Aqua Florya AVM’nin Z kuşağının beklentilerini karşılamak için geliştirdiği yenilikçi stratejiler ve sunduğu eşsiz alışveriş ve eğlence deneyimlerine değinen Aqua Florya Yönetim Kurulu Üyesi Dilek Çapanoğlu, AVM’nin 2024 yılı performansını ve 2025 yılına yönelik beklentilerini de Aralık sayısında Mall Report okurlarıyla paylaştı
AVM sektörünün 2024 yılını değerlendirir misiniz, 2025 yılına yönelik beklentileri ve fırsatları hakkında ne düşünüyorsunuz?
2024 yılını pandemi sonrasındaki yıllar ile kıyasladığımızda biraz daralma yaşandığını gözlemleyebiliyoruz fakat rakamlar, pandemi öncesindeki dönemi tekrar yakaladığımızı gösteriyor. Ertelenmiş alışveriş talebi, giderek 2019 seviyelerine dönerek normalleşti aslında ve o seviyeden gelişmeye devam ediyor. Perakende sektörünün satış rakamlarını incelediğimizde de gayet iyi gidiyor diyebiliriz. 2024’ün ikinci çeyreği itibariyle uygulanan yeni ekonomi politikalarının yansımalarını tüketici nezdinde de hissetmeye başladık. Eylül sonrasına baktığımızda cirosal olarak artışlar başladı fakat tüketim alışkanlıklarının çok fazla değiştiğini gözlemliyoruz. Şu an daha temkinli tüketicilerle karşı karşıyayız.
2025’in ilk çeyreğinde yaşanacak fiyat değişiklikleri nedeniyle tüketicilerin satın alma davranışının ihtiyaca yönelik alımlara evrildiğini biraz daha hissedeceğiz
Z kuşağının alışveriş alışkanlıkları, alışveriş merkezleri için büyük bir dönüşümü işaret ediyor. Aqua Florya AVM olarak, Z kuşağının beklentilerini karşılamak adına ne gibi stratejiler geliştiriyorsunuz?
Aqua Florya’nın özellikle denize sıfır konumu, yarı açık mimari tasarımı ve Türkiye’nin en büyük akvaryumu olan İstanbul Akvaryum ile entegre yapısı itibariyle misafirlerimize ayrıcalıklı bir alışveriş ve eğlence deneyimi sunmaktayız. Nitelikli bir marka karması ile oluşturulan 160 mağazamız, eğlence merkezi ve 1000 kişilik amfi tiyatro sahnesiyle İstanbul’un en popüler alışveriş merkezlerinden biriyiz. Bunun yanında deniz manzaralı restoranlarımız, kafelerimiz ve amfi tiyatromuzda her yıl gerçekleştirilen konser, açık hava sineması, komedi gösterileri ve yelken yarışları gibi etkinliklerimiz ile Z kuşağının beklentilerini karşılıyoruz.
Aqua Florya AVM olarak, XV. AYD Alışveriş Ekonomisi Zirvesi’ne katılımınızın, kendi AVM’nize nasıl katkılar sunacağını düşünüyorsunuz? Zirveye katılım, sektördeki diğer paydaşlarla iş birlikleri kurmak adına hangi fırsatları yaratıyor?
XV. AYD Alışveriş Ekonomisi Zirvesi’nde ticari gayrimenkul yatırımcıları, ulusal ve uluslararası markalar ile birlikte sektörel analiz, durum tespiti, sorunlar ve geliştirilmesi gereken konuların tartışıldığı birbirinden değerli oturumlara katılıyoruz. AYD Alışveriş Ekonomisi Zirvesi, perakendeciler ve AVM yatırımcılarını bir araya getirerek katma değerli projeler üretme noktasında bir sinerji oluşturuyor. Dolayısıyla bu zirve, organize perakende sektörünün nabzını tutan çok değerli bir zirve olarak tüm paydaşlar için pek çok fırsat ve olası iş birlikleri barındırıyor.
