uygulamak, ancak yerel ihtiyaçlara göre esneklik göstermek, sürdürülebilir başarıyı getirir. Yatırımcı, her zaman markayla eşgüdümlü şekilde hareket ederek, tüm süreçlere katılım sağlarsa, bu hem yatırımcıya hem de markaya uzun vadeli kazançlar sağlayacaktır.

Franchise alanında rakiplerinizden ayrışmak için hangi yöntemleri uyguluyorsunuz?

Tavada Tavuk olarak sunduğumuz geniş menü yelpazesi ile, sektörde kendimize güçlü bir yer edinmiş durumdayız. Menümüzdeki tava ürünlerinden oluşan uzun tabaklar, salatalar, köfteler, hamburger çeşitleri ve tavuk çeşitleri, her yaş grubuna hitap ederek müşterilerimize farklı damak zevklerine uygun seçenekler sunuyor. Bu durum restoranda hedeflenen kazanca doğrudan katkı sağlıyor. Konsept ve menü kalitemizi her zaman üst seviyede tutarken, yatırım maliyetlerimizi sektördeki rakiplerimize göre daha uygun tutarak yatırımcılar için cazip fırsatlar oluşturuyoruz. Bu durum markamızın daha erişilebilir ve yenilikçi olmasını sağlıyor, akabinde hedeflerimize giden yolda hem markamız hem de yatırımcılarımız için sürdürülebilir başarıyı pekiştiriyor ve daha hızlı büyümemizi mümkün kılıyor.

Franchise yatırımcılarınıza eğitim veriyor musunuz?

Evet, franchise yatırımcılarımıza hem eğitim noktalarımızda hem de franchise restoranımızda kapsamlı eğitimler veriyoruz. Eğitim süreci, uygulamalı olarak yerinde gerçekleşen 1 hafta süren oryantasyonlar ve demo açılışlar üzerinden yapılır. Bu sayede yatırımcılarımız, markamızın işleyişine hızlı bir şekilde adapte olabilir, işletme yönetimi ve hizmet kalitesi hakkında derinlemesine bilgi edinir. Eğitim konusunda büyük bir hassasiyet gösteriyor, başarılı bir işletme süreci için gerekli tüm desteği sunuyoruz