2010 yılında Helvacı Group tarafından satın alınan Bursa Kebap Evi, 150 şube ile dünya çapında Türk mutfağını temsil ediyor. Franchise modelinin sunduğu güçlü destek ve uluslararası markalaşma programı TURQUALITY® ile girişimcilerin dikkatini çeken Bursa Kebap Evi’nin Yönetim Kurulu Başkanı M. Cem Helvacı‘yı Ekim sayımızda dergimizde ağırladık.
Bursa Kebap Evi franchise vermeye ne zaman ve nasıl başladı?
2010 senesinde Helvacı Group olarak markayı satın aldıktan sonraki sene içerisinde şube sayımızı 3’e çıkardık. 2011 senesinde yurt içinde franchise modelinin başlangıcını yaptıktan sonra ilk yurt dışı master franchise anlaşmasını da 2014 senesinde Almanya ile gerçekleştirdik. Bugün 12 ülkede 150 şubemizle bir Türk markası olarak ülkemizi global pazarda güçlü bir şekilde temsil etmeye devam ediyoruz.
Sizce girişimcilerin firmanızı tercih etme nedenleri nelerdir?
Kısa zamanda yatırımcıların sevdiği marka olmayı başardık. Yatırımcılarımızın güvenini kazandık. Yatırımcılarımız 2. ve 3. restoranlarını açıyorlar. Üstelik farklı farklı şehirlerde şubelerini açıyorlar. Bu da bizim merkezden yatırımcıya verdiğimiz desteği, ekonomik kazancın iyi olduğunu ve yatırımcıların kazandığını, yani konseptin başarılı olduğunu gösteriyor. Tüm AVM’lerde talep edilen markayız. En iyi yerleri alma konusunda öncelikliyiz. Bu gibi faktörler girişimcilerin markamıza olan ilgilisi artırıyor.
Ayrıca, markamız Türkiye’de Ticaret Bakanlığı tarafından, seçkin Türk markalarına verilen, uluslararası pazarlarda kendi markalarının global bir oyuncu olmasını sağlayan, Türk malı imajının oluşturulması ve yerleştirilmesi amacıyla oluşturulmuş devlet destekli ilk ve tek markalaşma programı olan TURQUALITY® markaları arasında yer alıyor.
Markanızdan franchise alanlara ne gibi destekler sağlıyorsunuz?
Yeme-içme sektörünün en deneyimli markalarından bir tanesiyiz. Franchise’larımızla iletişimimizi en üst seviyede tutuyor; sorunların dinlenmesi, çözüm üretilmesi ve yatırımcıya destek verilmesi için dikkat ve özenle çalışıyoruz. Marka merkezimizden yürütülen profesyonel pazarlama çalışmaları ile markamızı 12 ay boyunca reklamlarla destekliyoruz. Yaptığımız çalışmalarla yeni satış kanalları sağlıyoruz.
Franchise sözleşmesinin imzalanmasından sonraki süreçte şubeyi A’dan Z’ye tabiri caizse anahtar teslim bir şekilde hazırlıyoruz. Bu çalışmalarımıza ilaveten eğitim departmanımızın mağazalarımızda uyguladığı oldukça yoğun ve başarılı program ile operasyonel mükemmellikte hedeflerimize ulaşıyoruz.
Ürün kalitesini sağlamak adına ürünlerimizin reçetelerini kendimiz oluşturuyoruz. Son derece başarılı bir lojistik operasyon ile Türkiye’nin dört bir yanındaki şubelerimize ürünlerimizi günlük ve taptaze şekilde ulaştırıyoruz.
Franchise’lerinizi nasıl denetliyorsunuz?
Bu konu bizim içi oldukça önemli… Denetimlerle mevcut bayi sistemimizi, potansiyel riskleri de tespit ederek iyileştirme faaliyetlerini planlıyoruz. Denetimler, satış analizi ve satış verimliliğini, franchise’ların kurumsal kimliğe uyum derecesini, stok yönetimi, depolama ve muhafaza, satış ve satış sonrası süreçler, müşteri memnuniyetini hatta bu işlerde çalışan personeli de kapsıyor. Franchise’larımıza sistemin gıda güvenliği kurallarını, kalite parametrelerini belirleyip düzenli olarak mutfak denetimleri yapıyoruz. Bursa Kebap Evi’nde gıda ve kalite standartlarımızı hem ISO 9001 hem de IS0 22000 ile dünya standartlarına göre uyguluyoruz.
Şube içinde satış sürecinde de gizli müşterilerle denetimlerimizi gerçekleştiriyor, rapor sonuçlarına göre hızlıca aksiyon planları oluşturuyoruz.