Türkiye pazarındaki güçlü marka imajını ve tüketici beklentilerine yanıt veren stratejilerini detaylandıran Çelebi Gıda A.Ş ve Little Caesars Türkiye CEO’su Banu Arıduru, markanın tedarik zinciri yönetiminden yeni ürün geliştirme süreçlerine kadar sundukları cazip fırsatları ve tüketici taleplerine uygun yenilikleri Ekim sayımızda okurlarımızla paylaştı
Little Caesars’ın Türkiye pazarındaki marka imajını nasıl tanımlarsınız? Tüketicilerin ve yatırımcı adaylarının markaya bakış açısında son dönemde ne gibi değişimler gözlemliyorsunuz?
Markanın yatırımcılar için en önemli cazibesi, güçlü tedarik zinciri yönetimi ve kısa sürede geri dönüş sağlayabilmesidir. Anahtar teslim şube açma maliyeti 140.000 USD + KDV olup, bu rakama tüm gerekli ekipmanlar dahildir. Yatırım geri dönüş süresi son dönemde 2 ila 2,5 yıl olarak gerçekleşmiştir. Düşük maliyetli yüksek kalite stratejisi, yatırımcıların pazara hızlıca entegre olmasını sağlarken, entegre otomasyon sistemleri de operasyonel zorlukları minimize etmektedir.
Tüketici taleplerindeki artan sağlık ve kalite beklentilerine yanıt veren ürün çeşitliliği ve mağaza içi deneyim geliştirme adımları öne çıkıyor. Franchise modeli, kârlılık ve operasyonel kolaylık sunduğu için daha cazip hale geldi. Pandemi sonrası dijitalleşme ve paket servis yatırımları, tüketici memnuniyetini artırırken, yatırımcılar için de büyüme potansiyelini görünür kıldı. Dijital sipariş ve hızlı servis alanındaki ilerlemeler, markayı yenilikçi ve pratik bir seçenek olarak konumlandırmaktadır.
Yeni ürünlerin geliştirilme sürecinde hangi kriterlere öncelik veriyorsunuz, müşteri tercihleri bu süreçte ne kadar etkili?
Little Caesars, global marka özelliklerini koruyarak yeni tatlar geliştirmeye odaklanıyor. Taze yoğurulan özel hamur, mevsiminde seçilen domatesler ve Little Caesars’a özel baharatlarla hazırlanan sos, %100 mozzarella peyniri ile birleşerek eşsiz lezzetler sunuyor.
Dünyanın en beğenilen pizza markalarından biri olarak, pazar analizleri ve müşteri iç görülerine dayanarak inovasyonlara öncülük ediyoruz. “Sana Bana Ona Pizza”, “İkisi Bir Arada”, “Dört Boyutlu Pizza” gibi ürünlerimizle dikkat çekiyoruz. Ayrıca, AR-GE çalışmalarımız sonucunda BBQ soslu Tavuklu Pizza ve BBQ soslu Tavuklu Puff ürünlerini yakın zamanda piyasaya sürdük. BBQ Soslu Tavuklu Pizza, barbekü sosu, baharatlı tavuk ve taze sebzelerle lezzet dolu bir deneyim sunarken, BBQ Soslu Tavuklu Puff ise çıtır hamuru ile lezzetli bir atıştırmalık alternatifi oluşturuyor.
Türkiye’de birçok global ve yerli markanın bulunduğu pizza pazarındaki rekabeti nasıl yönetiyorsunuz, markanızı öne çıkaran noktalar nedir?
Little Caesars Pizza olarak bizi rakiplerimizden ayrıştıran özelliklerin başında lezzet, erişilebilirlik ve uygun fiyat ile servis edebilmek gelmektedir. Tüm şubelerimizde günlük olarak hazırlanan taze hamur, mevsiminde seçilen taze domateslerle yapılan pizza sosu ve %100 mozzarella peyniri ile hazırlanan pizzamız sayesinde tüm zincir markalardan farklılaşarak; butik bir pizzacı kalitesinde ve zincir restoranlar fiyatında pizza servis ediyoruz. Diğer bir dayanak noktamız olan erişilebilirlik ilkemiz kapsamında; misafirlerimizin bize her kanaldan erişebilmesi için kendi web sitemiz ve mobil uygulamamızın yanı sıra, satış kanalları ile entegrasyon süreçlerine özellikle önem gösteriyoruz.
